Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 9 maart 2021

Ollie

Ergens in augustus 2016 begon ik aan het haken van een leuke olifant. Ik had het patroontje via Pinterest op Ravelry gevonden en het haakte lekker weg. In vrij korte tijd had ik alle onderdelen gemaakt en zaten zelfs de flaporen aan de kop en was het me gelukt om de slurf goed op z'n plek te krijgen.
Daar moest wel ijzerdraad in en ik had dat even niet, maar gelukkig had Corrie nog een spiraal van een bloknote liggen...
Tja, en toen...
Ik weet het niet! Ook weer in de grote witte linnenkast beland...

Maar ja, op een gegeven moment begonnen die olifantenpoten toch te stampen... Het geduld was blijkbaar op...

En geef ze nu eens ongelijk; zo lang werkeloos in een donkere kast liggen...

Dus ik naaide de pootjes netjes op hun plaats, maar het werd niet zoals ik wilde.
Dan toch maar even het patroon bestuderen, dacht ik...

Helaas, het patroon was niet meer beschikbaar. Wat jammer nou!
Vaak staat er precies aan gegeven dat je tussen die en die toer iets moet vastmaken.
Maar gelukkig stond het patroon wèl als pdf op mijn laptop; ik heb altijd veel opgeslagen en daar bofte ik nu weer mee. Alleen stond er helemaal niet beschreven waar die poten ergens moesten komen. Dus ik moest het doen met een fotootje.

Het werd echt helemaal niets. De poten stond wijd uit elkaar en wilden gewoon niet wat ik wilde. 
Ollie kon niet zitten of staan...
Ik was bijna op het punt om er mee te stoppen en Ollie eventueel helemaal uit te halen!


En toen zei ik opeens 'wie niet horen wil, moet maar voelen!' En tegelijkertijd stak ik twee maasnaalden in de achterpoten en door het onderlijf, waardoor de ze vèel beter in positie bleven. 
Door de achterpoten meer tegen het lijf aan vast te zetten en de voorpoten wat meer vast te zetten richtig de buik, kan Ollie nu eindelijk zelfstandig blijven zitten!
Hè hè..., wat een opluchting. En ja, nu werd het pas leuk...


Maar Ollie was nog een beetje kaal vond ik. Dat durfde ik natuurlijk niet hardop te zeggen, maar ze werd vanzelf enthousiast toen ze de mooie oranje kleurtjes zag. 
Volgens patroon een versiering van blaadjes op het voorhoofd en een ketting om alle pootjes. 
Het kleedje op de rug van bloemetjes draagt ze graag met zich mee!

En we zijn allemaal blij met Ollie, Guus incluis.

17 opmerkingen:

  1. Hij is schattig geworden. Mooi opgelost. Jammer dat het niet zo goed in het patroon stond beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het patroon niet helemaal duidelijk was, maar je hebt het prima opgelost. Ollie is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een olifantengeboorte kan best lang duren, maar zó lang....
    Ze is wel heel leuk geworden, het oranje staat haar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wéér een leeg plekje in de kast; wat zal jij straks een ruimte hebben ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga me nu wel afvragen hoe groot die witte kast is....
    Er ligt vast nog meer in :-)
    Maar Ollie mocht gelukkig verlost worden uit het donker, en kan nu lekker met Guus spelen. Hij kan niet staan, maar zittend is ie ook leuk, vooral zijn guitige slurf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och die arme ollie 2 maasnaalden door je lijf das wel schrikken .
    Maar ollie nu zie je er wel beter uit .Fijn dat ze blij met je zijn ik moet er niet aan denken als het anders was.
    Doei Ollie groeten aan Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een heel leuke olifant en fijn voor Guus om mee te spelen.
    Ik vraag me alleen af of hij geen hinder ondervind van de maasnaalden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, die zijn er inmiddels uit hoor...dat was even een hulpmiddel bij het vastzetten...😂

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ollie is superleuk, fijn dat hij nu ook af is. En wat mooi past het oranje kleedje bij hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och....echt een leuk olifantje geworden zeg! Met dat kleedje en rand om zn/dr pootjes lijkt t zo uit India te komen.
    Guus kan er fijn mee knuffelen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In de beste patronen staat dat altijd heel duidelijk, maar vaak moet je het zelf maar zien uit te vinden... Ik had weer een herinnering op Facebook aan de Garfield die ik ooit haakte, ook heel lastig om die onderdelen op de goede plaats te krijgen.
    Ollie is prachtig geworden! Heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha best herkenbaar. Die pootjes hebben vaak de neiging om in een split te gaan staan. Maar even doorzetten heeft geholpen en kijk eens wat een dotje.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha.......wat ben je bruut met Ollie omgegaan Elizabeth, schandalig gewoon,
    en dan ook nog die maasnaalden in zijn achterpoten en door het onderlijf.
    Och och, ik voel bijna de pijn van die blauwe schat. De versiering maakt
    wel weer een hoopgoed en zo te zien is Ollie nu tevreden......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan me voorstellen dat Guus dit leuk vind. Hij heeft toch maar een fijne oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En zo werd Ollie toch nog een complete olifant!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke olifant. Soms duurt het lang voor iets af is, maar dan heb je wel eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Arme Ollie, is hij al hersteld van de ingreep? Zitten kan hij in ieder geval. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...