Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 juli 2021

O --> Crea 2021 ...

 

Nou, ik denk niet dat mijn uitwerking van de letter O veel uitleg nodig heeft.
De O van olie, olijf, olijfgroen, olieverf en overschrijven ...


En ook nog van Ornare, dat is een priktechniek.
Vroeger heb ik kaarten in die techniek gemaakt. Door gaatjes te prikken m.b.v. een mal krijg je een mooi patroontje.
Mijn bedoeling was om ook zo'n mooi randje te maken langs de zijkant. Maar ik pakte de verkeerde tool, eentje voor pergamano ...

Tja, dat was natuurlijk een misser. De tweede poging ging beter (nu een heel dun prikpennetje), maar ik vergat dat de achterkant eigenlijk de goede kant is. Ik denk niet dat je mijn ornare pikpatroon kunt zien op de uitwerking bovenaan... Het zit links en rechts langs de lange zijden.
Volgende week laat ik het wel beter zien op een Rolodex kaartje...

Wie van jullie is bekend met olieverf? Zelf heb ik het niet en ik denk altijd dat je daar echt heel goed voor moet kunnen schilderen. De droogtijd is ook langer dan andere verfsoorten, maar er zijn wel middeltjes om dat te verkorten.
Mijn jongste (overleden) broer maakte zelf olieverf met pigment. Ik zie de hele rij potjes daar nog staan in zijn atelier.

En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij de letter O?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames deze week:

20 opmerkingen:

  1. Wat een supergave pagina! Nee, de onare zie ik niet, maar wel al het andere moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk uitgewerkt de letter O. Je moet ook elke keer maar weer een leuk idee hebben voor een bepaalde letter.
    Ik heb zelf wel met olieverf geschilderd vroeger, maar was toch meer van de aquarelverf, of acryl.
    Toen moest je olieverf ook nog aanmaken met terpentine, en ik kon slecht tegen die lucht.
    Nu hebben ze dat ook op waterbasis, geen idee of dat ook zo'n lange droogtijd heeft, dat was inderdaad wel een nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook weer zo'n leuke O :) Ik zit in een moeilijke fase, het bloggen wil niet zo en mijn fantasie laat me ook in de steek. Je uitwerking is weer perfect! echt mooi geworden. Leuk al die inspiratie
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ruik de olijven, de olie en de kruiden, maar ook de geur van olieverf. Dat Onare was een hele hype. Op mijn werk hadden we veel metalen en plastic mallen, maar gebruikten ook vaak kopieën. Het was wel een techniek wat patiënten gemakkelijk op of naast bed konden doen. Beter dan werken met olieverf. Dat mochten we in het ziekenhuis trouwens niet gebruiken vanwege de lucht en de terpentine die je nodig had, ivm longpatiënten. Het is een mooie vertaling van de O geworden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is weer een mooie uitwerking geworden. Ornare kan ik me nog wel herinneren, daar heb ik ook ooit een stencil van gehad, maar ik vond het niet zo leuk om te doen. En olieverf heb ik nog niet gebruikt, maar ik heb wel een doosje van de Action staan. Ooit gekocht voor iets wat ik op internet zag en nu helemaal vergeten waarvoor ik het ook alweer kocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, jouw uitwerking van de O! De priktechniek was bij mij helemaal niet bekend, prikken op zich wel natuurlijk. En olieverf, daar kan ik je ook niet meer over vertellen.
    Ik ben nu al benieuwd naar je kaartjes volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Olie verf mooi gevonden als ik zo in het rond lees op verschillende blogs heel veel variatie met deze letten weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die olijven en olie op de zonnige ondergrond. Van ornare had ik nog niet eerder gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Elizabeth, wat een gave uitwerking, prachtige sfeer en de
    kleuren vloeien zo heerlijk warm in elkaar over. Echt een
    zomerse uitwerking. Heb je nog moeten puzzelen met de ruimte om de
    tekst zo mooi te krijgen? Wat de olieverf betreft, mijnvader heeft
    veel geschilderd met olieverf en dat het zolang zacht blijft is
    eigenlijk juist fijn omdat je er dagen of weken aan kan werken,
    er valt dan nog veel aan te corrigeren.
    Maar Floor schreef het ook al, er bestaat nu olieverf op waterbasis
    en ik denk toch wel dat dat een stuk sneller droogt.
    Ook heb ik weleens gelezen dat mensen in eerste instantie met acrylverf
    een opzet/idee uitwerken en daaroverheen het kunstwerk met olieverf
    gaan verfraaien.

    Fijn weekend.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een hele mooie uitwerking van de letter O zeg!
    Kan zo als reclame-poster gebruikt worden. 👍🏻😃

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie uitwerking! Het zou inderdaad zo een reclameposter kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik bewonder steeds weer wat je allemaal maakt met al die verschillende materialen. Je weet het ik doe het je niet na. Maar deze is ook geweldig.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige uitwerking, het lijkt wel van een reclamebureau te komen.
    Ik vind dat blauwe prikrandje ook super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een Prachtige O. Mooie kleur en ik ruik bijna de heerlijke olie. Superleuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sluit me aan bij al deze lovende woorden, PRACHTIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige collage! De ondergrond heeft een mooie olijfoliekleur en leuk dat je er zoveel tekst bij hebt geschreven; het is niet alleen interessant om te lezen, maar het geeft het werk ook een extra dimensie. Ooit heb ik olieverf geprobeerd. Kort gezegd: ik vond het niks ;o) Dat lange wachten vond ik vervelend en bovendien kon ik niet tegen de geur. Het schoonmaken van de kwasten vond ik ook best een naar klusje. Kortom; niet mijn 'ding'.
    Maar misschien denk jij er wel heel anders over. Het is in ieder geval een materiaal met een dierbare herinnering....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is weer een hele mooie! Het geel van de ondergrond wordt gewoon olijfgroen in deze context. Ook mooi zoals je van de olieverf en de olijven een geheel hebt gemaakt. Inderdaad, de ornare is wel erg klein. Dat heb ik ook nog wel een blauwe maandag gedaan, maar daar moet je erg precies voor zijn. Dat ben ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...