Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 30 januari 2018

Ledikantdekentje voor Uk




Wat een leuke en hartelijke reacties kreeg ik op het vorige blogbericht! Hartelijk dank allemaal...
De babykamer is behangen, de meubeltjes zijn klaar en nu alles op z´n plek staat kunnen zoon en schoondochter zich gaan concentreren op de verdere details.
En er werd gekozen voor een allermooist gehaakt dekentje, Petra vond HIER de inspiratie.
Samen zochten we garen uit bij Steek voor steek:



Maxi Merino van Katia, wat een prachtig garen is dit! Terwijl ik aan het haken was, rook ik steeds een dierenluchtje. Maar dat is natuurlijk geen wonder, want dit garen is gemaakt van de vacht van een Merino schaap. Ik rook gewoon schaap! Nou, dat kan ik wel waarderen hoor...



Het steekje (achteraf bleek het de bloksteek te zijn) had nog even wat voeten in de aarde. Ik volgde de beschrijving van Cuddlycool en ging de mist in bij de 4e toer. Ik haakte de 3 stokjes wel over de lossen heen, maar maakte ze ook in de onderliggende stokjes. En toen zag het er toch ietsje anders uit...


Ik zag er gewoon iets aan... En ik baalde ook, omdat het minder mooi werd dan ik had gehoopt.
Maar ik heb gelukkig een geweldige vriendin, Corrie ... En zij zag al snel wat er verkeerd ging!
De toeren verder uitgehaald, behalve de eerste stokjesrij. En nu werd de steek vervolgens goed gehaakt en wat was ik opgelucht, want dit werd echt veel mooier.



Maar ... nu bleek het dekentje opeens toch maar 90 cm breed te worden! Dat vond ik niets, want je moet het wel goed kunnen instoppen aan de zijkanten. Er ligt ook nog eens een kindje onder, dus die meter heb je wel nodig.
Dus roetsj ... roetsj .... roetsj....
En daarna ging het goed hoor! Heel goed zelfs....



We hadden 1 bol okergeel en 8 bollen wolwit gekocht. Toen er een bol wit op was, kon ik zien hoever ik zou komen met de aangeschafte bollen. Ik kon een witte bol ruilen met een okergele en had er van de laatste kleur zelfs nòg een nodig.

De rand heb ik eenvoudig gelaten. In de beschrijving was er nog een toer picootjes gemaakt, maar die heb ik weg gelaten.
Het dekentje is 134 cm lang en 100 cm breed. Ik haakte het op naaldnummer 7.
Wat zal Uk hier heerlijk onder kunnen slapen. En het was een genot om dit dekentje te haken ...




30 opmerkingen:

  1. Een wat mindere start, maar uiteindelijk is het echt een allerliefst dekentje geworden. Ja, je hebt gelijk hoor, 90 cm wordt wat krap, dan kun je het niet lekker in stoppen, en het is toch wel fijn als Uk straks lekker warm blijft. Je hebt er duidelijk plezier aan gehad met maken, en zoon en schoondochter zullen er blij mee zijn! En, wat zijn de volgende plannen, weer iets voor Uk? Fijne dag, hier schijnt het zonnetje heerlijk binnen, word je toch helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waardeloos als je steeds uit moet halen, maar als het niet naar je zin is zou je het in een hoek gooien:-)Maar ik vind de oker gele draad er erg mooi bij, Uk zal lekkertjes slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja soms heb je dat hè uithalen en opnieuw beginnen ik ken dat helaas maar het resultaat mag er weer zijn !! wat een pracht dekentje je kan je gaan uitleven ha ha zo leuk . Nu al genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè bah, uithalen en nog eens uithalen, dat is niet leuk. Maar je moet er uiteindelijk wel tevreden mee zijn. En dat is dan nu gelukt.
    Denk dat je vast in gedachten de kleine uk er al onder ziet liggen, heerlijk genietend van de warmte en het volgedronken buikje.... ach....
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het moet uiteindelijk wel helemaal goed zijn! Het is prachtig en er zit al heel veel liefde, tijd en aandacht in :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig dekentje! Vooral onder de liefde van oma is het fijn dlapen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is ie geworden. Dat is al het uithalen wel waard. En hele mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was even niet "bij" met blogjes lezen, maar ik heb even teruggekeken! Wat geweldig Oma in spé. Van harte gefeliciteerd. Nu kun je je hart ophalen al allemaal lieve dingen om te maken, zo speciaal lijkt me dat! Lekker wegdromen en fantaseren tijdens het haken.
    Dit is ook al weer geweldig, net als de kruikenzak uit de vorige blog.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al zo'n dekentje vol met liefde! Daar zal UK heerlijk onder slapen. Heel erg mooi! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi geworden. Katia heeft mooi garen. Jij zult je vast niet vervelen met Uk. Veel plezier. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel leerproces dit dekentje, maar wel met een heel leuk resultaat.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en wat is nu leuker als voor je eigen kleinkind haken.
    Ik denk zomaar dat er nog meer leuke babyprojecten volgen 😜
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super lekker en mooi dekentje.
    Je bent fijn bezig met jullie komend kleinkind.
    Een en al blijheid jou post.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief dekentje in een mooie steek. Mooie kleurtjes ook. Uk valt met zijn (haar) gat in de boter daar bij jullie. Weten jullie eigenlijk al of het een jongen of een meisje zal worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat kan toch niet anders - het moet goed zijn,anders blijft het irriteren als je de kleine ukkepuk instopt. Nu heb je er veel voldoening van, het is een plaatje! Op naar het volgende project: sokjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eind goed al goed. Hij is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk warm dekentje is het geworden, even lastig
    het uithalen maar zoiets moet gewoon meteen helemaal naar je
    zin zijn. Wat goed dat Corrie zag waar het mis ging.

    Ben benieuwd naar de volgende ukkepuk creatie,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige deken! Zo handig en overal bruikbaar voor. Mijn zoontje wil helaas niet onder een deken slapen maar in een hele warme fleece slaapzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een heerlijk dekentje, die heb je nooit teveel met die kleintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zal die Uk straks lekker warm liggen onder het dekentje van Oma.
    Het is zo mooi geworden. Drie keer opnieuw beginnen is niet niks maar ik kan heel goed begrijpen dat het aan jou verwachtingen moest voldoen. Anders
    blijft het storen.
    Er zal vast nog wel meer op handwerk gebied gemaakt worden. Geniet van deze tijd want geloof me wij hebben er inmiddels 6 ze zijn ons allemaal even lief maar het eerste kleinnkind blijft net als je eerste kind bijzonder.
    Fijne dag vanuit een nat koud Twente.
    Echt een dag om met een handwerk bezig te zijn.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een lief dekentje voor je kleinkind Elizabeth. Prachtig ook al is het gehaakt, uitgehaald en weer gehaakt en weer uitgehaald. Het is met liefde gemaakt....en dat is te zien.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zo'n klein mis steekje wel niet teweeg brengt. Ik vind de combinatie van kleuren erg mooi. Het is iets lichter als het voorbeeld volgens mij. Wat is dat toch leuk dat je met je dochter samen iets uit zoekt en dan iets gaat maken voor je klein kind. Geweldig toch.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na zoveel keer 'oefenen' zal je deze steek wel nooit meer vergeten :-)
    Fijn dat Corrie even kon helpen.
    Het is een prachtig babydekentje geworden!
    Heerlijk om zo met z'n allen bezig te zijn voor Uk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi dekentje heb je gemaakt. Je gaat een prachtige tijd tegemoet, Elizabeth, geniet er maar van. Niets zo mooi als het krijgen van een kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig mooi!! Zo fijn voor de kleine Uk! Ik haakte ook al eens een deken in de bloksteek, het enige nadeel vond ik de draadjes instoppen :-) Maar het geeft een mooi effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super goed dat je de moed hebt opgebracht om het een paar keer uit te halen, want deze is perfect. En dan ook nog met zo’n heerlijke merino... Uk komt letterlijk en figuurlijk in een warm nestje terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังตลก

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...