Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 mei 2021

J --> ... Crea 2021

Dat ik bij de letter J met jute wilde werken, stond al heel lang vast. 
Het kleine lapje dat ik daarvoor wilde gebruiken, lag ook al heel lang klaar...

Ik bedacht van tevoren een heleboel mogelijkheden, zoals structuur afdrukken, vingerverven, rafelen, bobbelen, borduren, gesso en/of structuurpasta gebruiken, gedroogde bloemen insteken...
Ik had heel graag gedroogde Judaspenning gebruikt, maar dat had ik helaas niet.


De achtergrond (wit karton) heb ik eerst met rood, blauw en Quinacridone, een soort roze-rood.
Daarna heb ik afdrukjes gemaakt door witte verf 'te stempelen' met het stukje jute. 
Dat was nog niet eenvoudig; soms lukte het, maar er waren ook te grote vlekken bij. 
Niet erg, want het lapje jute kwam toch grotendeels over de achtergrond heen.

Het idee van bloemen was wel blijven hangen, en ik zocht wat oude gehaakte bloemetjes op en meteen ook maar wat lint om eventueel de bloemstengels van te maken. 


En toen was ik een poosje lekker bezig; het rommelige band leek me perfect voor de stengels en ik peuterde steeds een rafelig beginstukje door het hart van de bloem waar aan de achterkant ook nog draadjes aan hingen die weer handige waren om e.e.a. vast te zetten.
Het jute is met boekbinderslijm hier en daar vastgeplakt op de ondergrond en dezelfde lijm werd ook gebruikt voor de bloemen.
Hier en daar rafelde ik het jute nog een beetje uit en tenslotte kwam er linksboven nog een rommelige jutebloem als finishing touch.

Helemaal tevreden ben ik nog niet; maar wie weet wat er nog in gedachten komt...

En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

17 opmerkingen:

  1. Wat heb je daar een leuk werkstuk van gemaakt! Een heel leuke combinatie van de gehaakte bloemen met de jute. Zo jammer dat ik allergisch ben voor jute, je kunt er zoveel leuks mee doen, dat laat jij nu maar zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch Elizabeth, ja jute is een heerlijk materiaal om mee te werken.
    Jij hebt daar volop van geprofiteerd en goed aangevuld.
    Een mooi werkstuk is het geworden.
    Wat een toeval dat je ook judaspenning in gedachten had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk met jute gewerkt. Judaspenning heb ik ook even aan gedacht maar wat een vreemde naam eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steeds weer ben ik zó verbaasd wat jij allemaal verzint.
    Deze creaties is ook weer héél creatief en héél mooi bedacht en gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat heb je dit weer leuk gedaan en wat heb je de jute mooi toegepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waar een lapje jute je kan brengen! In het begin van het blogje vroeg ik me meteen af wat je ermee zou gaan doen? En toen ik las over de grotere witte vlekken, vroeg ik me af hoe je dat op zou gaan lossen.
    Maar even verder herkende ik dat je in de flow terecht was gekomen en zo kon je extra genieten van het laatste deel van het werk. Mooi die gehaakte bloempjes met hartjes van het band dat je voor de stelen hebt gebruikt. Het stukje jute linksboven is precies het accent dat je werk afmaakt. Ik zou zeggen: niks meer aan doen!
    Grappig trouwens hoe dingen lopen: zo haak je de bloemen, daarna raken ze uit beeld (of in de kast) en dan ineens blijken ze geschikt voor de alfabetchallenge. Dat had je toch niet kunnen bedenken toen je ze haakte ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer mooi gemaakt hoor. Het lukt je toch steeds maar om weer iets creatiefs te bedenken bij elke letter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk gemaakt, en weer leuk te lezen hoe je zo ver gekomen bent.
    Hoe groot is dit? Anders nog te verwerken als kaart?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was benieuwd wat je met de jute zou gaan doen. Tenslotte is het een prachtig materiaal op vele manieren bruikbaar. Ik vind het een leuke combi geworden met dat ribbelkarton. En die bloemen geven er een leuk effect aan. Goed idee om het lint van de steel ook het hartje te laten zijn. Het is een kunstwerkjes geworden. Het zou bij mij eerst opgehangen worden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te zien dat je ook met jute aan de slag bent gegaan. Het is een mooie combi met de gehaakte bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi idee. Je hebt het wel in '3d' gemaakt. Ga je dit nog ergens inplakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was erg benieuwd welk materiaal je voor de J zou gebruiken, maar jute had ik niet bedacht. Ik vind het heel mooi geworden met warme kleuren. Fijn om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi einderesultaat is dit geworden Elizabeth, zelf schrijf je nog
    niet helemaal tevreden te zijn, maar ik zou zegge, niets meer aan doen,
    het is Perfect in balans!!! Heel goed bedacht JUTE, zoals je het beschrijft
    en als ik de foto's bekijk zie je heel goed dat je hier met veel plezier
    aan het hebt gewerkt. Je hebt er liefde in gestopt!!!

    Heel fijn weekend, waar je dan ook bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent lekker bezig geweest. Het is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa, wat is het leuk geworden! Je zou er hooguit nog nog wat lijnen bij kunnen borduren - om de lijnen van de stengels te accentueren? Of wat kruisteken strooien, uit de losse pols?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk geworden!! en ook zo mooi dat het een geheel is geworden, knap gevonden en bedacht :)
    Het plezier wat je tijdens het maken hebt gehad, straalt eraf, ja en wat mij betreft, niets meer aan doen, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi weer. Hoe je het toch steeds bedenkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...