Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 5 december 2021

2e Adventszondag

Vorige week liet ik jullie HIER zien hoe ik met mijn boekje ben gestart. Vandaag het vervolg van de eerste week en de start van de nieuwe week.



Het woord voor dag 2 is 'Grace / genade, gratie' en ik heb de collage techniek bij deze pagina gebruikt en vond allerlei scraps (restjes) die ik heb gecombineerd. 
De groene strook links is met acrylverf gedaan en er is een bruin aquarelpotlood gebruikt voor de accenten.


Het woord voor dag 3 is 'Salvation / redding' en op deze bladzijde ben ik begonnen met een gelli print die ik onlangs had gemaakt. Toen ik wat beter keek naar de afdruk, zag ik er opeens mooie dingen in.


Ik zie een poort en dacht aan de hemelpoort.
en ik zie net voor de poort een kruis.
Jezus stierf aan het kruis om redding te brengen voor de wereld.

En zo kon ik deze afdruk gebruiken voor de uitwerking van dit adventswoord!

Maar het is altijd lastig om de pagina dan verder passend aan te kleden...

Zoekend en bladerend in de voorraad kwam ik het kribje tegen; het is een kopie van een kaartje van een bijbels kwartetspel.
De donkere sterrenhemel komt uit de Flow en er is een rondje uitgeknipt waar het kribje achter kon.
Dat rondje heb ik links weer gebruikt als 'wereldbol'.
De letters heb ik gemaakt m.b.v. een sjabloon op bruin papier en toen uitgeknipt.





Dag 4 stond 'Present' centraal en dit woord heb ik tweeledig uitgewerkt. Enerzijds de redding door het kruis, en anderzijds het komende licht in de huidige tegenwoordige tijd.
De foto komt uit een tijdschrift. Boven en onder is een restje gelli print gebruikt als achtergrond.



'Wait' was het woord op dag 5, en hierbij wilde ik graag de foto rechts gebruiken. Het kostte wel wat moeite om de rest van de spread aan te kleden, maar gelukkig heb ik altijd die map met papier op kleur gesorteerd en dan komt het vanzelf... Een restje gelli print, een stukje vanonder de afbeelding, transparant papier uit de Flow. Het kernwoord is weer gemaakt m.b.v. een sjabloon, maar nu ingetekend.



Dag 6 was het onderwerp 'Hope' en hierbij heb ik een afbeelding gebruikt uit een tijdschrift. De achtergrond van de pagina's zijn bewerkt met decorating chalk.



Gisteren was dag 7, met het woord 'Glory'... Het bijbelgedeelte uit Openbaring gaat over het nieuwe Jeruzalem en hoe God alle dingen nieuw maakt.
Links een afbeelding uit een tijdschrift, de (halve) cirkels zijn geknipt uit gelli print papier en de achtergrond van de rechterpagina is met goudverf gedaan.




En tenslotte 'Savior/ redder', het woord van dag 8
De afbeelding komt van internet, de achtergronden van de pagina's zijn bewerkt met chalk en het kruis en het water zijn scheursels van geverfde oude boekpagina's.

Ik merk dat ik dit jaar vanaf dag 4 een beetje moeite heb met de vormgeving. Misschien wil ik te veel of leg ik de lat te hoog. Maar als ik kijk naar de uitwerkingen van voorgaande jaren (zie HIER en HIER), dan word ik daar blijer van dan die van dit jaar...


11 opmerkingen:

  1. Weet niet meer wat je eerder hebt gemaakt, maar deze vind ik ook weer prachtig Elizabeth! Vooral die met de poort en kruis in oranje spreekt me aan.
    Kunstig hoe je zo snel bij al die woorden iets moois kunt maken.
    Het is wel hard werken om er elke week zoveel te maken, je zit vast 24 uur per dag op je kamertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Floor weet ik niet, wat het vorig jaar was. Nu is terugkijken heel eenvoudig, maar ik blijf bij je uitvoering van dit jaar. Want, ik vind het heel mooi geluk. Knap uitgewerkt met van alles uit de voorraad. Het is wat het wordt op dit moment, je staat er steeds anders in wanneer je aan het werk bent.
    Gewoon doorgaan elk woord is weer een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik zie bij Hope helemaal links de zwangere buik van een vrouw. Het is vast toeval, maar ik vind het er mooi bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind ze heel mooi geworden Elizabeth, jammer dat jij daar een ander gevoel
    bij hebt in vergelijk van voorgaande jaren. Een mens is ook niet altijd in
    dezelfde stemming en dat uit zich ook in doen en laten. Misschien had je van
    de week wel veel andere dingen te doen waardoor je een beetje klem kwam te
    zitten met de tijd, en dit soort werkjes neemt best veel tijd in beslag.
    Vind het allemaal kleine kunstwerkjes die je maakt, ook deze allemaal.
    Mooi en bijzonder ook die gelli print, je ziet inderdaad een poort en
    een kruis, heel mooi hoe je die in de uitwerking hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ter vergelijking heb ik de eerdere uitwerkingen weer bekeken en ik vind de serie van dit jaar daar mooi bij passen. Misschien wil je zelf wat meer afwisseling, maar zoals je nu bezig bent lijkt het me persoonlijk afwisselend genoeg. Ik vind het echte Elizabeth-uitwerkingen. Mooi zoals je kant-en-klaar materiaal zoals tijdschriftfoto's combineert met gelliprints, decoration chalk etc.
    Het gebruik van hetzelfde stencil voor de letters maakt er een mooi geheel van; het geeft je serie een krachtige uitstraling.
    Wat mij betreft zou ik heerlijk doorgaan op deze weg, het wordt écht een mooie 2021 adventserie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat je tot nu laat zien vind ik prachtig. Je hebt weer mooie materialen en combinaties gebruikt. Herkenbaar voor jouw werk. Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Ik beleef het zo bij mezelf: soms zit je er zo in, blijf je in door jouw gestelde kaders en dan ineens lijkt het niet meer bij jouw beleving te passen. Jou kennende kom je hier vast weer uit. succes deze week. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het wel heel erg mooi, Elisabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Salvation will come yerushalaim Ik denk gelijk aan dit lied prachtig om het zo uit te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi is dat gemaakt tot nu toe en kostbaar om zoiets later nog te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de uitwerkingen prachtig, het kan niet anders dan dat je daar veel tijd en energie in hebt gestopt. Elke dag heeft weer iets anders waarvan je denkt, dat is mooi gedaan. Ik denk dat je de lat te hoog legt! 'de weg ernaartoe is belangrijker dan het doel' daar moest ik aan denken toen je aangaf dat je van de andere jaren blijer wordt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...