Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 februari 2018

Poppenbee

- Elizabeth, weet jij waar de andere poppen zijn? Ik voel me een beetje alleen ...
- Ik denk dat ik het wel weet; luister eens goed ... ik hoor ze...
- Komt dat buiten vandaan?
- Nee,... ze zijn in de hal .. ga maar eens kijken ...



- Hé Mieke! Kom je er ook bij? We helpen je wel even met je been ...
Ja, het been en de heup van Mieke ..., dat komt nooit meer goed. Ik ben blij dat ze zo behulpzaam zijn. Ze hebben er niet altijd erg in hoor. En kijk toch eens, ze maken zelfs een speciaal plekje...
Wat zijn ze lekker bezig allemaal... Kijk die Magda toch eens, ze heeft een heuse granny square gehaakt. En ook de andere poppen hebben allemaal een handwerkje, ze zijn volop aan het haken.
En voorlopig hebben ze nog bolletjes katoen genoeg. Al komen ze me eigenlijk wl heel bekend voor, maar daar zal ik maar niets over zeggen...



Intussen heeft Sterre het hoogste woord:
Ja, ik zeg tegen die kerel 'wat doe jij daar in onze slaapzak?'
Toen zei hij 'hé pop, we waren moe en hadden wat uurtjes slaap nodig'..
'En dan pak je onze spullen maar?'
'Nou ja, die lagen daar toch ...'




'Hahaha Sterre ..., wat je eerlijk vindt is toch van jou?'
Boos kijkt Sterre naar Liselotte.
'Nee, natuurlijk niet! Wij hadden die slaapzakken net gemaakt, ze waren super nieuw... en toen...
Nou ja, ze hebben achteraf netjes betaald hoor!'



'Wat ???? Heb jij echt geld van ze gekregen????'
'Yep ...  2 keer 15 euro voor de slaapzak stomen en de rest voor de brutaliteit!'
'Joh..., Sterre..., dat je dat durft...'
'Ik ben blij dat ik het gedaan heb, want dat bracht mij weer op een idee! Je moet vooruit kijken, heb ik geleerd bij Arne en Carlos'...



En wat er dan gebeurt... Het gekakel gaat over in fluisteren en ik kan het niet meer verstaan ...
Maar ik zie wel alle ogen glimmen!
Daar worden plannen gesmeed ...

Nog meer poppendagnieuws lezen?
Misschien is er nieuws bij: 

16 opmerkingen:

  1. wat tof dat de poppen goed voor elkaar zorgen. Ik ben ook benieuwd wat ze aan het smeden zijn. liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en heerlijk om buiten foto's te maken in het prille zonnetje ...
    Fijne dinsdag Elizabeth ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog steeds heel curieus, wat gaat hier gebeuren? Alle poppen hard aan 't handwerken, en er is een flink bedrag binnen gehaald door Sterre! Ik ben benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk popen verhaal, ben benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig, een poppenbee! Het komt me allemaal wel heel bekent voor hoor.
    Lekker samen bezig zijn en vooral veel kletsen...
    Ze hebben waarschijnlijk jouw katoen ingepikt, maar ach, daar blijft vast wel genoeg van over.
    Laat ze maar fijn bezig zijn, heb je ook geen last van ze :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterre is wel een echte zakenvrouw, haha! Kan ze mooi haar eigen katoen kopen met al dat geld :p Ik ben benieuwd naar het vervolg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De dames weten het wel leuk te vertellen maar zijn gezellig bezig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig zo met z’n allen en ja dan komen de plannen vanzelf :)
    Hoe gaat het verder, ik ben benieuwd, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijf erbij! Voor je het weet zijn ze de baas, haha. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan ik ook aanschuiven als ik mijn breipennen meeneem?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd Elizabeth en opa, april is al heel snel. Wat zullen jullie er naar uit kijken. Dat is echt genieten en hoe ouder de baby wordt hoe leuker het is.
    Je poppennieuws is weer leuk en je hebt prachtige dingen gemaakt, die dekentjes zijn zo leuk (ik heb vanmiddag bijgelezen ;-) ) De kruikenzakken zijn prachtig, zo mooi met het wit. Nu nog even een paar weekjes de voorpret en dan ...... genieten.
    Prachtige trekker hebben jullie en de kippen zullen ook straks wel blij zijn met het nieuwe verblijf. De nattigheid zal ook wel weer verdwijnen, 's winters zakt het bijna niet meer weg in de grond, zo gek vind ik dat. Ooo, vergeet ik bijna Katrien, wat is die leuk geworden zeg, daar is je nichtje zeker superblij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat zouden de poppen aan het bekokstoven zijn??? Spannend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh oh ik ben benieuwd maar ze hebben nu al hun eigen breigroep gezellig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn ook al besmet met het haakvirus. En die Sterre, die heeft haar streken nog niet afgeleerd zeg. Je ziet, een brutaal mens uhh pop heeft de halve wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha kijk ze eens driftig bezig zijn met haaknaald en garen
    de poppenmeiden. Wel heel gezellig zo'n brei/haak clubje.
    ben heel benieuwd wat ze allemaal van plan zijn.
    En Sterre Ohhhh dat is me er eentje zeg, die regelt alles
    wel even en is nergens bang voor, hahaha, PRACHTIG!!!

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...