Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 november 2020

Nostalgisch vestje en mutsje

Dat ik van een beetje afwisseling houd, weten jullie inmiddels wel. Toen ik in juni vol goede moed begon met het breien van dekentjes, merkte ik na verloop van tijd toch wel dat ik graag weer iets kleins tussendoor wilde maken. 
Dus breide ik babyslofjes en doekjes... En ook nog een babyjasje (dat ik nog niet kan laten zien omdat het een cadeautje is), maar ook een romantisch setje in mintgroen.



Ik had het modelletje al vele keren gezien in het boekje, maar als ik ging nadenken wist ik eigenlijk niet wie ik daar nu blij mee kon maken. Je moet wel echt van deze stijl houden...
Op een dag begon ik er tòch aan. Ik had twee bolletjes liggen van dit garen (bij Trekpleister) en breide eerst het vestje. Omdat ik nog een flinke hoeveelheid van de tweede bol over had, durfde ik het wel aan om het mutsje ook te breien. Maar daar ging toch meer garen in zitten dan ik had gedacht...
Eh... voor de afwerking kwam ik dus tekort. Ja, daar kom je nooit meer aan hè...
Dus ik had bedacht dat ik dan maar een afstekende kleur moest gebruiken voor het picotrandje. 
Maar... de kringloopwinkel bood onverwachts uitkomst...


Daar lag een klein zakje met borduurstof en DMC katoen in precies dezelfde kleur! 
Toen ik het mutsje ging afwerken, kwam ik erachter dat er aan de hals ook nog een stukje aangebreid moest worden en dat daar een gaatjesrand in moest voor een lint of koordje.
Met dubbele draad DMC heb ik het allemaal kunnen afwerken!


En toen het setje dan eindelijk af was, vond ik het wel iets voor Biene. Zij mag het nu hebben en het staat haar heel goed. Hier ligt ze net te slapen, maar zodra ze wakker is zal ik haar even anders fotograferen zodat het vestje ook goed te zien is...

Update (Biene is wakker!)


En eigenlijk zou ik nu nog een nostalgisch broekje moeten maken voor Biene... 




20 opmerkingen:

  1. Schattig patroontje en een mooie kleur ook. Ja, hier hoort een broekje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluk, dat je in de kringloop nog bijpassend garen vond! Ik vind het setje zó schattig... Heb je nog een patroontje voor een bijpassend broekje? Wat ze nu aan heeft lijkt me wat koud voor deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een mooi setje, ja een broekje ontbreekt nog ha HA WEER WAT TE DOEN !!! mooi garen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat prachtig en superschattig! Heel mooie kleur ook, daar had je echt mazzel dat je een restje in dezelfde kleur vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig dat vestje. Is weer helemaal "in". Ons minimeisje kreeg een gelijkaardig vestje cadeau en jongste vond het schitterend. Ze is er heel blij mee. Dus als kraamcadeau kan zo een setje zeker en vast. Mooie kleur koos je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eindelijk.... Biene heeft zo vaak mooie truitjes en vestjes moeten showen die ze daarna weer moest afstaan, dat was heel zielig....
    Nu mag ze dit houden, wat zal ze blij zijn.
    Een broekje erbij, denk dat ze dat ook wel heel leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi setje! Goed opgelost, met het DMC-garen. Mooie steek ook. Ik heb eens in dezelfde kleur en een bijna identieke steek een trui voor mijn moeder gebreid, op nld. 2 1/2. Ik vraag mij af hoe ik die ooit afgekregen heb. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief setje. En een prachtige kleur. En nu dat broekje nog hè. We houden je wel bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was natuurlijk even puzzelen maar het resultaat is echt wel heel erg leuk geworden. De kleur en het patroontje zien er lief uit.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat een (kringloop)gelukje dat je bijpassend garen vond! En het staat Biene inderdaad prachtig, heel leuk setje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is schitterend. Ik vind het zo’n mooie kleur.
    Het staat schattig.
    Wat een geluk had je met het garen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig vestje en het staat Biene heel erg lief! En natuurlijk moet daar ook een nostalgisch broekje bij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig patroon is dat. Soortgelijk iets ook ooit gebreid. Mooi het garen tekort opgelost. Wat zal Biene blij zijn. En een broek of rok mag er zeker bij. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig setje, lief patroontje erin, en wat een geluk dat je er bijpassend garen bij vond! Ja, een broek (of rokje) erbij zou niet misstaan. Jij zult je ook nooit vervelen, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind dit nostalgische juist heel leuk en wat een prachtige kleur. Dit groen is prachtig, past helemaal bij deze sfeer. In oud roze zou het ook mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb je lekker geslapen Biene, gelukkig dat je nu wakker bent geworden en
    wij mooi duidelijk je prachtige vestje en mutsje kunnen bewonderen.
    Een prachtig geheel is het geworden Elizabeth, en wat een giller dat je bij
    de kringloop precies iets bijpassends hebt gevonden. De kleur en het
    patroontje heel erg mooi, heerlijk nostalgisch.........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een snoezig vestje. Het doet me denken aan Joop ter Heul. Ik zou het zelf ook zo dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...