Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 augustus 2017

Kringloop(vondsten)

Wij zijn dol op kringloopwinkels. Soms gaan we er naar toe met een bepaald doel voor ogen, maar heel vaak doen we het zomaar voor de leuk.
En het is nogal eens leuk, erg leuk!

Tot nu toe vinden we Kringloopcentrum Altena in Almkerk de allerleukste!
Alleen de locatie is al prachtig. En als je daar dan binnen komt, waan je je bijna in een museum...


Er gaan even wat fotootjes langskomen, om de sfeer goed weer te kunnen geven...



Er waren genoeg leuke poppen, maar geen heel bijzondere. Dus er ging geen popje mee naar huis...






En ook voor mannen valt er genoeg te snuffelen... En als ze uit gesnuffeld zijn, dan is er koffie en een krantje ... (zodat wij vrouwen nog even ongestoord verder kunnen snuffelen).


Hieronder zie je de entree van de locatie. Twee oude panden zijn verbonden door een nieuw gedeelte.


En natuurlijk gaan we nooit met lege handen naar huis. De laatste keer scoorden we dit:


En de hakselaar werd ook gekocht! Ideaal om snoeiafval te verkleinen zodat dit weer bv gebruikt kan worden als mulchlaag. De grotere stukjes drogen we om te kunnen gebruiken als aanmaakhout voor de kachel.


DH is er helemaal mee in z'n sas!

Hebben jullie ook een favoriete kringloop? Tips zijn heel welkom!


19 opmerkingen:

  1. Zo mooi zijn onze kringloopwinkels in België niet! En je kunt er ook niet vaak zo'n prachtstukken scoren ( een hakselaar kunnen wij ook nog gebruiken...) Dit is echt geweldig, ben een beetje jaloers ;-)
    Fijn weekend nog, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n kringloopwinkel! Zag natuurlijk gelijk de poppen en poppenwagen :-) Leuke kastjes, ook helemaal mijn ding, maar ja, waar moet je het laten.
    Hier zijn natuurlijk genoeg kringloopwinkels, maar als we eens gaan zien we nooit iets bijzonders, en het is zo leuk als je iets naar je zin treft.
    Gisteren was ik in het kringloop hoekje dat wij in de Intratuin hebben, een mooi schaaltje gekocht, genieten dus.
    Dat hakselapparaat is echt super handig, takken weg, en goed tegen het onkruid om het tussen de planten te gooien.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat hebben ze het daar mooi voor elkaar! Hier zou ik ook graag eens rondkijken .. Nu ga ik ( nu en dan, niet te vaak) naar Harlingen. Daar is ook een hele mooie! Mocht je eens deze kant op komen.. een aanrader!
    Geniet van je mooie vondsten en die hakselaar is een topstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende kringloopwinkel! Zo mooi hebben we ze hier niet hoor (of ik heb ze nog niet ontdekt).
    Het lijkt inderdaad wel een museum; alles staat er mooi ruim en gesorteerd tentoongesteld.
    Zo'n verhakselaaris super hsndig op jullie landgoed en tegelijk een leuk speeltje voor DH :-)
    Veel plezier met jullie aanwinsten.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een juweel van een kringloop !!heb de foto's even in het groot bekeken wow wat veel moois lag daar leuke aankopen weer.
    ik ga ook graag naar dorcas winkels die xzijn vaak wat netter en leuker ingericht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, die foto met (denk ik?) DH in de spiegel! :-))
    Een mooie kringloop zeg! Ik kom niet zo vaak in de kringloopwinkel, alhoewel ik denk ik wel zo'n 75% hier in de buurt ooit bezocht heb.
    Ik vind het het prettigst als de boel een beetje gesorteerd is en je merkt dat de spullen liefdevol gepresenteerd worden (klinkt misschien raar?), zoals op de foto's van de winkel die jij hier hebt bezocht. Mijn favo tot nu toe is het Wereldhuis in Eindhoven.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gezellige kringloopwinkel. Netjes alles gesorteerd dat is ook niet overal het geval. Hier in de stad is er een maar daar zien ze mij niet meer. Het is er een grote rommel en je kunt nooit zien wat het kost, als ze goede zin hebben is de prijs redelijk maar o wee als dat niet het geval is betaal je echt teveel. Maar in Haaksbergen een dorp hier verder ga ik altijd naar Wawollie. Klein maar netjes en gezellig de opbrengst is voor bv. een dieren opvang.
    En daar betaal ik met plezier het bedrag dat ze vragen.
    Hoewel ik wel op moet passen dat mijn eigen huis geen kringloop wordt.
    Ik heb in Haaksbergen wel eens spullen waaronder een mandje achter in het pand af gegeven dat ik een jaar eerder aan de voorkant gekocht had.
    Dat is echt kringloop.
    Fijne zondag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die tekendoos, had ik vroeger ook, voor school ;)
    Ik ga niet zo vaak naar een kringloopwinkel, zou wel willen hoor :)
    Het komt er gewoon niet van, die bij jou in de buurt ziet er mooi uit, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie toch wel heel bekende plaatjes. Het is daar altijd genieten.
    Veel leuker dan een winkel waar je alleen maar massaproducten kunt kopen.
    Ik weet nog wel een leuke kringloopwinkel nl. die in Hardinxveld-Giessendam. En helemaal niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja, heerlijk dat struinen, mag dat zelf ook graag doen.
    Deze winkel ziet er wel heel aantrekkelijk uit, zie van die
    leuke schaapjes staan op één van de foto's.
    Jullie zijn weer goed geslaagd, en zo leuk ook de tekendoos,
    heb er zelf ook eentje thuis nog van mijzelf toen ik nog
    klein meisje was. het kistje rook altijd zo lekker met alle
    potlood en kleurpotloden erin.

    Ze maken er daar wel een heel sfeervol geheel van,
    erg leuk om te zien.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jee, wat een mooie kringloop. Inderdaad net een museum. Mooie spullen heb je weer gescoord. Ik kom er zelf niet zoveel.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook een grote kringloopfan (geweest). We hebben 8 jaar in België gewoond en daar ging ik bijna wekelijks een rondje maken, Mol, Lommel, Balen. We woonden daar landelijk en groots en hadden veel vertrekken in huis, dus die kon ik helemaal vol zetten met prachtige vondsten voor weinig geld. Ook in Nederland, wanneer ik er een zag, hup stoppen en naar binnen. Nu ben ik dit jaar terug verhuisd naar een "normale" gezinswoning in Nederland (in mijn ogen dan, en dit huis staat al vol. We hebben zeker 1/3 deel van onze spullen naar de Kringloop in Balen (België) gebracht en andere dingen aan familie en vrienden weggegeven. We hebben nu nog verhuisdozen vol staan voor de verkoop op Marktplaats. We logeren nu in Blaricum en in Naarden zit ook een mooie grote Kringloopwinkel. Dus succes verder ermee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kringloopwinkel! Ik doe het ook graag en ga zelden met lege handen naar huis. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kringloop, Elizabeth, daar gaan wij van de winter eens kijken. Mart had die hakselaar ook wel gewild.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op kringloop. Enorm gevaarlijk ik woon 2 straten van de kringloop af. Maar score zoveel leuke dingen. Maar jullie kringloop is wel uitzonderlijk mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik woon in de Zaanstreek en daar heb je een paar hele grote. Laatst nog een buikkastje gescoord voor mijn kleindochter. Grijs geschilderd, geweldig geworden. Kom eens naar de Zaan. Veel te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga nooit naar een kringloopwinkel maar als ik jouw foto's zo zie dan denk ik dat het snel tijd wordt. Gelukkig is er hier in het dorp ook eentje en die is net verhuisd naar een groter pand. Gauw eens even snuffelen. Leuk dat we mee mochten genieten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie hebben je goed vermaakt in de kringloop, leuke en handige dingen hebben jullie weer gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo leuk om even de kringloop binnen te lopen. Ik ga graag naar Noppes hier in Zwaag en naar Emmaus ook hier in Zwaag maar dat is voor jou veel te ver weg :). Jullie kringloop ziet er gezellig uit en goed geslaagd zie ik.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...