Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 20 februari 2013

Driemaal is scheepsrecht!

Ik heb het jullie maar niet eerder laten weten....
Maar nu laat ik het gewoon zien, mijn eigen kanten versie van de haakrol, the crochet lace roll....
En de volgende versie.., en de volgende versie...

Eerst in wit gehaakt, zie foto hieronder...


Maar, zoals ik al eerder schreef, ik vond het een beetje grof aan doen en het garen ging zo hard!
Ik wilde liever iets dunner garen gebruiken... Dus toen in beige gehaakt, want ik had nog zo'n bolletje liggen...


Maar lieve help, zoveel zat er nu ook niet meer op dat bolletje... En het was maar een krijgertje, geen idee welk merk het was. Dus ik naar de handwerkwinkel, maar het mocht niet baten. Waarschijnlijk niet meer in de handel... Het is nu dus een heel klein rolletje, nog wel bewaard hoor...



Alleen zat ik nu wel met een dilemma! Ik wilde eigenlijk echt een flinke haakrol maken van allerlei kantpatroontjes...  Ik had nog een nieuwe bol DMC haakgaren Petra liggen in lichtblauw, en toen ben ik daar maar mee begonnen. In de winkel liggen er nog genoeg, mocht ik tekort komen...
En leuk dat het toch is met dit kleurtje....

hoe fotografeer je zoiets.....

Na 9 motiefjes vind ik het wel weer even welletjes... De maandag is meestal haakrolletjesdag, want dan komt er een nieuw motiefje bij Wieke online. Dan heb ik 's avonds zo de smaak te pakken dat ik verder wil. En laat daar nu dit blauwe rolletje heel geschikt voor zijn!

20 opmerkingen:

  1. hoe verschillend ziet het er dan weer uit zeg

    9 lapjes alweer ( nu ja voor jou eigenlijk meer ☺)
    heel mooi ook de blauwe

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo krijg je een hele verzameling rolletjes. Ieder heeft weer z'n eigen verhaal... te grof, te weinig en nu heb je dus de juiste te pakken. Lekker spannend hoe deze blauwe rol uiteindelijk wordt. Je hebt al zo veel haakpatronen verzameld en nu kies je denk ik de meest geliefde en geschiktste uit. Veel plezier er mee. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze er allemaal prachtig uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi gezicht om die verschillende steken zo op de rol te zien. Het is ook een prachtige kleur blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee!!! In blauw is hij ook heel erg mooi.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is mooi, leuk al die kleine rolletjes zo bij elkaar te zien liggen.
    Och valt niet mee om het goed te fotograferen, ik hang zoiets regelmatig aan een wasrek over de deur, heb je tenminste een aardige lengte om naar beneden te gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eind goed al goed zou ik zeggen mooi ook die blauwe kleur!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een ander kleur en de rol ziet er helemaal anders uit!
    Leuk gedaan en geniet nog van deze dag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!!!! De kleur is ook super! Lijkt een beetje op de kleur van mijn breirol.
    Ik vind de steken ook erg mooi. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi en leuk rolletjes toch Elizabeth en een mooie kleur!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!! Complimenten en de kleur is ook zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo, jij bent lekker bezig geweest!
    De rol is echt superleuk geworden.

    En de steken zijn echt prachtig!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi al die verschillende steken, maar wat ik nu maar steeds probeer te bedenken, wat is de zin van zo'n rol? Leg je die ergens neer, of is het gewoon maar een lap zonder verdere bedoeling?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig en een mooie kleur ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't Is je goed gelukt om het mooi op de foto te zetten. En het is eens wat anders dan al die witte rolletjes die je voorbij ziet komen. Het wordt weer heel mooi!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vindt het superrrrr gaaf worden, ik wou dat ik meer tijd had zuchtttt.....

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vind het een prachtige kleur,en een mooi rolletje.
    Je heb al een hele verzameling brei en haak rollen.
    En prachtige steken,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor. Ga je de patroontjes wellicht nog delen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vind je haakrol erg mooi maar zou het nog steeds leuk vinden als je de beschrijving hiervan ook met ons zou willen delen.
    Jouw haakrol ziet er tenslotte heel anders uit dan die van Wieke. Ik vind het eigenlijk een mooie tegenhanger.
    Die van Wieke is compact en die van jou mooi transparant. Denk er nog mar eens over na.
    Teuntje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...