Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 20 augustus 2011

Stokroos en kleine borduurwerkjes


Twee jaar geleden lieten onze buren een flinke uitbouw doen en het gevolg voor ons was dat we tegen een foei-lelijke muur aan zaten te kijken...
Omdat ik altijd al gek ben geweest op stokrozen had ik ze gezaaid in een sleufje grond net naast de muur.
Vorig jaar kwamen ze wel op, maar ze groeide langzaam; veel te weinig zon.., daar had ik niet aan gedacht.
Ondanks dat DH de restanten eruit trok (!), kwamen ze dit jaar toch op. En kijk eens hoe ze bloeien....!


Ik ben ook begonnen aan een nieuw borduurwerkje. Helaas niet zo'n beste foto, maar m'n zoon heeft het goede toestel nog van de vakantie ergens staan...  Daarom heb ik maar even de bladzijden van het tijdschrift gescand, dan is het veel beter te zien. En misschien wordt je wel zo enthousiast dat je ook...


Ik ben bezig met het hartje linksonder. Ik maak er een klein schilderijtje van, misschien wel op canvas verwerkt... Ik vind het heerlijk om zomaar even wat steekjes te doen en snel resultaat te zien. Het wordt geborduurd met 1 draadje DMC splitszijde en het is af en toe wel goed kijken. Maar ik houd erg van het fijne werk.


9 opmerkingen:

  1. Was het bijna vergeten maar ik herinner me de hartjesweken. Dus hartjes passen wel bij jou.
    Ik heb ook liever kleine borduurwerkjes. Je hebt tegenwoordig ook van die grappige hartjes-lijstjes als je de juiste maat kan vinden voor je borduurwerkje is dat ook heel leuk.
    Die poes is ook mooi, grappig ook met die knoopjes.
    Dank je wel voor je patroontje. je weet maar nooit.
    En sterkte met je vader. hopelijk niet al te ernstig ?
    Lieve groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n patchwork hartje. Dat fijne werk is wel het mooist, maar je moet het wel bij daglicht doen... Ik heb het borduren ook weer helemaal te pakken. Fijn om tussendoor wat te doen.
    Stokrozen zijn 2-jarig, d.w.z. dat je ze het ene jaar zaait en dat ze dan een rozet vormen en dat ze pas het volgende jaar bloeien: het klopt dus dat ze dat vorig jaar niet deden! Zaadjes van deze stokrozen bewaren en weer zaaien en je hebt voorlopig mooie stokrozen tegen de lelijke muur :)

    lieve groet en een goede zondag gewenst,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betsy was me voor: ik dacht ook meteen aan de tweejarigheid van stokrozen. Een prachtig hartje overigens, ik houd erg van het kleine en fijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je borduurwerkje prachtig hoor,maar je moet er wel geduldig voor zijn denk ik en tja geduld dat heb ik niet erg als ik aan de freubel ben haha.
    Maar ik geniet gewoon op jou blog mee van je borduurwerkjes, doei , Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik vind het leuk om naar je borduurwerk te kijken, maar om het zelf te doen...
    Mooi, de rozen! De aanhouder wint ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanaf nu dus maar elk jaar de zaadjes van de rozen strooien. Dan hoef je nooit meer tegen de muur aan te kijken (die inderdaad geen schoonheidsprijs verdient in je achtertuin)...

    Wij hebben buren met een terrasoverkapping (+ rokende zoon)... En vanaf de herfst een stuk gaas boven op de schutting waar de wingerd in groeit. Vervelend voor de buren dat die slierten daar elke keer groeien, maar dat is dikke pech...

    Ik vind je borduurwerkje prachtig! Zoals je weet kan ik het zelf niet netjes, dus ik geniet mee met jouw gepriegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi die witte stokrozen , een goede afleiding van de muur.
    jij bent ook een manusje van alles, grappig dat hartje, helaas heb ik al mijn borduurneigingen op moeten zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je stokrozen bloeien mooi! Gewoon laten staan, er komen er vanzelf steeds meer!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verrassing in je tuin en dan nog zo mooi bloeien ook.
    je hartje is schattig.....echt zo'n fijn werkje.
    groetjes.......

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...