Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 18 februari 2013

De rand...

Joepie, alle 100 vierkantjes van de Karisma squares zitten aan elkaar. Dat is eigenlijk nog best vlug gegaan!
Vorige week ben ik gaan zoeken naar een mooie rand. Dat viel nog niet mee... Niet te smal, niet te breed.., niet alles vind ik mooi...



In m'n haakboeken vond ik niets geschikt, jammer... Dan maar op m'n Pinterest board kijken, daar had ik al veel verzameld. Maar nee hoor..., best wel leuke randen, maar ik had niet het "je van het" gevoel.
Toen ben ik gaan googlelen, eerst op "gehaakte rand patronen", maar toen dit ook niets opleverde heb ik maar op z'n engels gezocht: crochet border... En meteen afbeeldingen gekozen, want dan zie je tenminste waar het over gaat. Ja..., en toen ging het licht aan.... Ik zag dit dekentje...


Wat een gave rand! Meteen naar de blog van Coco gegaan en gezocht naar een patroon of link. Na wat doorklikken kwam ik eindelijk uit op een sjaal van Ravelry... Ik vond de rand er eerst helemaal niet op lijken, en was een beetje teleurgesteld.. 
Maar toen ben ik toch maar met het schema aan de slag gegaan en heb een proefstukje gehaakt aan een hoekje van mijn deken. En jawel hoor...., dit was 'em gewoon. Soms voel je dat ...


Het randje, wat zeg ik..., de rand zit er ruim aan; hij klokt een beetje.. Maar dat vind ik juist leuk. 
En in de laatste toer maak je nog picootjes en van die mooie puntjes... Je ziet ze nog nèt rechts op de foto hieronder..


Maar dit was dus proef... Toen ik het eenmaal zeker wist en het helemaal naar m'n zin was, heb ik het snel weer uitgetrokken en ben ik voor het 'echie' begonnen. Want deze rand haak je helemaal toer voor toer in het rond! En er gaat me toch veel katoen in zitten!


Ik houd dit werkje speciaal voor de zondagmiddag als we naar mijn vader gaan in het verpleeghuis. Dan moeten we altijd een stuk rijden en vind ik het heerlijk ontspannend om te haken onderweg.
Het kleed is dus eigenlijk al in gebruik, en ligt op het tafeltje waar ik het voor gemaakt heb. Soms vind ik het leuk staan en soms vind ik het maar oubollig... Maar ik ga het maar gewoon helemaal netjes afmaken!



36 opmerkingen:

  1. Nou, je hebt een mooi randje gevonden, dat moet ik zeggen. Het wordt een prachtig kleedje zo. Je gevoel van het soms mooi vinden en soms oudbollig is zó herkenbaar. Ik kan ook dingen maken en er op het ene moment wèg van zijn en vervolgens denken dat het beter bij mijn oma in het bejaardenhuis had gepast. Tja.... dan maar in gedachten houden dat vintage helemaal hip is ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik vind het anders een hip kleed hoor!!! De kleuren vind ik ook heel mooi, dat zachte groen bij dat blauw. En je rand in ook mooi, soms is het ff zoeken maar dan heb je ook wat. Goed idee om in het engels te gaan zoeken.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het kleed prachtig Wat een mooie kleurencombi en zo'n mooie rand maakt het helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er nog een hoop werk aan, maar dan heb je ook wel wat! Dat wordt echt een heel mooi kleed met die rand, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel erg mooi dekentje en een prachtige rand!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is echt prachtig geworden, en die rand ook. Maakt het echt een bijzondere deken. Zelf heb ik de deken een poos terug gemaakt in rose, bruin en creme. Maar met deze tinten van jou en die mooie rand eromheen, Is de deken toch helemaal anders.
    xx. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is toch echt wel een heel mooie rand die er perfect bij past vind ik Elizabeth, dat heb je echt wel goed uitgekozen. Dat gaat je kleedje echt helemaal "af" maken!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is en prachtig mooi kleed geworden,
    straks met de rand helemaal gaaf.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die rand past er echt prachtig bij, wat een mooi geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je uiteindelijk zo'n mooie rand gevonden hebt! Dank ook voor de tip om in het Engels te zoeken, ik heb ook al eens gezocht, maar niks leuks gevonden toen. Je kleed wordt hiermee adembenemend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sjieeeek, wat is het prachtig geworden en je gehaakte rand maakt het helemaal af
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is een prachtige rand hiervoor. Goed uigekozen.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw. wat is het een gave grannydeken geworden. Ik vind de kleurencombi geweldig, het patroon van de granny is een beautie........en de border eromheen. Wauwwwwwwww super gaaf.

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjeetje, wat een mooi kleed wordt het!
    En die rand erbij heb je super uitgekozen!

    Helemaal top!

    Fijne avond.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeps, die zin liep niet goed even overnieuw: ik zei die rand maakt het wel helemaal af en de kleuren zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat kun jij goed zoeken!!! Want dit wordt errug leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niks oudbollig, gewoon helemaal gaaaaaaaffff !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er prachtig uit en met die rand is het helemaal af. Hoezo oubollig?? Echt niet!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je kleed is fantastisch met een prachtige rand!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een fantastisch kleed, helemaal super. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi zeg ! ik hou ook van de kleurencombinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ten eerste een prachtige kleurencombinatie en dan nog een super mooie rand erbij en vooral niet te vergeten, zo snel ook.....
    Erg leuk, Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw ik vind het erg mooi en ook de rand die je er voor gekozen hebt,de deken van Pinterest die je hier afgebeeld hebt ken ik ja,ik heb hem ook gepint!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow Elizabeth, wat een prachtig kleed. Hele mooie kleuren en dat patroon is ook heel leuk. Ja en dan die rand he, prachtig gewoon. Ik vind het juist leuk dat ie wat klokt.
    Ach en je kan hem nog altijd als plaid voor op de bank gebruiken mocht je hem zat worden als tafelkleed.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind hem geweldig, mooi kleurverloop en die rand is fantastisch. Wat ben jij goed in zoeken zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtig randje en het staat heel mooi op je tafel, heel warm.......

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het kleedje geweldig, Elizabeth! Helemaal niet oubollig, ik denk vanwege de kleurstelling! Inderdaad, de rand heb je ook mooi uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Echt heel erg mooi!!
    En helemaal niet oubollig hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Niks oudbollig super leuk juist

    groetjes yvonn

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oudbollig heet tegenwoordig 'vintage' en is daarmee heel erg hip geworden. Het kleedje is dus ontzettend hip en heel leuk. Het doet me denken aan de kleurtjes van jeans in diverse stadia van wassen tot gebleekt. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hallo.
    ik vind je rand rond het gehaakte kleed vantastich en wil het graag gebruiken.
    kan je misschien het patroon hiervan op het blog zetten? in tel of geschreven maakt niet uit, dan lukt het wel. veel succes nog .ps ik kijk elke dag op uw site erg leuk. gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je op de link Coco klikt in mijn bericht komt je terecht haar site, daar vind je weer een link die je brengt bij http://ellenbloom.blogspot.nl/2009/11/yarn-again.html en bij Ellen vind je de link naar het ravelry patroon. Je moet daar eerst lid zijn (=gratis) en dan is het patroon http://www.ravelry.com/patterns/library/all-shawl# te downloaden als pdf. Er staat een prachtig haakschema van de rand in!
      Ik kan geen patronen van iemand anders op mijn blog gaan zetten, maar mag wel verwijzen!

      Verwijderen
  33. schitterend, en die rand maakt 'm helemaal af. mooi patroon. dat vintage komt helemaal terug en wie weet is jouw kleed straks een heirloom.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...