Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 23 juni 2022

ICAD 2022 week 3

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de icad challenge, georganiseerd door Daisy Yellow.

De letters ICAD staan voor Index-Card-a-Day en het is een creatieve uitdaging in de maanden juni en juli.
Dat betekent dat je 61 dagen iets maakt op een indexkaart/ systeemkaart. Er zijn dagelijkse onderwerpen die worden aangereikt en wekelijkse thema's. 
Ik laat vandaag de 3e week zien.


Het weekthema was deze keer 'Typography, found text, lyrics, poetry & lists'.



Dag 15: Mix & match
Bij de prompt voor deze dag moest ik meteen denken aan dit spelletje dat Guus onlangs weer eens uit de kast haalde. Ik heb het al een paar jaar geleden uit de Kringloopwinkel gehaald en het blijft leuk.
Waar Guus eerst hoofden, kleren en schoenen ontdekte,  is nu heel wat ontwikkeling te zien...
Van kleuren benoemen, naar het onder woorden brengen van gezichtsuitdrukkingen/emotie, en tegenwoordig maakt hij mooie combinaties waarbij hij bv let op de kleur schoenen bij de kleren. 
Ik stuur dit bewust niet, want ik vind het leuk om te observeren wat hij doet en ontdekt...
Enne... voor dit kaartje heb ik wat onderdelen van het spelletje onder het kopieerapparaat gelegd en er een collage van gemaakt. De doorzichtige letterstickertjes komen uit de voorraad. 



Dag 16: Jukebox
Zelf heb ik er niet zoveel mee, maar het is wel een geinig apparaat... 
Ik gebruikte een kleurplaat en ging met mijn stiften aan de slag. Daarna knipte ik de jukebox uit en zocht ik een matchende achtergrond uit de voorraadmap gelliprints.
De zwarte lijnen van de jukebox zijn overgetrokken en de letters zijn stickertjes.



Dag 17: Mango
Omdat ik ook een keer het weekthema wilde gebruiken, heb ik de poëzie van Brittany Jackson gebruikt op dit kaartje. Het papier met de houtstructuur is een foto van mangohout.




Dag 18: Bitmap or halftone
Over dit onderwerp moest ik eerst even inlezen. En ik snap het nog steeds niet, maar ik begreep wel dat het gaat over de pixels van een afbeelding. Foto's zijn gemaakt m.b.v. stipjes of rasters.



Dag 19: Selvedge
In het Nederlands is het onderwerp 'zelfkant', en ja ... wie met stofjes werkt, denkt dan gelijk in die richting. Vroeger gooide ik ze altijd weg, maar er zijn quiltsters die ze juist sparen en er iets leuks van maken...



Dag 20: Off prompt
Een stukje oude boekpagina, bloemen met de tombow pen getekend en ingekleurd met waterverf.



Dag 21: Solstice
Dat betekent 'zonnewende', en dat past mooi bij 21 juni...
Ik heb allerlei restjes over elkaar heen geplakt, de boom komt uit een bullet journal van de Action.

En dat was dan weer week 3 van deze challenge. Nog 40 dagen te gaan, maar dat is geen probleem.
Ik pak het heel luchtig aan en doe wat in me op komt. Het resultaat doet er niet zo toe. Dat is ook echt de bedoeling van deze challenge; gewoon even lekker bezig zijn..


8 opmerkingen:

  1. Je bent zo te zien echt wel lekker bezig geweest, het is te zien dat je er met plezier aan hebt "gewerkt".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk geplakt en getekend. Sommige dingen niet zo makkelijk uit te leggen, maar je hebt er steeds wat moois van gemaakt.
    Natuurlijk vind ik mix en match het leuks haha! Blijf een kind hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien dat jij weer hele andere dingen maakt met hetzelfde uitgangspunt. Grappig dat je papier met een printje van mangohout gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zin is weer terug, zo komt het bij mij over. Fijn. Of Prompt spreekt mij het meeste aan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk te lezen dat je schrijft, "ik pak het heel luchtig aan" enz. En wat
    doe je dat toch fantastisch Elizabeth. Alle uitwerkingen van deze week
    zij echt heel GAAF geworden. Grappig hé die zelfkanten van stofjes, daar
    kun je inderdaad juist heel leuke dingen mee maken en gebruiken in
    werkstukken, ziehier het resultaat!!! Je kan eel goed zien dat je er heel
    veel pezier aan beleefd en de resultaten zijn TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk en mooi divers wat je ervan gemaakt hebt. Altijd leuk, zo'n challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, wat een mooie werkstukken, ik kijk er met bewondering naar. Leuke challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook deze keer weer heel divers en de zin is duidelijk weer terug !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...