Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 september 2020

Newspaper image ... Crea 5220 (week 39)

Het is iedere week weer een uitdaging om iets te vinden en te maken n.a.v. de onderwerpen lijst, vinden jullie ook niet?

Toen ik aan deze opdracht wilde beginnen, had DH net de krantenbak geleegd en alles lag diep in de papiercontainer. Ik had natuurlijk een duik kunnen nemen, maar dat trok me niet zo.
De kranten die daarna binnen kwamen, hield ik goed in de gaten qua fotomateriaal...


En zò zag mijn werktafel er dus uit... Ik had verschillende scheursels bewaard, maar hier heb ik al een keuze gemaakt.
Ik was blij dat ik iets over dieren had kunnen vinden. De krant staat vol met narigheid... of het nu politiek, corona of gedoe-ruzie-oorlog is... Ik had daar allemaal geen zin in.



Mijn doosje met Decorating Chalks kwam weer tevoorschijn en met een klein brokje donkerbruin ging ik voorzichtig langs de scheurranden van het lichtbruine papier. Daarna heb ik het iets uitgeveegd.
Ook de achtergrond kreeg wat kleur met lichtbruin en groen.
De tekst nam ik over uit de krant en schreef ik met zwarte balpen.


Na een nachtje slapen vond ik dat er rechts nog wel iets toegevoegd kon worden. Het werd het laatste stukje tekst uit de krant bij deze foto.


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Loes
    -  Annet
    
  
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

20 opmerkingen:

  1. Zo mooi Elizabeth, je papier is zo gescheurd dat het zelfs een vliegbeweging weergeeft, prachtig !
    Goed weekend en blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat valt soms niet mee om mooi nieuws te vinden in een krant.
    Gelukkig is het je gelukt. Zie in weilanden vaak veel ooievaars bij elkaar, misschien wel ouders met hun jongen?
    In ieder geval zijn ze slim en eten al het lekkers uit de sloot voordat ze de verre tocht gaan ondernemen.
    Mooi gedaan, ook die randen, zo ziet het er een beetje oud uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt daar wordt je vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohh net alle oude kranten weg als je ze nodig hebt....hihi, zo gaat het vaak hé.
    Maar gelukkig kwam er nog genoeg nieuw materiaal binnen waar je een keuze uit kon maken. Inderdaad, er staat weinig positief nieuws in de kranten (of in het journaal op tv). Geen idee waar hem dat in zit. Zou het echt zo zijn dat mensen liever negatieve berichten lezen of horen? Ik weet nog dat er in het verleden een 'Goed nieuws jounaal' op televisie was, maar dat was snel weer verdwenen; misschien werd er niet genoeg naar gekeken? Wat zou het mooi zijn wanneer ze de kranten en het journaal zouden vullen op een basis van 50/50 procent...
    Maar goed, nu naar jouw mooie ooievaars. Mooi zoals je de randen van het bruine papier hebt aangezet met donkerbruin en dat weer wat hebt vervaagd. Zo is de rand bruin/wit een stuk minder hard geworden. Ik vond je werk vóór je ging slapen al heel mooi zo met de tekst op het bruine papier, maar toen ik de laatste foto zag, vond ik dat je helemaal gelijk had; het witte vlak miste inderdaad iets. Fijn dat je dit bericht tegenkwam in de krant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden én, niet onbelangrijk, positief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt. Leuk idee om zo creatief bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te zien, het jaarlijks terugkerend ritueel, sloten uitbaggeren in de Alblasserwaard (en Vijfheerenlanden waar ik 27 jaar heb gewoond). En al die slimme ooievaars en reigers om de trekkers heen. Nu ik in Drenthe woon, verbaas ik me over het aantal ooievaars hier, er zijn hier natuurlijk niet al die sloten die er in ZH zijn, maar kennelijk voelen ze zich hier ook thuis. Vlak bij ons huis is zo'n paal voor een ooievaarsnest, leuk om elk jaar de ooievaars te zien terugkeren en hun nest herstellen, en uiteindelijk jongen die uitvliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je er weer een bijzonder fraaie uitwerking van gemaakt. Inderdaad
    iets heel positiefs en dan kunnen we zeer goed gebruiken in deze tijden.
    Hier vlak bij ons huis is een groot veld met wel dertien palen voor ooievaarsnesten
    en die zijn el jaar weer allemaal bezet, prachtig om te zien.
    Er zit een mooi diepte effect in je uitwerking, e de teksten maken het tot
    een prachtig geheel. Het zijn echt prachtige vogels...........

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en dat is net wat je zegt eens echt leuk nieuws

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie uitvoering van deze week met de ooievaars.
    Een paar dagen geleden stonden er hier ook een paar in het weiland naast de buurman. Werd zeer wantrouwend door hen bekeken. In Drenthe heb je bij De Wijk een opvang voor ooievaars.
    Goed weekend
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig nieuws en een hele mooie uitwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. How beautiful! Nature with greenery and storks ... I would like to read more good news in the newspapers!
    Have a good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nieuws van dieren is altijd plezierig om te lezen, een leuk artikel en mooi gepresenteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, deze is ook weer mooi. Ik verbaas me elke keer weer over de leuke, mooie, gevoelige werkstukken. Groetjes, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn, leuk nieuws uit de krant. Wat is er toch veel ellendigs he. Gelukkig laat jij zien dat er ook goed nieuws is en maak je er zelfs een mooie collage van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee en mooi uitgevoerd! Ik vind de natuur altijd troostend en ontroerend.

    Is er echt meer slecht nieuws of zijn we er gevoeliger voor geworden omdat we voortdurend blootgesteld zijn aan de dreiging van het Coronavirus?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hou van goed nieuws én van ooievaars! Je hebt er weer iets moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een mooie collage geworden met die gescheurde randen, lekker speels.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...