Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 juli 2022

Tamara heeft een nieuwe jurk

Tamara is niet mee gegaan naar Roemenië, maar kreeg al wel een nieuwe jurk. 
Dat jurkje is een beetje tussendoor gebreid en ik kom er net achter dat er eigenlijk helemaal geen foto's van het breiwerk zijn gemaakt...



Het garen is heel licht gemêleerd en vond ik in de kringloopwinkel. Het is 100% acryl, maar wel van een betere kwaliteit als Soft van de Zeeman vind ik.
Ik bekeek de wikkel daarnet nog even van een vergelijkbare bol, en zie dat het garen nog steeds te koop is bij Lammy Yarns. Het kost daar € 1,65 per bol en ik betaalde € 1,00 voor twee bolletjes in een zakje. 
Toch leuk!


Het jurkje is top down heen en weer gebreid (nld 3) en het heeft raglanmouwtjes. In de taille heb ik 4 naalden boordpatroon gebreid en daarna elke 3e steek gemeerderd waardoor het rokje wat meer ruimte krijgt. Het leuke randje bij de boordjes krijg je als je bij het afhechten de steken allemaal recht breit.


De sluiting middenachter is weer als vanouds; tot de taille heb ik vasten gehaakt, met een paar knoopsgaatjes erin. Het onderste deel van de naad is dichtgemaakt met de matrassteek.

Voorlopig is het even gedaan met de poppendag hier. Met plezier heb ik veel nieuwe kleertjes gemaakt voor de poppen die nu in Roemenië zijn. Maar nu is het tijd voor iets anders...


17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie "uitsmijter", heel leuk met die aparte tandjes ertussen, het zijn net bloemetjes. Tamara staat er netjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tamara ziet er geweldig mooi uit 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, het waren leuke poppenwagen, nu gaan we zeker wel zien wat “iets anders” is !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig het jurkje met het mooie randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De randjes geven het jurkje net wat meer cachet, erg leuk gedaan. Het valt me op dat de laatste poppen wel "wilde haren" hebben, daar kan de toekomstige trotse bezitter vast nog wel wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit leuk geworden! Super mooi, dit kleureffect en heerlijk zomerse kleuren!
    Ik heb genoten van al je leuke poppenblogjes de laatste tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tamara ziet er ook weer paasbest uit. Kan me voorstellen dat je nu eventjes genoeg hebt van de jurkjes.
    Niks zo leuk als een beetje afwisseling toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tot in de puntjes verzorgd. Weer een pop én een kind blij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief gezichtje heeft Tamara, en haar jurkje is echt fantastisch,
    een heel lieflijk model, mooie kleuren en zo euk de tussenrandjes.
    Enig ook op de foto die piepkleine kinder strijkboutjes, was in
    gedachten weer even terug naar toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tamara ziet er top uit met dit jurkje. Volgens mij is het ook een Top vrouw. Ze lijkt te weten wat zij wil. Mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig jurkje heeft Tamara gekregen!
    Daar is ze vast wel mee in haar nopjes 🤗 . Wat de kwaliteit van het garen betreft, die ervaring heb ik ook dat dit merk beter is dan van Zeeman. Jammer dat dit de laatste aflevering is van de poppendag ,ik heb er nog lang niet genoeg van , maar ik kan het wel begrijpen dat je nu even wat anders wil gaan doen. In ieder geval bedankt voor al die leuke afleveringen en succes met je volgende projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handwerken doe ik niet maar ik heb genoten van je poppenblogs. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt en lief popje, en voor het goede doel ook.
    Zeker een blij poppenmoedertje die het mag ontvangen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief jurkje, fijn dat je zo je kringloopvondst kon gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...