Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 mei 2022

Collages in mijn kraftboekje

Na een lange 'papier-stop' liet ik half april hier zien dat ik opeens een collage had gemaakt met een voor mij laagdrempelige instap. Dat bleek goed te werken, want in de dagen erna zat ik elke dag wel even heerlijk te knippen en te plakken.


Ik vind het leuk om met een bepaalde kleur te werken en die ontleen ik steeds aan het eerste plaatje dat ik uit de Flow scheurkalender kies.
Daarna pak ik de mapjes designpapier en resten in die kleuren en probeer ik een compositie te maken.
Soms wordt de hele pagina bedekt, maar omdat ik het kraftpapier zo mooi vind, probeer ik het ook van tijd tot tijd goed uit te laten komen. 


Maar ja, het breiwerk lokte 's avonds erg en daar gaat deze collage ook over... En overdag duizend en één dingen, waarbij de tuin ook heel wat uurtjes opslokt.



De collage hierboven maakte ik in de week van Pasen, misschien zie je waar mijn gedachten heen gingen...


Het gescheurde plaatje op de rechter bladzijde lag nog op mijn tafel te wachten en ik besloot voor de rest maar in de vogelsfeer te blijven.
En toen maakte ik nog een achteraf hilarische fout met de tekst, maar daar baalde ik eerst wel flink van. Zelfs zo, dat ik er geen foto van heb gemaakt.
Onder het strookje 'Try to fly' had ik 'Try to fligh' geschreven... Grrrrrr, even niet goed opgelet!




7 opmerkingen:

  1. Lekker bezig geweest. Bijzonder dat je nu voor geel hebt gekozen, want jij houdt toch niet van geel als ik mij goed herinner? Het is een heel zonnige pagina geworden. Ook mooie pagina's met breiwerk, natuur en vogels. Fijn dat je weer met papier bezig kunt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, geel... niet voor kleding en ook niet binnenshuis en zelden voor bloemen in de tuin.
      Maar i.c.m. andere kleuren kan ik geel wel waarderen!

      Verwijderen
  2. Machtig mooi, echt iets om lekker mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn mooie pagina's geworden, ze vertellen veel. Ik heb er een poos naar zitten kijken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk bezig geweest Elizabeth, je hebt dubbelop de smaak
    weer te pakken. Inmiddels al nummer 10 voltooid. Mooi hoe je de verschillende
    thema's erin verwerkt hebt. En de drie onderste inderdaad in harmonie met
    dat mooie kraftpapier vind ik persoonlijk de mooiste.

    O ja.......op mijn blog heb ik je even antwoord gegeven op je vraag over de Scabiosa
    plant. Een fijn weekend wens ik je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jen bent weer goed op gang gekomen met het knippen en plakken. Fijn dat je het weer herontdekt hebt. En zo leuk gedaan ik vergroot ze vaak even op de pc en dan zie ik veel details waar je anders niet op let.
    PSSSt..... de reactie op mijn blog stond niet in de spam, maar ik bedenk er zelf wel wat bij :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zul je nog lang kunnen genieten met terugkijken in je kraftboekje, wanneer het helemaal vol is.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...