Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 22 februari 2018

Buitenbende


Vandaag had ik een buitenklus te doen. Eigenlijk was het een beetje gekkenwerk, want zeg nou zelf... wie gaat er beitsen bij een paar graden boven 0...?
Op de foto hierboven zie je de achterkant van onze garage. DH heeft een frame gemaakt voor een afdak, maar voordat de dakplaten daar definitief op gaan, was het toch beter om eerst de planken in de nok te beitsen. Het is de zuidkant en die heeft heel wat te lijden van zon, regen en wind.
Nou heb ik een klein tikkie hoogtevrees, maar houd ik wel van verven en beitsen. DH heeft totaal geen hoogtevrees (hij is net een 'aap' die overal in klimt en over daken durft te lopen..), maar hij gruwt van schilderen ...
Dus sloten we een compromis; hij zou de bovenste helft van de planken doen en ik het onderste deel.
Ik heb er van genoten; het was ook zò lekker buiten! Als je goed aangekleed bent dan is het heerlijk in het zonnetje en de wind.


Maar toen ik eens zo van de trap naar beneden keek, dacht ik 'oh... wat een zootje is het eigenlijk ..'
Dat heeft alles te maken met teveel spullen en te weinig opbergruimte!
Vandaar ook dat afdak, al lost het niet alles op.
We hebben aan beide kanten best wel nette buren en ze zullen wel eens denken...
De vorige bewoonster van ons huis kwam amper in de boomgaard. laat staan dat ze al die spullen overal verspreid had staan.


Maar we zijn op verschillende plekken bezig en dan heb je gewoon rommel. 
Hier zie je de zijkant van de garage. De sloot is meteen de erfafscheiding. Ook dit stukje grond benutten voor tijdelijk opslag van banden en stenen. En we hebben op de veranda openingen in de muur gemaakt voor meer (zon) licht.
Aan de buitenzijde ziet het er zo uit:


Zodra het aan de veranda kant een beetje gezellig wordt, zal ik daar een foto van maken.
Waar ik nooit genoeg van krijg, is aan het hek staan en kijken ...
Of het nu 's morgens vroeg is en alles prachtig wit is aan gevroren, of midden op de dag, of aan het einde van de middag als de zon weer ondergaat...
Dat weiland is gewoon waarom ik hier zo graag woon!

  

En sinds gistermiddag staat m'n buitenstoeltje ook weer klaar. Dit kan alleen als de wind oost of noord is hoor...


Zodra ik daar ga zitten met een bakkie leut en een haakwerkje komen de kipjes aanlopen en de poezen zijn er ook graag bij. Dan hebben we een heerlijk keuteluurtje met z'n allen...

25 opmerkingen:

  1. Best fijn als je "straks" alles kunt opruimen en een plekje geven.
    Maar dat komt vast goed met zo'n grote garage.
    Het is nu eenmaal zo, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer spullen je krijgt of bewaard.
    Het is inderdaad heerlijk in de zon. Heb al wat in de tuin gewerkt, dan ben je ook zo warm.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, lekker rommelen rond je mooie huis en genieten als het even kan, ik geniet lekker op afstand mee :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om zo buiten bezig te zijn! Wat een verschil van weer in zo'n klein landje kun je hebben, hier in Drenthe dwarrelt de sneeuw neer in de tuin. Goed dat jij zonnig weer had, kan de beits toch drogen (alhoewel onder 10 graden niet echt wordt aangeraden om te schilderen).
    Ik neem aan dat jullie ook het slootje moeten schoon houden voor de jaarlijkse schouw? Pas op dat je dan wel een paadje over houdt om dat te doen hoor (spreek uit eigen ervaring zoals je begrijpt haha).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, sneeuw? Ook leuk!
      Gelukkig zit er aan die kant een beschoeiing, dus we hoeven daar niet te baggeren.
      En de beits lijkt er redelijk goed op te zitten.

      Verwijderen
  4. Hihi, ik zie je al zitten, met je handwerkje en maar lekker kletsen tegen de beestjes XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en dat doe ik dus ook echt hè.. En ze tokken lekker terug!

      Verwijderen
  5. Wat woon jij mooi 😍.
    Heerlijk al died ruimte om je heen.
    En die rommel.....ach hoort erbij vind ik, zo blijf je bezig en hoef je je nooit te vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hoor, zo'n flinke klus weer geklaard, ik snap dat je enorm genieten kan van dat prachtige uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk uitzicht. Ja soms kan troep je tegenstaan, soms zie je het niet eens. Acht komt wel goed, net als alle klussen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed, dat je het nu eens allemaal kon overzien. En dan komt het opruimen wel goed, zeker als het lekker zonnig weer is. Ik vond het op de fiets nog wel tegenvallen, maar een wandeling was juist wél lekker. Heerlijk om alvast in je hoekje te kunnen zitten en dan alle dieren om je heen te zien komen. Dat is echt gelukkig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo ruimtelijk uitkijken dat werkt bijna therapeutisch,
    dan voel je de rust letterlijk in je komen. Altijd fijn dat
    buiten rommelen, en net wat je zegt, goed inpakken dan kan dat
    prima. Handig de openingen die jullie hebben gemaakt in de
    veranda, dat geeft een fraaie lichtinval en sfeer.

    Zet er maar een stoeltje bij Elizabeth, dan kom ik een bakkie leut
    bij je halen hihi lijkt me enig met al de dieren om je heen.
    Geniet volop en succes met alle klussen en het ordenen van alles.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal het daar heerlijk geweest zijn in het zonnetje en uit de wind. Want de zon krijgt toch al echt kracht. Gek, dat je soms ineens iets met andere ogen bekijkt. Soms zie je rommel en kan het je niks schelen en soms kan je je er ineens aan storen. Maar goed, waar gewerkt wordt mag er ook rommel zijn. Straks staat alles heerlijk onder de overkapping.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk hè als je zo kunt genieten van de plek waar je woont. Ik heb vanmiddag zitten twijfelen of ik even lekker in het zonnetje uit de wind buiten zou gaan zitten, maar ben toch maar binnen achter glas gaan zitten.
    Lekker klussen maar ook genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je al kon beitsen. en uit de wind en het zonnetje, o heerlijk in je stoel die klaar staat. Nu hier in het noorden is het een koude wind.
    En mijn stoel kan er nog niet staan
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha ha buitenbende is erg maar binnenbende ook en dat heb ik 1 slaapkamer opnieuw opknappen en je hebt een bende in het hele huis. Maar goed het schiet alweer op. en na de bende komt het mooie zeg maar. Heerlijk om buiten te zijn maar moet idd de zon wel schijnen :))) Sterkte met de bende ha ha !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja zo'n buitenleven vraagt om meer spullen ☺️. Het is voor de buren misschien even wennen, maar wanneer jullie strakjes alles op orde hebben, zullen ze het vast begrijpen.
    In het zonnetje is het inderdaad al heel lekker buiten en komende week met oostenwind kan je heerlijk bijpraten met de beestenboel. Jaloers! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat wonen jullie toch mooi 👍🏻 heerlijk dat hek bij de weilanden :)
    Goed van je, heerlijk buiten en toch ook weer een klusje geklaard :)
    Dat nog niet alles op,orde is snap ik wel, je hebt ook zoveel grond en spullen moeten nog een plekje krijgen, dat kan niet van vandaag of morgen geregeld zijn. Is het een klaar, dan kan daar weer iets in en zoverder. Komt goed, ik denk dat de buren het wel snappen, ze zien jullie immers druk bezig :) Groetjes en een heel fijn weekend, Anit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat woon je daar heerlijk, en geef niks als er troep ligt, komt van zelf goed, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dat klinkt allemaal zo zalig! Vooral dat laatste stukje, over het gezellige uurtje met de beestenbende buiten! Geniet er lekker van, en laat die zonnige uurtjes maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is maar goed dat je het schilderwerk klaar hebt want deze week gaat dat lijkt mij echt niet lukken. Woensdag en donderdag een gevoels temeratuur van min 20 graden. Ik weet nog niet wat ik erbij moet voelen maar dat merken wij dan wel. Dus zet het stoeltje buiten maar achter het raam in de zon lijkt mij de komenden week een uitstekend plekje.
    Fijne week
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alleen al dat buiten bezig zijn in het zonnetje is een genot.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk als er in en om het huis zoveel vertier is te vinden. Dat betekent ook dat er altijd werk is, dat dan weer wel. Maar een zonnige maakt veel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach wat is rommel he. Het moet gewoon nog een plekje krijgen. Komt vast goede. en zo nu en dan leker genieten van het zonnetje hoort daar ook bij. Heerlijk hoor zo;n plek.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk zo buiten en mijn moeder zei altijd: het moet erger wil het beteren. Dus van de zomer zitten jullie er vast weer knap bij. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...