Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 december 2021

Rolodex X-kaartjes

 Niet zoveel variatie vandaag, maar de X is dan ook een lastige letter.



Ik begin maar met het prachtige hart dat Conny maakte en wat ze opdroeg aan haar man en haar kinderen. Ontroerend mooi en echt even op haar blog gaan kijken hoor, want ik moest helaas voor de afmetingen haar werk een beetje bijsnijden.
Dat moest ik ook doen voor de uitwerking die ik zelf maakte van getekende kruisjes.



De kruissteekjes waren vaker gekozen en zo zag ik bij Carmela deze prachtige X geborduurd en ze liet ook een heel alfabet zien in dezelfde stijl. Mijn vingers gaan er van jeuken!

Anita en Annemarie kozen beiden voor Xantippe, de boosaardige vrouw van Socrates.



Na een poosje zoeken, vond ik dit kleine borduurwerkje in kruissteek weer terug. Het is een stukje van een grote lap met allerlei geborduurde bloemen, die ik in de kringloopwinkel vond. Van de meeste afbeeldingen heb ik iets gemaakt, maar deze had tè weinig rest stof om zich heen. Nu heeft het dan toch nog een bestemming gekregen.
Josephine en Céline hebben allebei de xylofoon in het zonnetje gezet en ik weet nog goed dat ik het als kind enig vond om er op te spelen!



En tenslotte nog de X-benen die ik eerst in gedachten had...
En Mister X, waar Françoise een leuk stukje over schreef, want zij heeft haar eigen Mister X...

Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

11 opmerkingen:

  1. Nou, alles bij elkaar heb je toch best een mooie verzameling voor die moeilijke letter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie samenvatting! Ja, veel kruissteekjes, ook wel weer heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks de herhaling van enkele woorden heb je toch een mooie verzameling bij elkaar gekregen!
    Dat kleine bloemborduurwerkje heeft echt liggen wachten op deze bestemming, goed dat je het bewaard hebt.
    X-benen zijn natuurlijk helemaal niet leuk, maar vandaag toch even wel ☺️.
    Nog even en het alfabet is gedaan; ik verheug me nu al op de foto van de Rolodex!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Xylofoon... o ja, die heeft elk kind wel gehad. Lekker weinig toetsjes dan kon je al snel een leuk muziekje spelen. Gelukkig zijn er nog wel wat woorden met een X.
    Die van Conny is erg mooi, had ik verleden keer al op haar blog gezien.
    Jammer dan jij een stukje van de kruissteekjes moest afknippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn weer leuke kaartjes geworden. Weet je dat er ook een Mr. X-stitch bestaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo heb je een mooie x verzameling. Mooi om te zien hoe verschillend iedereen toch vorm graag aan deze lastige letter. (En bedankt voor je lieve complimentje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer een geslaagde serie kunnen maken Elizabeth, ben al heel
    nieuwsgierig of inmiddels je Rolodex-molen al een mooi vol uiterlijk
    heeft gekregen. We krijgen hem vast t.z.t te zien denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...