Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 mei 2022

Borduren

Toen ik laatst blogde over het babyjasje dat ik had gemaakt, reageerden er een aantal lezers ook op het blauwe borduurwerk dat te zien was op die foto.
Het was voor mij een reden om zelf ook weer eens goed te kijken en ik voelde dat het ook een beetje begon te kriebelen...


Het betrof de Summer Sal 2014 van Simone van Atelier Soed Idee, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. 
Als ik terug kijk naar mijn borduurwerk foto's, dan zie ik dat ik heel veel heb geborduurd in die jaren; van merk- en schoollapjes tot kussentjes en hartjes...


Vaak borduurde ik iets voor de Kerstdagen, en meestal was het dan nog niet af... Hierboven een klein ingelijst borduurtje uit 2012


Dit winterborduurwerk stamt uit 2011 en in de winter van 2012 maakte ik het af. Nou ja af, het is nog steeds een lapje, maar het borduurwerk is wel klaar.


De sleutellap waar ik in 2012 aan begon en die ik voltooide in 2014. Deze hangt nog steeds in onze slaapkamer, samen met de Summer Sal 2014 van de bovenste foto.



In 2013 was er wèer een Summer Sal van Simone waar ik aan mee deed...



Het letterbakhuis van 2013 heb ik ook nog steeds staan.



En toen kwam in 2014 de prachtige Mammerklap van Marjan; wat een feestje was dat om die te borduren!


Randje per week, eveneens in 2014 en het lukte me nog ook om bij te blijven toen...



En de Sal Aigulles van Vava deed ik er in oktober/november 2014 ook nog even bij. Het waren natuurlijk maar kleine postzegeltjes en het duurde ook maar 9 weken, maar ik sta er nu toch een beetje versteld van...



In 2015 deed ik mee met het borduren van het Toska Parthum merklapje, waar je hier alles over kunt lezen. Ik kan me dit nauwelijks meer herinneren...



In 2017 waagde ik me nog (na lang dubben) aan Vakje per week, waar ik inmiddels een stuk verder mee ben maar het lapje is nog niet af. Ik moet dit echt weer eens gaan oppakken.

Het borduren lag vanaf die tijd behoorlijk stil. Het kwam er telkens niet van om het weer op te pakken.


Totdat in 2020 de borduurkoorts opeens weer toe sloeg, omdat er een nieuwe challenge kwam. Hier kun je lezen en zien hoe de reeks speldenkussentjes tot stand kwam. Inmiddels zijn er al heel veel verkocht!



Mijn laatste borduurwerk begon ik vorig jaar rond deze tijd en heet "So chic". Ik heb dit nog niet eerder laten zien volgens mij. Ik kwam het mapje afgelopen week weer tegen en het ligt nu klaar op tafel om aan verder te gaan!
Het patroon kwam ik vorig jaar HIER tegen en ik heb het geprint, maar het is niet erg duidelijk. Daarom heb ik deel voor deel over genomen in een ruitjesschriftje, zodat het wat gemakkelijker borduren is.

Nou, ik vind dat het eens tijd wordt om dit werkje af te maken, en Vakje per Week idem dito. Moet toch lukken dit jaar, vind je niet?




19 opmerkingen:

  1. Precies zo'n bericht zou ik kunnen schrijven over haken..... ik begin ergens aan, maar maak het bijna nooit af omdat het tegen valt of omdat ik ineens druk ben met iets anders.
    Als ik zo naar jou bericht kijk denk ik, oh, zonde, maak het af, want wat is het leuk allemaal!
    Je favoriete kleur is toch echt wel blauw😉
    Het letterbakhuisje vind ik het leukst🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen wat je allemaal geborduurd hebt. Mooie dingen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het meeste weet ik nog wel, kan ik mij herinneren van je blog. Je kunt zo mooi borduren, maar ja, jij kunt zoveel heel mooi maar je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk. Veel borduurplezier! En als dat plezier er niet meer is, zijn er nog genoeg andere bezigheden waar je plezier aan beleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig overzicht van al je borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om al die borduurtjes terug te zien. De meeste ken ik al van toen. Vind het nog steeds prachtig allemaal, was weer even genieten van al het moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat moet zeker lukken! Je hebt al zoveel mooie borduurwerkjes gemaakt, dat kan je heel goed.
    Ook leuk om te doen, vooral als je niet te veel kleuren hoeft te gebruiken.
    Zo'n ouderwetse merklap helemaal in één kleur is ook zo mooi.
    Eerst maar wat afmaken... (hoor wie het zegt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beeldschone borduurtjes laat je zien Elizabeth. Heel mooi. Ik ga er zin van krijgen om zelf mijn borduurspulletjes weer eens op te zoeken. Wat is er toch veel leuks te doen op creatief gebied! Fijn weekend alvast. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat veel borduurwerken. Dat is toch iets wat mij minder ligt. De speldenkussentjes de linker :)))) heb ik gekregen van jou wordt goed gebruikt in het atelier !!!! Maar prachtig zulke lappen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een aantal dingen herinner ik me wel. Je kiest ook altijd mooie kleuren! Prachtig borduurwerk, heel leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om al jouw borduursels weer terug te zien. Ik zag een paar dagen geleden op de site van Annelein Design een mooi blauw borduurwerk met mooie randen. Ik kreeg ook weer zin om te borduren. Ik laat het nog even op zijn beloop om nu aan iets te beginnen. Fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowww Elizabeth, ik kijk mijn ogen uit, wat heb jij al ontzettend veel
    prachtige borduurwerken gemaakt in de loop van jaren. Haha bij mij
    begint het bij het zien van al dit moois ook weer te kriebelen.
    Ook de laatste die je laat zien en waar je nu aan gaat werken is een
    schoonheid, heb zelf ook meteen even het patroontje gedownload.
    En dat afmaken gaat je zeker lukken, je bent altijd zooooo ijverig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo gaan die dingen, dan heb je een periode dat je het ene veel doet, en de volgende periode weer het andere. Ik pakte het borduren een paar jaar terug weer met veel plezier op, maar nu alweer een tijd niet gedaan. En zo gaat het ook met haken en breien en met een bullet journal maken, ik doe het als ik er zin in heb, en anders niet. Het is tenslotte een hobby, geen verplichting! Je borduurwerken zijn zo mooi, zeker de moeite waard om ze af te maken, en dat lukt je heus nog wel dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor je reacties op mijn blog. Blogger had mijn instellingen veranderd, waardoor ik ze eerst moest goedkeuren!
    Veel van deze borduurtjes herkende ik nog, leuk om ze weer te zien. Mijn randje per week moest een boekje worden, maar die ligt ook nog ergens in de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterende borduurlappen en lapjes zie ik hier voorbij komen, zo mooi. Ik hou ook veel van borduren, maar de laatste jaren is er niets meer van gekomen, quilten staat bij mij toch op nummer één.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, jij hebt al heel wat geborduurd én afgemaakt, het een nog mooier als het andere borduurwerk.
    Ik heb mijn randje per week 2014 af kunnen ronden in 2022 dus voorlopig even geen borduurwerkje voor mij, maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen. Maar ja, dat vind ik van zoveel dingen ;-)
    Succes met het borduren, maar dat gaat helemaal goed komen. Ik heb er alle vertrouwen in.Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie borduurwerken zeg. Die wit met lichtblauwe vind ik echt prachtig. Heerlijk om af en toe op te pakken en weer wat steken te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele verzameling mooie borduurwerken! Erg leuk als je weer af en toe een steekje gaat prikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb gekeken Elizabeth en de reactie stond inderdaad in de SPAM-map,
    het gebeurt de laatste tijd vaak bij jou dat je reactie foetsie is, heel vervelend,
    Op mijn blog heb ik even antwoord gegeven op je vraag, fijne avond verder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh wat leuk om op deze manier "terug te lezen" .
    Ik was er inmiddels zelf ook achter gekomen dat het de Sal van Simone was, patroon staat nog op de laptop. De lap is geborduurd, alleen nog afwerken, na de vakantie en de volgende ligt klaar om geborduurd te worden. Dankjewel dus voor je herinneringen.....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...