Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 augustus 2011

Vrijdag... breidag

Ja.., hoe je het ook wendt of keert, het is vandaag echt m'n laatste vakantiedag!
Maandag moet ik weer present zijn op school.
Ik ga dit jaar 3 dagen werken, dus het zal best even omschakelen wezen om weer in het ritme te komen.

Dus ik besloot mezelf vandaag nog maar even te kietelen en een lekkere breidag te houden. Gisteren had ik al wat nieuwe patroontjes opgezocht voor de blokken van de meebreideken, en ik was ook al begonnen met breien. Meestal heb ik er wel een paar tegelijk opstaan (voor de afwisseling). Ik vind het iedere keer weer grappig om te zien hoe iets "uitpakt", de eerste helft v.e. blok is dus het meest spannend!

Omdat ik een beetje vaart wil gaan zetten achter het deken, ga ik proberen elke week een blok met patroon te laten zien. Dus vrijdag blijft dan maar breidag, dan houd ik de regelmaat er in...

Geen 2e breirol, maar een uitprobeerlap...
Inmiddels zijn er een paar blokken af waarvan ik sommige al in Frankrijk had opgezet. Het meeste werk gaat vaak in het rekenen en uitproberen zitten. Als je eenmaal op weg bent, is het blokje meestal snel af.

v.l.n.r. klein gaatjespatroon, smockwerk, mozaïek, granietlijnen...
Nu deze blokken af zijn, kon ik vanmiddag ook nog aan drie andere blokken beginnen. Heerlijk, weer wat nieuws op de pennen.


Links zie je een stuk van "vallende blaadjes", bovenaan "kikkervisjes" en rechts onder wordt de bogensteek, een heel leuk kabelpatroontje. Maar dat kun je nog niet goed zien.

Op het hobbydoosforum las ik dat er bij Zeeman allerlei leuke en goedkope breiboekjes lagen. Gisteren ben ik even wezen kijken, en inderdaad € 1, 79 is geen geld. Maar ik heb er maar één gekocht; moet wel een beetje selectief blijven i.v.m. opbergruimte..







Gelukkig allemaal niet al te grote projectjes, maar voorlopig blijft het alleen bij kijken... En dat meen ik echt !!

15 opmerkingen:

  1. Wat een actie op je laatste vakantiedag!
    Heb je wel weer zin om aan het werk te gaan? Welke groep sta je voor?
    enne... hou die brei-vrijdag erin hè?!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker joh, nog even een dagje voor jezelf! Je hebt de vaart er wel in...
    Ik werk zelf fulltime en dan blijft er niet zo heel veel tijd over voor handwerken. Misschien is het daarom wel extra leuk om te doen: qualitytime voor mezelf :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ja kijken kijken .... dat kennen we! die babyslofjes zien er wel heel erg leuk uit! Het lijk mij heerlijk 3 dagen te werken, ik werk 35uur over 4 dagen, en ik droom van een extra dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, na dat haken op donderdag is een vrijdag , breidag wel super verzonnen..zal ik met je meedoen. ;-) want dat wordt nu wel doorbreien met die blokken... Die boekjes bij de zeeman heb ik gezien.. ze zijn heel leuk, maar heb ze niet gekocht.. Wat betreft werk (3 dagen) dan zit je toch al aan de 24 uur denk ik, ik werk zelf 27 uur verdeeld over 2 locaties, maar het zijn vaak korte diensten en ook in de weekenden.. Maar jij zal ernaast ook je voorbereidingen hebben.
    Geniet nog even van je vrije weekend. breiend of hakend. Je blokken zien er spannend uit, ook leuke patroontjes voor in de breirol.

    grtjs - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige patronen. Volgens mij word dat een pracht deken. Hadden ze alleen breiboekjes bij de Zeeman of ook haakboekjes?

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die beer mooi. Ga morgen gelijk kijken bij de Zeeman. Hoop dat ze nog wat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zet jij er een vaart achter Elizabeth :)
    Jouw blokken zijn wreed mooi gebreid !
    En je Karisma squares zijn prachtig , ook de kleuren die je gekozen hebt.

    Geniet nog van je weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke patroontjes. Zo'n breidag is wel leuk maar vandaag houd ik een quiltdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met wat surfwerk kwam ik op je blog terecht. Wat een leuke ideeen heb ik opgedaan! Ik wilde wat bloemetjes gaan haken, maar moet nu zorgen dat ik niet te over moedig wordt. Ga snel beginnen.


    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes volgende week ;) De pinterest site is ook leuk voor je andere blog!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow heerlijk zeg dat je een breidagje kan houden!

    de boekjes heb ik ook bij de zeeman gezien! kon mezelf nog in hhouden maar denk dat ik van de week overstag ga want het boekje dat je hebt gekocht ziet er super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij jullie begint de school al vroeg.. Bij ons over 1 en 2 weken! Toch maar blijven haken/breien, hé! Dat geeft zo'n lekkere ontspanning, ook als het druk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke patronen staan er in Elizabeth ;ik loop meters achter met de breideken maar hoop van de winter de blokkken in te halen.
    ik ben opeens aan het haken geslagen,o.a. bedankjes voor kraamvisite, slofjes voor a.s. kleinkind,en een patchwork ledikant sprei/dekentje .
    m'n vingers kriebelen weer om gewoon te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. succes met je werk. en je krijgt een hele mooie deken zo.........prachtig in het wit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer een mooie blokken gemaakt en dan nu maar weer de draad oppakken van het gewone leven.....maar wat is zo'n vakantie toch heerlijk ontspannen hé nu kan je vast fris het nieuwe schooljaar binnen stappen.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...