Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 augustus 2020

Leaves ... Crea 5220 (week 33)



Wat kun je enorm veel kanten uit met dit thema...
Zoals altijd had ik één en ander verzameld en ongemerkt leg je bij bladeren toch snel de link naar herfst.
Maar die kant wilde ik juist niet op.

Al een tijdje ben ik wèg van het werk van Laura Horn. Zij maakt abstract werk, maar ik vind het toch een tikkeltje romantisch vanwege het diffuse aspect.
Nou kan ik natuurlijk niet tippen aan Laura Horn, maar ik heb toch geprobeerd om iets in die stijl te maken.


Ik heb eerst een vlekkerige achtergrond gemaakt in lichte tinten die het denkbeeldige bladerdek moeten suggereren. 
Laura Horn werkt veel met aquarelverf, ik heb vanwege het papier in mijn art journal gekozen voor gouache.



Toen de achtergrond goed droog was, heb ik eerst de groene bladeren in het midden gemaakt, met relatief intensieve kleur groen. 
Daarna de witte tak rechts en de tak links is met een witte marker gedaan en ook de accenten zijn daar mee gemaakt.


Detail...


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Albèrtje
    -  Annet
    -  Petra
    -  Nel
    
  

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


18 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer wat schitterends van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laura maakt echt heel mooi werk, bedankt voor de link naar haar site. Daar ga ik voor zitten!
    En dan zien, hoe je er door geïnspireerd bent - heel goed gedaan. Op j eigen manier er mee aan het werk en dan tot een prachtige spread komen. Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad zou ik al snel aan gekleurde herfstbladeren denken, maar dit zijn vrolijke lenteblaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat straalt er een heerlijke rust uit je werk! De kleuren zijn natuurlijk op zichzelf al rustige kleuren, maar zo gecombineerd versterken ze elkaar en wordt het een prachtig geheel. Wat mij betreft kan er een lijst om en mag het aan de muur hangen!
    Laura Horn kende ik nog niet, dank dus voor de link. Ik vind haar stijl erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PS: die kleine stukjes roze tint in je werk, subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel rustige pagina's zijn het geworden, maar dat kan ook haast niet anders met bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi en licht effect, bepaald geen herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De herfst daar wil ik ook nog niet naar toe, mooi heb je het weer gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Delicate!..Gives a freshness effect! Very beautifull!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjee, wat een mooie pagina, de kleuren van de achtergrond. Ik moest gelijk aan een boekomslag denken, iets mysterieus. Titel en inhoud nog niet bekend. Prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh wat vind ik dit fantastisch mooi Elizabeth, de kleuren die je hebt
    gekozen zijn echt geweldig. Het prikkelt mijn fantasie en krijg dan zin
    om er een verhaal bij te fantaseren. Het heeft een groot droomgehalte,
    voor mij althans. Het straalt rust, harmonie en liefde uit. Mooi ook om
    de detail foto goed te bekijken. Ben het helemaal met Marjan eens, dit
    werkje zou ik ook inlijsten en ophangen. Zo fijn om er steeds naar te
    kijken.

    Heel fijn weekend,
    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat is dit mooi geworden!!!
    Het heeft een dromerige sfeer vind ik en misschien zit er een elfje onder het blad...
    Een goed weekend en dikke knuffel
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel goed gelukt. Mooie zomerse sfeer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie rustige pagina. Ik ken Laura Horn ook nog niet, dank je wel voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi deze diffuse kleuren en bladeren, de witte getekende doorzichtige blaadjes zijn van een stille schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi!! het doet mij denken aan de muurbekleding in van de oude buitenhuizen/kastelen (bv kasteel Amerongen).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...