Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 juni 2021

M --> ... Crea 2021

Vandaag zijn we op de helft van de alfabet challenge van Crea 2021...!
Vinden jullie het nog steeds leuk om deel te nemen en iets te maken?

Bij de letter M heb ik zelf erg getwijfeld wat ik zou doen. Want ik had 2 ideeën, wat een luxe hè..
Een week of wat geleden raakte ik weer in de ban van het Mozaïek haken. Daar blogde ik HIER al over en sindsdien liet het me niet meer los. De twee oefenstukjes zijn inmiddels af en ik zou één van beiden kunnen gebruiken deze week.




Maar ik heb gekozen voor markers als materiaal, mengen en mozaïek als techniek.


De Twinmarkers van de Action op alcoholbasis werden tevoorschijn gehaald en ik sorteerde ze op blauw/groen en rood/oranje/geel/roze/bruin.
Ik vulde een blad met blauw en groen en liet de randjes overlappen zodat de kleuren daar gemengd worden. Eigenlijk heet dat 'blenden' in de hobbywereld. Dat gaat het beste als je een lichtere kleur over een donkere laat gaan. Maar hoe groter het contrast tussen de twee kleuren, hoe beter het mengen zichtbaar is.

De warme kleuren gebruikte ik voor de letter M die ik groot op een blad schetste, maar het idee was om hem straks kleiner uit te knippen. Je ziet het mengen bij deze kleuren wat beter...


Work in progress ...


En dan puzzelen we nog een tijdje verder, eerst de achtergrond helemaal klaar maken. Op de één of andere manier ging het blauw vlotter dan het groen.
De letter M heb ik nog een stevige zwarte rand gegeven. En toen miste ik toch nog iets in de letter. 
Daarom heb ik de  kleurovergangen bij het mengen nog met een fineliner benadrukt.
En toen werd de letter M in het magnifieke middelpunt gezet!




En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:


17 opmerkingen:

  1. Ik las je 1e zin en dacht, ja natuurlijk, de M van we zitten in het MIDDEN van de challenge!
    Ik vind het nog steeds heel leuk om aan mee te doen, en om bij anderen te lezen wat zij hebben bedacht bij de letter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp helemaal waarom je in de ban bent van mozaïek haken. Mooi en leuk proeflapje is het geworden. Het andere mozaïek is ook mooi kleurrijk geworden, kan zo in een lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gevonden mozaiek haken lijkt me interessant maar niet te makkelijk. Uh...... Ik ben er nog niet uit mijn M volgt nog vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mozaïek haken is helemaal hip, het ziet er ook prachtig uit.
    Maar je kunstwerk van papiermozaïek is ook heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om twee heel verschillende mozaïeken te mogen bewonderen!
    Allereerst het mozaïekhaken: wat is het toch heerlijk om een nieuwe techniek te proberen en er dan helemaal in op te kunnen gaan. In het engels (of amerikaans, ik weet eigenlijk niet wat het verschil is) noemen ze dat een 'rabbithole'. Dat vind ik een leuke naam; iedere keer zie ik het dan weer voor me hoe iemand met nieuw materiaal of een nieuwe techniek onder de arm van de wereld verdwijnt en heerlijk tijdloos aan de slag gaat.
    En dan je papieren mozaïek; het lijkt wel een prachtig glas-in-lood raam! Dat komt door de zwarte ondergrond maar waarschijnlijk ook door de vlekkerige resultaten van de twinmarkers en doordat je de kleuren geblend hebt; ze geven nu voor mij heel mooi het gebobbelde gekleurde glas weer dat we vroeger vaker zagen dan tegenwoordig. Boven heb ik nog een paar alcoholmarkers staan en die ga ik nu toch weer eens pakken; ik vond het vlekkerige resultaat na het kleuren niet mooi, maar nu kijk ik daar toch weer anders naar ;o)
    De finelinerlijntjes in de M geven de letter een extra accent, bovendien vind ik het mooi zoals de dunne lijntjes zich afzetten tegen de dikkere lijnen in de achtergrond.
    Terwijl ik je foto's nog een paar keer bewonder, borrelt er ineens iets naar boven; misschien een leuk idee om kaarten van te maken? (wie weet zie je het nog eens bij me terug ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie M. De kleurige collage en het mozaik halen.
    Het midden van het alfabet. Ik stond dat ik niet bij stil, (heb al een eindje vooruit gewerkt) nog wekenlang veel creatieve inspiratie tegoed dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een luxe, 2 ideetjes! Het mozaïekhaken staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik ga eerst door met mijn interlocking project. Moet ik trouwens toch eens een blogje over schrijven! Je mozaïek met twinmarkers vind ook heel mooi. Zelf ben ik niet zo'n fan van deze markers, ik heb eens een kaartje met de kleurvoorbeelden gemaakt en die was na een tijd uit het licht helemaal niet meer dezelfde kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het proeflapje mozaïek haken is goed gelukt. De papieren versie van mozaïek ook. Prachtig zoals de M afsteekt. Een mooi schilderij. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend geworden dit mozaïek! Als je daar een kleurenafdruk van maakt (en wat verkleinen) is het een schitterende kaart voor iemand wiens naam met een M begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig is je mozaïek en het idee van Floor, ja dat is een erg goed idee.
    Wij zagen gisteren ook veel mozaïek, maar daarover een andere keer.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Juist heel erg mooi om twee technieken van Mozaïek uitwerkingen hier
    te kunnen bekijken. Het proeflapje Mozaïek haken vind ik heel mooi, maar
    het lijkt me behoorlijk ingewikkeld om het maken. Nu heb ik hier al veel
    prachtige haakresultaten kunnen bewonderen dus is deze techniek weer een
    extra uitdaging voor je denk ik. Als ik het [pennen]mapje in die vorige
    post over deze techniek zie dan vind ik dat al een juweeltje en voelt het
    voor mij alsof je het al helemaal in de vingers hebt. De papieren Mozaïek
    vind ik FANTASTISCH mooi geworden, ik denk dat je daar heel wat uurtjes
    mee bezig bent geweest want met dit soort werkjes is het echt niet zomaar
    neerleggen het moet gewoon kloppen. Ik vind het een mooie openheid uitstralen,
    een abstracte bloem die zich opent. De letter M is ook fraai gemaakt, mooi
    dat je de vlakken met een fineliner benadrukt hebt. En zo mooi ook dat je het
    midden punt van de M precies tegen de zwarte middenlijn hebt gelegd, 2 mm links
    of 2 mm rechts van die lijn zou storend overkomen. Zeer geslaagd vind ik het!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die M van Mozaïek, schitterend!
    Op t eerste gezicht vond ik het veel op glas in lood lijken, maar dan van papier. Het zal een heel gepuzzel geweest zijn. 😃👍

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow !, Crochet and mosaic, a great temptation to try!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt er weer veel werk van gemaakt. Het resultaat mag er wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het nog steeds leuk en ga binnenkort mijn achterstand weg werken.
    Wat een leuke link heb je gelegd, Mozaïek haken en met papier ook Mozaïek, weer mooi uitgewerkt!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, wat een prachtig mozaïek heb je gemaakt. Gewoon geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...