Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 12 januari 2017

Nieuwe vloer

In de hal, keuken, badkamer en toilet hebben we een nieuwe vloer 'gekregen'.
Toen we het huis kochten wisten we eigenlijk niet goed wat we met de oude vloeren aan moesten en we hadden ook nog niet zo'n idee wat we moesten kiezen als we voor nieuw zouden gaan.
Eerst maar eens ervaren, acclimatiseren en dan komt het vanzelf wel ...



In de hal lagen oude tegeltjes, volgens de vorige bewoonster waren het travertin tegeltjes ..., een soort natuursteen.


Eerst vonden we het mooi, maar onze zoons vonden het spuuglelijk. En na een paar maanden moesten we hun gelijk geven. Het was bovendien vreselijk koud aan je voeten en we vonden het ook een beetje 'vies' aandoen.

In de keuken, badkamer en toilet lag een grote oranje-zalmkleurige vierkante tegel op de vloer:



Ze lijken door de lichtval en de flits misschien verschillend, maar het zijn exact dezelfde tegels.
We waren er niet 'weg' van, maar ook hier 'komt tijd, komt raad'...
Op ons nieuwe dorp zit een grote zaak die 'kleur en sfeer' beoogt. Toen we daar wat verf lieten mengen, zagen we dat ze ook een grote collecte pvc stalen hadden hangen.
Daar zijn we toen eens goed naar gaan kijken en we mochten wat stalen mee naar huis nemen om te kijken hoe e.e.a. combineerde.
We waren er best snel uit, dat had ik echt niet verwacht!


Links Country Oak voor de keuken en de hal, rechts Jura voor de badkamer en het toilet.


Hierboven zie je één van de hardhouten drempels. Die waren gevernist, en tja ... dat vonden we ook niet matchen met die nieuwe vloerkeuze. 
Alle houten drempels zijn toen losgemaakt en ik heb ze met trappenlak (mat) antraciet geverfd.

De vloeren moesten eerst geëgaliseerd worden. Er wordt dan een flinterdunne laag egaline aangebracht, echt vakwerk hoor ... Je mag er een paar uur niet op lopen, het moet volledig droog zijn voor je erover mag.



Een dag later werden de pvc stroken geplakt. Het afwerken kostte veel tijd, want we hebben heel wat hoekjes en rondingen.


We zijn nog bezig met de plinten van de keuken. Ook die worden antracietkleurig. 
Als die ook geplaatst zijn, laat ik nog wel een keer foto's zien.
We zijn heel tevreden over de pvc vloer in het gebruik. Het is dat er in de kamer een eiken vloer ligt, maar anders hadden we het daar ook laten leggen. Het is aangenaam aan je voeten, het is niet glad en prettig in onderhoud. Ik kan het echt aanbevelen!


32 opmerkingen:

  1. Ik heb het al een paar keer gezien, die pvc vloeren. Zoon Bas had het in zijn vorige huis ook in de keuken en badkamer. Heel aangenaam aan je voeten en goed schoon te houden. Als ik morgen ging verhuizen zou ik er over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh PRACHTIG!!! Wat een metamorfose Elizabeth,
    en wat een geweldige keuze hebben jullie gemaakt.
    Heerlijk aangenaam aan de voetjes ook, nu maar hopen dat die dikke
    kat van de buren dit ook geen heerlijk plekje gaat vinden, hahaha.
    Hebben jullie nog last van die engerd???

    Geniet volop van deze prachtige vernieuwing.....

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede keus hebben jullie gemaakt. Zalmroze is echt gedateerd en niet meer van deze tijd. Geniet van jullie nieuwe vloer!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echte metamorfose! Wat een verbetering, het lijkt me heerlijk om op te lopen. En je het geen koude voeten meer, als je staat te koken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het lekker opgeknapt, mooi hoor! Wat heb je een mooie keukenkastjes, prachtig! En de nieuwe vloer vind ik daar perfect bij passen; echt countrystyle.
    De badkamer en toilet zijn ook lekker opgeknapt. Nu nog 'even' de plinten en dan kan er een dikke streep door deze grote klus, lekker.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het MOOOOOOI! Wat hebben jullie mooie dingen uitgekozen, prachtig!

    Lieve groet,Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi. Ik had natuurlijk de stalen al gezien en was het helemaal met de zoons eens. Ik kom hem binnenkort in het echt bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is wel een hele positieve verandering. Mooi hoor. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden !
    veel plezier ervan en ermee :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel even een werkje, maar het is heel mooi geworden.
    Heb daar al meer van gehoord en ook gezien. Denk wel dat het jullie gaat bevallen, want het is mooi, sterk en makkelijk schoon te houden.
    Zelf vind ik eiken in de huiskamer erg mooi. Gaat niets boven echt hout, maar dat vergt wel veel meer onderhoud.
    Veel plezier er mee!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat mooi is dat geworden. Weet je jullie hebben dezelfde (lelijke) tegels in oranje als wij. Ik zit er ook nog steeds aan te denken om dat te laten veranderen maarheb eigenlijk nog nooit aan dit gedacht.. Ik laat het maar even aan mijn man zien.. ben natuurlijk benieuwed naar het eindresultaat.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Ja, als ik nu nieuwe vloeren ging kiezen, werd het ook pvc, ik vind het heel mooi. En ook ik hoor er steeds positieve verhalen over. Veel plezier ervan!
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden! En wat hebben jullie een mooie keukenkastjes. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie keuzes! Wij zouden een volgende keer ook voor pvc gaan en nu ik het bij jou zien helemaal! Ben benieuwd als het helemaal af is met de plinten en drempels. Geniet er maar lekker van. Geen koude voeten meer. Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat heel mooi de nieuwe vloeren
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geworden :) maar het zal wel een flinke klus geweest zijn, zo wordt het steeds meer jullie huis :) Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi geworden. Nu is het echt jullie eigen huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo dat ziet er mooi uit, met dit soort veranderinge moet je niet over een nacht ijs gaan. Dit is ook lekker in onderhoud en wat belangrijk is je eigen keus. Heerlijk hoor als je huisje helemaal,naar je eigen smaak wordt.

    Groetjes en liefs van Ria 😊😊😊😊

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi geworden geniet ervan, dat zal vast lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi geworden geniet ervan, dat zal vast lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helemaal geweldig. je hebt lekker even de tijd genomen om te kijken of de vloeren de kleur hadden waar jij je prettig bij voelt. De keus die je gemaakt hebt lijkt mij prachtig geniet ervan.
    Fijne week
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. PVC vloeren zijn helemaal hot, volgens mij. Erg mooi en praktisch, wat wil je nog meer :-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige vloeren hebben jullie nu, echt een hele verbetering. Past ook zo goed bij de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wat ben ik jaloers op je!! Prachtige vloer, ik ken hem, bij onze zonen ligt hij ook maar andere kleuren, makkelijk in onderhoud, aangenaam om op te lopen en haast onverslijtbaar, ook wij gingen die hier leggen na Jos zijn pensioen, maar nu door ziek te worden zal hij het zelf niet meer kunnen doen zoals hij bij de jongens het ook zelf deed, maar ik blijf dromen....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig en zo gemakkelijk. Sinds twee jaar ligt hier een pvc-vloer over onze 40 jaar oude parketvloer heen. Ik ben nog elke dag super tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig gedaan hoor! Schitterende keuze! Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, je bent druk in huis. Er komt altijd een hoop bij kijken. Maar het wordt supermooi! groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En dat allemaal zelf gedaan? Ik vind de vloer echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, de vloer is gelegd door een professional.. ieder zijn eigen vak!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...