Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 21 juni 2021

Opruimen & restverwerking ...

Oeps, er stond nog een 'oud' berichtje in de lijst dat niet geplaatst was...

Wie mij op Instagram volgt, heeft ze al deels voorbij zien komen... Maar ik vind het leuk om ze ook op mijn blog te laten zien en te vertellen hoe deze collages tot stand kwamen.

Het begon met een grote schoenendoos, eigenlijk moet ik zeggen 'korte laarsjesdoos', die al ruim over de helft vol zat met scrap (schroot)/scraps (restjes), van papier dan wel...
Dat was het resultaat van zo'n anderhalf jaar geen zin hebben om de overgebleven stukjes op te ruimen.
Het gaat niet altijd zo, want als ik een georganiseerde bui heb, ruim ik het wèl meteen op.
Vooral de restanten van tijdschriftfoto's belanden in die doos en ik besloot om ze te sorteren op kleur.
Dat had ik gezien bij Tineke van Story of a sister.

En toen ging ik er snelle collages van maken, waarbij ik zoveel mogelijk restjes probeerde te gebruiken en in een enkel geval een stukje uit de voorraad pakte...




Voordat er bij ons een tijdschrift de papierbak in gaat, bekijk ik het altijd grondig op bruikbare afbeeldingen of kleurvlakken. Tot nu toe ordende ik dat altijd en ging het in een bepaalde map.
Maar de praktijk leert dat het daar soms jaren blijft en daarom probeer ik het vanaf nu een beetje anders aan te pakken.




Bij deze collage over tulpen liet ik me leiden door het hoekige stuk hardroze papier middenonder en rechts opzij. Daardoor kwamen de afbeelding met tractor en de overige stukjes papier ook allemaal wat scheef te staan.  De gekleurde vakjes komen van een auto reclame, midden onder zijn het stickertjes die erbij zaten, zo kon je de kleurkeuze aangeven...


O dat blauw... , dat blijf ik toch zo'n geweldige indrukwekkende kleur vinden... 
De plaatjes van de regen en de paraplu's lagen nog in de doos, bedoeld voor Crea 5219 week 51 Rain.
Ik gebruikte ze toen niet, maar nu kregen ze een plekje.
En de strook rechts hield ik over van Crea 5220 week 7 Stencil.



Voor deze collage heb ik wat 'nieuwe' plaatjes uitgeknipt en de groene papierlade erbij gebruikt, omdat ik te weinig van dit groen in de restantendoos had.


Lest best... Deze collage vind ik zelf de mooiste geworden. Misschien komt het omdat het nu lente is en ik me aangesproken voelde tot deze frisse groene tinten...

Alle collages zijn gemaakt op A3 formaat, met in het midden een vouw.
Ik ben van plan om ze samen te binden in katernen als ik wat meer collages heb gemaakt. Dan kijk ik welke sortering ik het beste kan maken.

Ja, ik heb de smaak te pakken en ik denk dat er nog wel meer gaat volgen!

18 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allemaal geweldig! Maar vooral de groene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind ik dit MOOI! Je bent echt een kunstenares. Geweldig zeg, dat je dit zomaar maakt. En dan zoveel. Die van Parijs én de blauwe springen er voor mij uit. Hoewel, die met die tulpen is ook super. Wat een prachtige kleurcombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je lekker creatief bezig geweest zeg, en dat met restjes! Heerlijk om het dan ook gelijk opgeruimd te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed idee om zo op kleur te verzamelen en te verwerken.
    De blauwe vind ik heel mooi met al die terugkerende rondlopende vormen.
    Dat maakt het tot een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan geen keuze maken, ze hebben allemaal iets waardoor ze me aanspreken. Heerlijke rest verwerking, daar kun je nog een wel een tijdje mee vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi deze grote collages! Hier kan je je toch beter in uitleven dan met die kleine kaartjes.
    Ik kan bijna niet kiezen welke ik het mooist vind. Die met de tulpen zijn erg mooi, maar ook de wegenwacht is zo leuk door al die gele autootjes.
    Leuk dat de restjes zo toch worden gebruikt om iets moois te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie creativiteit met papier en lijm is eindeloos! En telkens weer origineel en heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allemaal erg leuk !! En dat van die tijdschriften uitpluizen, dat deed ik vroeger ook mappen vol had ik . Geen idee waar ze gebleven zijn, ik gebruikte veel voor school dat weet ik nog wel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan jij mooie dingen maken van papier!
    Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat mooi, al die kleurcollages!
    Heerlijk werk, collages maken, dat weet ik nog, al doe ik het zelf eigenlijk nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je weer lekker bezig geweest met papierresten. Soms maakt een andere manier van opruimen je ook weer wakker. Ze zijn mooi geworden, ik vind ze allemaal iets hebben, maar ik kan me voorstellen dat het frisse, voorjaarsachtige je voorkeur heeft. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij hebt flink opgeruimd en dat heeft geresulteerd in prachtige kleurrijke collages.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie wat bewaart, heeft wat!
    Het blijkt maar weer: eigenlijk kunnen we niets meer weggooien, want alles kan op een gegeven moment toch nog gebruikt worden. Je blauwe collage is mijn favoriet, maar die met groene tinten vind ik ook mooi. (Dat zal je vast niet verbazen 😊).
    Heerlijk denk ik om weer op een vrij nieuwe manier te werken én tegelijk eigenlijk op te ruimen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleurencombinaties. Kunstwerken heb je ervan gemaakt. Lijkt mij leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoooo jij was even flink op dreef zeg, de laarzendoos zal inmiddels al
    behoorlijk geslonken zijn. Het zijn overigens ook een behoorlijk formaat
    resten. Ge idee van je om alles op kleur te sorteren, je raakt daardoor
    in de flow en alles pakt lekker weg, hihi. Het zijn stuk voor stuk ZEER
    geslaagde collages geworden. Mijn favorieten zij de tweede vanaf boven
    en de twee onderste. Ik denk dat je een heel voldaan gevoel hebt gekregen,
    heerlijk op deze manier de resten te verwerken en dan met zulke geslaagde
    resultaten, helemaal TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je weet zelfs van afval nog iets leuks te maken.
    Je bent echt lekker bezig geweest, dat is wel te zien.
    En alle kleuren zo mooi bij elkaar verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is heel mooi knap werk verricht.
    En alles is bruikbaar zo te zien.
    De groen en blauw tinten springen eruit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...