Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 27 oktober 2021

Een trui voor Guus

 Hij lag niet eens in mijn witte kast, maar ergens op zolder in een plastic zak...;


dit vestje met korte mouwen, helemaal gebreid in ribbelsteek.

Ik heb het niet veel gedragen, maar kon er niet toe komen om het weg te doen.

Na lang en rijp beraad heb ik de delen los gepeuterd en ben ik begonnen met het breiwerk uit te halen.






Het is best mooi garen, grotendeels wol denk ik.
We hebben het ooit gekocht bij 3 Suisses in Gouda. Ze hadden daar prachtige garens en we kwamen nogal eens in die winkel.
Ik had bedacht dat ik met dit garen misschien wel een trui voor Guus kon breien. Schoondochter Petra vond het ook leuk en we hebben dit model gekozen 


Het is een gratis patroon van designer Cheryl Beckerich en heet Textured Stripe Pullover.



Ik vind het een leuke steek die een stoer effect geeft. Aan de voorkant brei je alle steken recht en de teruggaande naald aan de achterkant 3 steken recht- 3 steken averecht om beurten.









Op de één of andere manier heb ik zo goed als geen tussendoor foto's, behalve deze dan waarbij ik de voorbies aan het breien ben en de knoopjes 'ter goedkeuring' heb neer gelegd.
De schoudernaden zijn met behulp van de techniek afkanten met 3 naalden gedaan. 
De mouwen heb ik aan de schouder en de armsgaten gezet met de matrassteek.





Daarna heb ik de trui in een lauw sopje gewassen en gespoeld. Na het liggend drogen heb ik de zij- en mouwnaden gesloten en de knoopjes aangezet.

Guus heeft de trui al aan gehad, maar ik heb er nog geen foto van...

17 opmerkingen:

  1. Dat is een lekkere warme stoere trui geworden! Leuk om zo de wol te hergebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is af. Hij is prachtig geworden. Wat leuk dat op deze manier dat oude garen weer wordt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, wat een gave stoere trui! Dit wordt vast de lievelingstrui van Guus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee dat Guus nu in een trui van oma loopt ;o)
    Als je iets niet meer draagt en het garen is nog goed, dan is uithalen misschien even lastig maar daarna heb je toch mooi weer plezier van het garen. Zowel het breien is leuk (en de voorpret van Guus in gedachten in de trui te zien) als nu het zien van je lieve kleinzoon in 'jouw' vestje.
    Hoe vond je het afkanten met drie naalden? Ik gebruik het zelf heel vaak, het is voor mij een mooie manier om een dunnere 'naad' te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie trui geworden met een aparte en stoere steek.
    Gelukkig blijkt hij tegen wol te kunnen, want anders zou het zo jammer zijn van al je werk.
    Zo deden we dat vroeger hè? Oude of versleten truien uittrekken en en wat anders van breien.
    Mijn moeder wond de wol dan om een lange plank en maakte die nat, zo werd de wol weer helemaal recht van draad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is me ff een stoere trui voor Guus. Gaaf patroontje en weer wat uit de kast in een andere kast. Maar ik denk dat Guus hem veel zal dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk, een mooie "upcycling", van iets ouds iets nieuws maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke stoere trui voor Guus. Mooi om de wol van de ongebruikte trui opnieuw te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een stoere trui geworden.
    Had even naar het patroon gekeken, maar zie dat het Engels is, dacht leuk voor Hidde.
    Nu patronen genoeg hé Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal Guus blij zijn met zo'n stoere trui, gebreid door oma! Een erg leuke steek die je hebt gebruikt. Wel bijzonder, hoe deze kleur in jouw vestje echt "vrouwelijk" leek, en nu juist zo stoer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige trui, mooie wol, leuk patroon.
    Wat ben jij toch een ijverige vrouw!
    Je maakt altijd mooie en leuke dingen.
    Groetjes Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vanmiddag zag ik je post al even snel voorbij komen maar ik was druk met het
    installeren van een nieuwe printer. Wat ontzettend leuk dat het vestje nu
    omgetoverd is tot een stoere trui voor Guus. Het is prachtig geworden en ik denk
    dat Guus zijn trui met trots aan jou gaat tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een mooie trui geworden, lekker stoer voor een jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij is dat wel het voordeel van een betere kwaliteit garen, dat je het nog eens uit kunt halen en er iets anders van kunt maken. In dit geval een groot succes, het is een leuke, stoere trui geworden, daar kan Guus weer even mee vooruit :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige stoere trui voor Guus is het oude vestje van oma geworden. Leuke steek ook, lijkt een beetje op de steek die ik jaren geleden voor de kinderen heb gebruikt toen ze nog klein waren, alleen ging dat over 2 steken. Het kan natuurlijk ook dat ik het verkeerd herinner. Maar de trui is prachtig, mooier dan het vestje(bloos) .

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...