Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 25 maart 2017

Droom van een ...



Nou, dat was me het weekje wel...
Ik geloof dat ik de laatste jaren nog nooit zo weinig achter de pc heb gezeten en zo weinig geblogd en gelezen heb als de achterliggende week. Het was nodig i.v.m. m'n gezondheid ...
Daarentegen was ik heel veel buiten en wat doet dat een mens goed!




Maar nu de zon onder gaat en het te koud is voor buiten, toch eerst maar eens een berichtje!
Want ik maakte deze week eindelijk de foto's van m'n Droomdeken, die al een eventjes af was.
De laatste keer dat ik blogde over de voortgang van de Droomdeken was NB in november.
Ik weet nog dat ik die vrijdagmiddag naar een vriendin ging en zij had net de wol binnen waar ze ook de Droomdeken van ging haken. Een prachtig kwaliteitsgaren van Katia... Oh, wat voelde dat heerlijk aan en na een paar toeren zag ik het al; zo mooi soepel...

Toen ik die avond nog eens goed naar mijn Droomdeken keer, vond ik het gewoon te stug ...
Toen heb ik eerst een proeflapje gehaakt (dikkere haaknaalden gebruikt) met de gebruikte steken.
En dat voelde echt veel beter aan.
Daarna trok ik de hele deken uit; ik was bij patroon 9 en er zijn totaal 11 patronen.
En ik ben opnieuw begonnen. Dit keer hield ik precies de aangegeven haaknaalden aan en dat gaf een veel mooier resultaat. Ik haak met Royal van Zeeman en dat is op zich een dunnere draad dan Phildar Partner 6 dat wordt gebruikt door Tessa van Riet van Wolplein. 





Een veel gehoorde klacht bij de Droomdeken wat dat de zijkant ongelijkmatig was. Ik had er ook een klein beetje last van. Maar met het haken van de rand is het helemaal goed gekomen.

Weer een project af! En er volgt nog meer ...


20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige deken en wat fijn dat je er nu een blogje over kon maken. Ik wens je beterschap en hoop dat je morgen ook nog kunt genieten van een mooie dag en van je mooie viooltjes. Sterkte en groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je hem hebt uitgetrokken. Wat een moed. Maar hij is nu prachtig.
    Gelijk een goede leer voor een volgende keer.
    Ik heb gisteren ook viooltjes gepoot. Dezelfde kleur zo te zien.
    Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker naar buiten, altijd goed voor lijf en leden... Het hoofd leeg maken en lekker bezig zijn met je handen, doet een mens goed. Je deken is prachtig geworden, wat komen de steken mooi uit! Verstandig, dat je het toch uitgehaald hebt, je hebt eer van je werk. Geniet van het mooie weer, achter de pc zitten kan ook een andere keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat je gezondheid niet goed is.....gelukkig woon je op een prachtige plek en kan je lekker naar buiten!
    Leuk om je droomdeken zo mooi gefotografeerd te zien. De kleur is mooi en de patronen komen er goed in uit.
    Er komen nog meer heerlijke buitendagen voor je aan. Lekker.
    Zachtjes aan maar en beterschap!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop van harte Elizabeth dat dit heerlijke weer je goed zal doen,
    en de vooruitzichten zijn veelbelovend, heerlijk!!!

    Vind het heel moedig van je dat je de deken die al behoorlijk
    ver gevorderd was weer helemaal uit te halen, maar uiteindelijk
    als ik nog eens terugkijk naar de voorlaatste post van deze deken
    dan zie je meteen dat het nu veel zachter en soepeler overkomt.
    Echt heel erg mooi gemaakt, een zeer geslaagd project.

    Gezellig weer al die potten met viooltjes, zo fijn ook om
    daar mee bezig te zijn, wroeten in de aarde werkt voor mij
    gewoon als een therapie.
    Heel fijn weekend verder.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie kleur voor deze deken! En wat dapper dat je zo'n groot stuk weer uithaalde en opnieuw haakte. Maar dan ben je wel tevreden en dan is het het waard.
    Toch fijn hé, zo'n tuin. Het doet zoveel goeds voor een mens om er in bezig te zijn. Ik ga vandaag ook wat tuinieren, hoewel ik ook graag zou verderhaken...
    Ik wens je de komende week nog veel zonnige frisseluchtdagen toe, en dat het bloggen er dan niet van komt, dat geeft toch niks. Ik heb nu ook een periode van 'low-blogging', een mens moet af en toe de batterijtjes opladen.
    Lieve groetjes, Sigrid
    PS: Helpen je katten goed mee in de tuin? Hier wel ;-)
    Op de plaats waar ze liggen te snoezen, groeit al minder onkruid, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie deken. Heerlijk voor koude avonden. fijne zonnige zondag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je deken is fantastisch geworden, wat een juweeltje. Niet fijn om alles uit te halen maar als je dat niet had gedaan had je altijd gedacht "Had ik maar". Verstandig om niet teveel achter de pc te zitten, het was ook heerlijk weer om buiten te zijn deze week. Fijn dat je weer opgeknapt bent. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat moedig om dat allemaal uit te halen. Maar het resultaat is fantastisch! Zorg maar goed voor jezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige plaid is het geworden! Geweldig! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, het is echt helemaal goed gekomen met de deken, wat een plaatje!
    Heel veel sterkte met je gezondheid, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, uiteindelijk toch een droom van een deken :-) Ik ga het linkje even naar een vriendin sturen, zij was ook begonnen, maar het werd een nachtmerrie... Nou ja, ze is ermee gestopt en is andere dingen gaan haken. Ook een goed plan, toch?!?!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel werk om alles uit te halen en overnieuw te beginnen. Maar het is niet voor niets geweest want hij is nu zo mooi geworden en zo'n lieve zachte kleur.
    Nu kun je er ook echt van genieten.
    De viooltjes zijn zo lief ik heb ze ook staan maar dan gele door een paar potten knapt in een keer de hele tuin op samen met een beetje zon is het zo fijn om buiten te zijn.
    De komende week wordt helemaal super dus geniet ervan zou ik zeggen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef...ik weet niet of ik dat ook had gekunt, maar je nieuwe deken ziet er prachtig uit, mooie kleur, ga je veel plezier van hebben denk ik, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Uittrekken... zo'n rot werkje. Maar de deken is erg mooi geworden, ziet er ook lekker zacht en wollig uit.
    Het is 's avonds nog best fris, dus komt ie vast wel van pas.
    Deze week weer lekker tuinwerk -zit weer.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi geworden ,en een hele klus begrijp ik ,maar dat kan jij wel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is prachtig! Zelf ben ik al bij de 3e of 4e rij van het patroon gestopt. De banen liepen niet echt mooi inelkaar over. Ik had niet de moed om opnieuw te beginnen. En dat terwijl ik het patroon zo mooi vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is je deken mooi geworden, mooi kleurtje ook!! Dat heb je goed gedaan en het is toch beter geworden door het opnieuw op te starten. Ook hier wordt minder geblogd en minder tijd in blogs volgen gestoken, maar hier wordt wel intensief geleefd en gehandwerkt. Dat mag ook...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...