Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 14 februari 2013

Winkeltje spelen...?


Wat heb ik gistermiddag genoten! Ik heb weer eens ouderwets winkeltje gespeeld...
Vroeger heb ik dat heel veel gedaan, vooral het plan maken en alles inrichten vond ik heel leuk.
Eigenlijk leuker dan verkopen. Gelukkig kwamen er wel eens kopers, b.v. mijn zus.
Maar ik kon uren bezig zijn om alles een plekje te geven. Het liefst deed ik dat met de naaispulletjes van mijn moeder. Er waren heel veel garenklosjes, in een vakjesdoos. Er waren volop knopen die met een draadje bij elkaar gehouden werden.



Ook van ritsen en kantjes en biasband hadden we een voorraad, en kaartjes stopwol, Marions (patroonblad), maar ook wollebolletjes en katoentjes...
Ik mocht met al die dingen spelen, àls ik het maar weer netjes op ruimde! 
Maar mijn broertje en ik deden ook wel schoenenwinkeltje, dan zetten we alle schoenen keurig twee aan twee op de trap naar boven, zo leuk!
Of boven op de zolder, waar een werkbank was, gereedschapwinkeltje...



Gistermiddag dus jeugdsentiment.... Oh, wat heerlijk al die wolletjes en kleurtjes...
Lekker alles door je handen laten gaan, en sorteren op kleur en geschiktheid.




Nu zijn jullie natuurlijk allemaal heel nieuwsgierig geworden, en dat is juist de bedoeling... Maar ik zeg niets, het is top-secret!
En als ik ooit m'n baan zat word, dan begin ik een winkeltje!


25 opmerkingen:

  1. Leuk, ik speelde ook vaak winkeltje met mijn 2 zusjes maar je maakt mijn nu wel erg nieuwsgierig naar al die kleine wolletjes, wat ga je er mee doen ?????????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt ook elke dag winkeltje gespeeld, door de kinderen, die komen dan meestal op een bepaald punt niet meer overeen... ze willen iets kopen wat de andere niet wilt verkopen, de winkel vraagt teveel en dat willen ze dan niet betalen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik speelde altijd postkantoortje hihihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn kinderen spelen ook graag winkeltje (van de AH) Voorral nu er weer nieuwe mini's te krijgen zijn voor in het keukentje En ik doe graag mee Vind het ook nog steeds leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja winkeltje spelen dat kan ik me ook nog wel herinneren.
    Ben ook heel benieuwd wat je van al die kleurtjes gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Winkeltje spelen deed ik ook graag!! En voor mij geldt hetzelfe: als ik mijn baan kwijt raak, ga ik een eigen handwerkwinkeltje beginnen!! Dat is al zolang een stille wens ... maar of dat uitkan???
    Ik ben heel nieuwsgierig wat je met die mooie wolletjes gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, jeugdsentiment... wie speelde er nu nooit es winkeltje vroeger? Maar al met al: ik heb geen flauw idee waar al die mooie wolletjes op liggen te wachten :) Ben natuurlijk heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en ik ben je eerste klant!
    wat een mooie kleurtjes weer
    prachtig toch
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb al een vaag vermoeden wat je er mee gaat doen,maar zal het hier nog niet verklappen,ik loop n.l met de zelfde gedachten omdat het zooo verleidelijk en mooi is!ha,ha...


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, Elizabeth, heerlijk hè, zo even terug in de tijd met je gedachten terwijl je in werkelijkheid met heel een serieuze aangelegenheid bezig bent ;-) Veel plezier, je zal je handel nog wel een paar keer in je handen hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 3x raden wat voor winkeltje......een wolwinkeltje zeker ,kom ik solliciteren bij je ...hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik speel nog steeds winkeltje!! en het is nog net zo leuk als vroeger..
    leuke kleurtjes wol zeg, ga je bloemetjes haken van Arne & Carlos?
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleurtjes en wolletjes.
    Een winkeltje , kan ook via internet.
    Je maakt ons nieuwschierig hoor, lezen we een vervolg. ?
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben heel benieuwd wat je met al die heerlijke kleurtjes gaat doen. Top Secret nog wel..... dat maakt mijn nieuwsgierigheid alleen maar erger. Ik hoop dat er snel een vervolg komt ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. net als jij heb ik ook veel winkeltje gespeeld, geweldig!
    .. ben benieuwd wat je met de kleurtjes gaat doen.

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat maak je het weer lekker spannend voor ons. Ik ben momenteel ook "winkeltje" aan het spelen, maar dan met allerlei papier, karton, kraaltjes, lintjes, bandjes en zo meer. Het kaarten-maken-virus heeft me in zijn greep. Zó léuk!
    Groetjes, Catherine.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, ik heb een vaag vermoeden.. als het zo is: LEUK!! Ik speel af en toe nog steeds winkeltje, en het blijft verslavend :))!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het kleurgevoel zit er al goed in. Ik ben erg benieuwd... @

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je maakt het wel heel spannend. Ik heb echt geen idee wat je van plan bent. Mijn Heer Bommel is opgegroeid in een wol- en handwerkwinkel. Ik heb er ook nog het nodige van meegekregen.
    Laat maar gauw weten wat je plannen zijn, want iedereen is reuze nieuwsgierig.
    Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja heel herkenbaar. Ik speelde altijd kledingwinkeltje en trok mijn moeders kledingkast onderste boven. Weet niet of ze dat wel zo leuk vond...Ik speelde niet alleen winkeltje ik heb ook jaren lang in een winkel gewerkt. Van hippe shops tot V&D. Ik heb no gsteeds een mini winkeltje met sjaals en sieraden, meer hobby eigenlijk ;-)
    Ik weet meer van jou top secret praktijken maar verklap niks.. mondje dicht.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn de openingstijden??? ....;)
    Je breirol is prachtig, moet ik ook nodig gaan doen, maar ja, wat wil ik niet, eigenlijk???
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, winkeltje spelen. Dat deed ik ook altijd met knopen, lepeltjes en boeken.
    Geweldig!
    Ik ben benieuwd naar je grote geheim!

    Ik wens je een fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoveel fun Elizabeth, ik kan het me voorstellen! Zo met die wolletjes en alle andere spulletjes bezig zijn en dromen van wat je er allemaal mee zou kunnen maken...
    Verklap je toch niet een puntje van je geheime missie?
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...