Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 september 2021

S --> ... Crea 2021

Meestal werk ik vooruit met Crea 2021, maar nu was de voorraad op en moest ik aan de bak...
Voordat ik op vakantie ging, had ik al wel een aantal S-woorden op geschreven, waar ik eventueel mee aan de slag kon:
  • stippen
  • schaduw
  • stempels
  • sjabloon
  • stansjes
  • spetters
  • spons
  • schrijven
  • stiften
Toen ik het lijstje weer bekeek, vond ik dat stempels deze keer beslist een plekje moesten krijgen.
Nu heb ik nog niet zo lang geleden bij de Action wat vintage clear stamps gekocht, waaronder een serie voor de post. 
Terwijl ik mijn bureau voor de zoveelste keer opruimde vond ik een oude Flow, een themanummer over post en schrijven.


De achtergrond kon ik gemakkelijk maken met de afbeeldingen van geschreven tekst die in dat nummer stonden....



Het blauw in de achtergrond liet ik terugkomen in het papier dat gebruikt werd bij het stansen van de kadertjes.


Hier en daar werden wat stempelafdrukken gemaakt, maar ik probeerde het niet te gek te maken. Je weet het hè... 'overdaad schaadt' ... 



Hier en daar nog een klein beetje schaduw en alles overziend mistte ik nog iets...
Een stukje tekst of een quote! Ik hoefde maar even te bladeren in de Flow en ik vond iets dat precies paste.

En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

18 opmerkingen:

  1. Met stempels kun je zoveel.... zoals jij ze nu gebruikt hebt kan natuurlijk ook, je moet er maar op komen. Toen je over vintage stempels van de Action begon, dacht ik dat je met de set vintage sleutels (ook met een s) zou komen, daar ik ooit bij je gelezen heb dat je sleutels spaart, ik moet ook iedere keer aan jou denken als ik die set bij de Action zie liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had inderdaad nog wel iets met sleutels kunnen doen, want ik heb wel een paar stempels van oude sleutels! Niet aan gedacht...
      Ooit spaarde ik oude sleutels ja, maar de verzameling ligt al heel lang stil. Ik ben geen actieve verzamelaar...:)

      Verwijderen
  2. Het is weer een waar kunstwerk geworden knap hoe je dit weer gedaan hebt en lees ik nou hier boven echt dat je sleutels spaart??? Nooit geweten ha ha zelfs reacties lezen levertt wat op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk dat je het abc erin hebt gestempeld en die oude postzegel, wat was dat een mooie serie hè
    Prima uitspraak van Goethe en alles bij elkaar weer een mooi geheel Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stempels, oh ja! Die horen helemaal thuis in onze manier van werken.
    Mooi zoals je het vintage van je stempels hebt gecombineerd met de handgeschreven onderdelen van de achtergrond. Handgeschreven... wat zien we het nog weinig tegenwoordig. Ja op boodschappenlijstjes of kleine notities wordt het natuurlijk nog gebruikt, maar een hele handgeschreven brief.... en dan in de lettertypes van vroeger; mooi! Ik moet bekennen dat ik zelf ook geen brieven met de hand schrijf; als ik een brief met de hand begin te schrijven let ik er op dat netjes en duidelijk te doen, maar al snel vergeet ik dat en is bijna niet meer te lezen wat ik heb opgeschreven...een getypte brief is dan een stuk duidelijker (maar ook minder persoonlijk).
    De blauwe kadertjes doen het erg goed; de kleur heeft een oude uitstraling en past prachtig bij de handgeschreven teksten en de blauwe tinten in de achtergrond.
    De alfabetstempel is super. Hij is bescheiden maar tegelijkertijd zó toepasselijk!
    De quote past ook perfect. Ik vind hem zó wijs en ontroerend tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stempels! Ook een goede! Ik doe ook mee vandaag (en in het vervolg denk ik zo...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor, zo leuk zo'n gebruik van heel andere technieken dan ik die ken (handwerken met textiel) je hebt een prachtige collage gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, als je eenmaal bezig bent met de letter S kom je het overal tegen.
    Brengt een herinnering boven..... onze oudste zat in groep 3 en moest de letters leren.
    Hij kwam thuis en wilde dingen weten met de letter B..... dus mijn man en ik noemde wat worden op, maar dat liep uit de hand, want we konden niet meer ophouden..... Bramen, Brandnetels, Brommer, we gingen maar door, Boom, Beker, Beest..... onze zoon werd er op het laatst gek van, dus vroeg ik "of ben je Boos", (met de nadruk op de B natuurlijk)😇
    Uiteindelijk besloten we om op te houden, want zo was het voor het kind niet leuk meer, wij lagen zelf helemaal in een deuk, slappe lach, je ziet het vast voor je.
    Maar we hielden dus op, beet steeds mijn tong eraf, want er schoten nog allemaal worden door mijn hoofd, maar nee, niks zeggen, want Jesse was bijna aan het kookpunt, zo boos.
    Totdat hij vroeg "wat eten we vandaag", waarop mijn man en ik, tegelijk, zeiden "BLOEMKOOL"!! We rolde over de vloer, want echt waar, dat aten we die dag, we komen er niks aan doen.
    Kind ging stampvoeten naar boven en heeft wel 2uur op zijn kamer gezeten😂.
    Zielig hè?!

    Goed ik dwaal af .....
    Je creatie is weer super creatief bedacht en gemaakt, die stempel set heb ik ook maar gebruik het eigenlijk nooit, best zonde, toch eens klaar leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag hem vanmorgen al op Instagram en probeerde al je S-jes te ontdekken. Leuke collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi geworden, nu ja, dat precies, elke keer weer knap hoe je de balans weet te houden dat het mooi is en blijft, knap hoor, leuk dat jij aan stempels en schrijven dacht :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend geheel!
    Wat leuk en wat veel woorden met de S! Heel benieuwd naar je kaartjes volgende week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooooo ik ben echt onder de indruk Elizabeth, wat een waanzinnig mooie
    uitwerking, ik blijft er gewoon naar kijken, er is zoveel te zien en
    alles is in een prachtige harmonie samengesteld. En......van overdaad
    is beslist geen sprake. Mooie woorden van Goethe. De kadertjes zijn
    ook erg mooi en zo goed van kleur in het geheel, en fraaie STEMPELS!!!

    Heel fijn weekend......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt een leuk idee en een goede combinatie: stempels en post horen bij elkaar.
    Ziet er prachtig uit en de quote maakt het helemaal af!


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn er veel woorden met een S! Jij hebt er echt een mooi werkstuk mee gemaakt. Complimenten! Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk weer gedaan, ik bewonder altijd jouw creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat weer leuk en creatief gedaan. Ik zie de Flow regelmatig bij mensen langskomen, het is een leuk blad om te lezen en dan creatief te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...