Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 juli 2018

Boekverslagen

Al eens eerder schreef ik er over... ik houd bij welke boeken ik lees en maak een kort verslag van elk boek. Dit doe ik een dik schrift met harde kaft en daar ben ik in 2005 mee begonnen.



In dit blogbericht kun je lezen hoe ik daar mee ben begonnen.
En hier kun je zien hoe dat verder ging.

Intussen heb ik de lijst van gelezen boeken digitaal gemaakt, want het werd een rommeltje voor in het schrift en ik kwam ook plek tekort...




A
Albach, Hester       : Evenbeelden (jan. 2009)                                           204
Alcorn, Randy       : Moedig (aug. 2017)                                                   356
Alexander, Hannah: Stil pleidooi (april 2009)                                            214
                            : Blind vertrouwen (juli 2010)                                      263
                            : Vurige eed (jan. 2011)                                              275
                            : Vluchtplaats (? Klein boekje..)
                            : Bestemming bekend (nov. 2016)                               342
                            : Bezeten belager (maart 2017)                                   353
                            : Dreigend onheil (juni 2017)                                       356
                            : Laatste toevlucht (nov. 2017)                                    361
Armstrong, Adam   : De vrouwen van Fossil Nash (mei 2005)                      30
Andere ter, Mance  : Jij (dec. 2015)                                                         334


Maar toen ik pas begon met de verslagen, had ik nog geen plaatjes van de boeken erbij geplakt. En die miste ik nu toch wel in het geheel.
Dus ik heb met terugwerkende kracht heel veel opgezocht op internet en daar de afbeeldingen van gekopieerd naar een wordbestand en afgedrukt.



Toen was het een kwestie van plaatjes knippen en plakken bij de juiste beschrijvingen.
Heerlijk om nu helemaal bij te zijn!

Ik heb ook een Pinterestbord van mijn gelezen boeken, alleen moet ik die nog wel met terugwerkende kracht bijwerken.
Trouwens, in de zomervakantie doe ik graag dit soort klussen.. alles op een rijtje zetten, beetje archiveren ..
Hebben meer mensen dit?

19 opmerkingen:

  1. Nee, ik heb wel op mijn blog een lijst van de laatste twintig boeken en die lijst heb ik ook op papier. Leuk wat jij doet met die plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk om dit alles zo bij te houden! Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd niet bij welke boeken ik lees, maar ik ben wel deze weken bezig met "alles op een rijtje zetten" wat in mijn geval inhoudt dat ik probeer alle WIP's af te hebben gemaakt tijdens het kijken naar de Tour de France. Ben nu bezig met de laatste, een gebreide jurk waar ik mouwen aan maak, de eerste mouw is op het boord na klaar, nu de tweede nog, dat moet makkelijk lukken voor de renners zondag finishen in Parijs.
    Erg leuk idee om een soort boekverslagen te maken, en met de afbeeldingen erbij lijkt het me een leuk naslagwerk voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een werk. Maar leuk om alles zo bij te houden. Ooit schreef ik op wat ik aan kleding naaide, met een stukje stof erbij. Maar dat doe ik niet meer. Ik heb een map met foto's van quilts die ik maakte, maar daar loop ik jaren mee achter. Ik heb wel een lijst met campings: op jaar, op alfabet en op aantal bezochte keren. En die houd ik wel goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd niet van lezen, ik kijk vol bewondering naar jouw dikke schrift, volgeschreven met complete boekverslagen! Je maakt er weer wat moois van. Ordenen en archiveren kan heel verhelderend werken en dan niet eens alleen met betrekking tot hetgeen gearchiveerd wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel leuk uit, maar nee, ik houd het niet bij. Ik lees voornamelijk op een e-reader en op mijn computer staat dus automatisch een lijst met boeken die ik heb van de leverancier. Altijd weer op mijn reader te plaatsen wanneer ik een boek nogmaals wil lezen. Gaat allemaal vanzelf. De gelezen boeken verwijder ik van mijn reader. Heb op mijn reader wel mapjes met het soort boeken, dus spanning, romantiek, streekromans, historisch, diversen en zo nog een paar. Heb nog wel wat papieren boeken, maar dat zijn voornamelijk hobby-boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd het niet bij, denk dat ik (als ik terug ga tot mijn eerste boeken) ook niet zal toekomen met één schrift. Maar ik vind het heel leuk en nu je het zegt: mijn 12-jarige dochter doet dat wel! Ze was benieuwd hoeveel bladzijden ze zou lezen op één jaar tijd :-) Lezen is een geweldige hobby trouwens, gezond, ontspannend, leerrijk,...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe kom je erop om verslagen te maken? Ik zou me daar nooit de tijd voor gunnen.
    Een boek lezen is tegenwoordig al heel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelf ben ik niet zo van archiveren. Heb overal stapels bonnen en "belangrijke stukken". Gewoon in een bak, die ik zo af en toe opruim als hij overstroomt.
    Dat met boeken is misschien wel handig. Heb al eens boeken gekocht die ik al gelezen had, maar daarna weggegeven omdat ik ze niet zo goed vond.
    De omslag is dan anders, dus weet ik dat niet meer.
    Maar ik zou dat schrift dan altijd bij me moeten hebben als ik in een winkel kom.
    Hoeveel boeken heb je nu totaal al gelezen?
    Leen je ze , of heb je ze allemaal thuis staan?
    Een schoonzus van me ruimte laatst haar overvolle boekenkasten uit. Ze heeft er totaal.... schrik niet.... 1.100 weggedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat handig dat je dit doet. Het doet me een beetje denken aan journaling nu je er plaatjes bij gaat plakken ook al is het digitaal. 😄
    Zelf houd ik niet bij welke boeken ik heb gelezen. Soms heb ik een boek wel eens voor de tweede keer te pakken omdat ik de titel niet herken. Dat is wel eens jammer, maar ik vind het ook niet erg om een boek een tweede keer te lezen.
    Op dit moment lees ik alleen nog boeken op mijn E-reader (lekker met grotere letters 😂). Daarop maak ik wel notities van de boeken die ik uit heb. Ik kan ze natuurlijk ook verwijderen, maar zo voorkom ik dat ik ze weer op mijn E-reader zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wauw.... Wat knap en wat een discipline!
    Bij mij zeurt het sorteren en veiligstellen van mijn foto's (digitaal) aan mijn hoofd, maar
    de computerkamer is erg warm, dus het moet nog even wachten.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik lees veel maar hou echt niet bij wat ik lees dus gebeurt heel soms weleens dat ik voor de tweede keer aan een boek begin. Als ik het erg mooi vond lees ik door.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig alles mooi in een bestand opgeslagen, en nu ook nog met plaatjes er bij. Nee ik doe het niet, nooit eens aan gedacht. Ik lees graag al vanaf dat ik kon lezen. Veel uit de bibliotheek, heb zelf ook veel boeken, waar ik ook van heb opgeruimd natuurlijk. Momenteel lees ik veel op de E reader. Tja en soms begin je in een boek wat je al hebt gelezen. Een ander, of lees het nog eens Fijne zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi zeg zo'n boek met leesverslagen. Ik ben geen lezer en het zou bij mij een heel dun boekje zijn. In de zomervakantie gebruik ik ook vaak om dingen goed op te ruimen of om grote klussen in het huis te doen. Ik doe nu een poging mijn knutselkamer op te ruimen.
    Veel plezier met het verfraaien van je boek.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat knap om dat te doen, ik doe niet zoveel op dit moment ha ha rust......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed en duidelijk systeem. Ik vertel 1x per maand op mijn blog over wat ik gelezen heb. Hoewel ik erg van lezen hou, zou ik er meer tijd voor willen vrijmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het knap hoor zoals jij de boekverslagen maakt. En of anderen dat doen?
    Nou ik kan je vertellen dat ik het niet doe, ik lees graag een boek en als het uit is is het voor mij klaar. Ik heb meer met het opruimen en sorteren van lapjes. Ik denk dat jou het maken van verslagen en archiveren ook te maken heeft met jou beroep. Heerlijk toch dat wij allemaal zo ons eigen dingetje hebben waar wij druk mee zijn dat maakt het in elk geval niet eentonig.
    Wens je een hele fijne week toe ook al is het wel erg warm hier in Twente in elk geval 30 graden of meer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och deze post heb ik even helemaal gemist, wat een geweldig
    idee van je omdat te gaan doen. Het al best een behoorlijke klus
    geweest zijn om alle afbeeldingen va de kaften erbij te vinden maar
    nu is het wel een geweldig geheel. Het leeft meteen als je het
    zo ziet, en ook makkelijker terug te vinden allemaal.

    Groetjes Josephine,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hou het electronisch bij op hebban incl. Challenge. En nog altijd in excel met hele kleine recensie erbij. Leuk om te zien hoeveel boeken in totaal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...