Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 augustus 2020

Coloring book ... Crea 5220 (week 32)

Op een regenachtige zondag begon ik aan een kleurplaat. Dat doe ik eigenlijk niet vaak, het is niet zo mijn ding. Maar ik had een zere bovenarm van het vele breien, dus wilde die wat ontzien.



Terwijl ik bezig was, bedacht ik me dat 'kleurboek' ook een thema was in de lijst van Crea 5220.
Dus het zou handig zijn om deze kleurplaat maar eens af te maken, dan kon ik die misschien gebruiken.
In gedachten zag ik op de pagina ernaast een afbeelding van een gezellige keuken in vrolijke kleurtjes...
Maar zoiets kon ik niet echt vinden en toen kwam ik dit tegen:


Ook leuk, maar eigenlijk tè druk om te combineren met deze kleurplaat. En ik zou hem ook behoorlijk moeten inkorten, wat ik eigenlijk zonde vond. Dus dat werd 'em niet!

De kleurplaat werd intussen pasklaar gemaakt en toen ontstond er een nieuw ideetje.... Uit de reepjes die overbleven heb ik de letters geknipt. Daar gebruikte ik een sjabloon voor en het was nog best een pietepeuterig werkje.

Natuurlijk kon ik de letters zo opplakken, maar ik vond dat de pagina's meer naar elkaar toe getrokken moesten worden.
Daarom haalde ik maar wèer eens het doosje Decorating Chalks te voorschijn en koos voor geel met wat groen.


Maar helemaal tevreden was ik nog niet. De letters mochten best wel een zwarte rand, dat komt tenslotte ook weer terug in de kleurboek afbeeldingen. En misschien ook wel een rand om de rechterpagina met zwart....


De volgende dag kwamen er dus nog wat toevoegingen en toen vond ik het wel oké...

Vorig jaar maakte ik ook een art journal pagina waarbij een kleurboek gebruikt werd, zie HIER.


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Loes
    -  Petra
    -  Annet


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


16 opmerkingen:

  1. Hi Elizabeth! I do it too after so much cross-stitch! The muscles immediately relax an I rest. You got a fantastic page! Serene Summer...
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je even beperkt bent in je hobby. Maar daar is hier niks van te zien, want het is weer erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fantastische creatie is het geworden, erg leuk met de uitgeknipte letters.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, wat een mooie letters heb je ook gemaakt! Vrolijke en kleurrijk geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf geworden! Pff, die letters uitknippen, dat yeb je wel heel knap gedaan!
    Ik ben een beetje aan het oefenen met mijn nieuwe kleurpotloden, ik vind het op zijn tijd wel leuk om te doen, maar het wint echt niet van het haken en op een 2e plaats kaarten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je er weer een heel fraai geheel van gemaakt Elizabeth, de
    toevoeging van de letters, dat lijkt me zeker een behoorlijk knip klusje
    maar dan heb je ook iets speciaals, en al helemaal omdat je het van de
    restjes van de kleurplaat hebt gemaakt. En dan zo samen met de bewerking van de
    achtergrond met Decorating Chalks in mooie bijpassend kleuren is het echt
    een prachtige uitwerking geworden. Alleen als ik naar het geheel kijk denk ik
    dat als je het paarse keteltje in het midden en de oranje flesje met het groene
    dopje net even over de rechte kant had door laten lopen dat het nog mooier
    had geworden. Het is maar mijn mening hoor, hoop dat je het niet erg zal vinden
    dat ik dit schrijf, en anders geef je me maar een standje ;-)

    Mooi weekend wens ik je,
    Groetjes en sterkte,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelfs met een kleurplaat nog creatief. Echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zeg wederom goed gelukt! De kleurplaat is al best sprekend en zo met de gekleurde letters is het een mooi geheel geworden. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om van het overgebleven stuk de letters te maken voor de rechter pagina!
    Heb het ook eens gedaan met een verjaardagskaart maar dan zonder sjabloon en dat is best lastig!
    Mooi geheel geworden.
    Toch een goed weekend en veel sterkte.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent er weer...of misschien nog niet en heb je dit blogje al eerder geplaatstt. Hoe dan ook, ik hoop dat het redelijk/goed gaat??
    Leuk om weer even te zien hoe je vorig jaar het kleurboek hebt gebruikt. Dit jaar heb je het op een heel andere manier gedaan en ook deze uitwerking vind ik mooi. De rechterbladzijde met de mooie letters uit de restjes geeft een schitterende rust aan de kleurrijke linkerbladzijde. Goed gecombineerd en bedacht!
    Ik wens jullie allemaal nog veel sterkte toe.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om aan zo'n kleurplaat met veel servies te werken. Mooi die gekleurde letters op de andere pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer heel leuk en fleurig geworden. Overal zie je veel van die kleurboeken, er zijn hele mooie bij.
    Lekker ontspannend om te doen. Jij hebt er nu leuk gebruik van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee. Mooie letters. Dat kleuren kan lekker ontspannend zijn en als het je arm ook nog ontlast is het mooi meegenomen. Geef je arm rust. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk kleuren kan heel ontspannend werken (heb ik eens gehoord )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vervelend dat je nu even niet kan breien, maar af en toe een kleurplaat is ook een goede afleiding. Het is een mooi geheel geworden. Ik heb deze challenge ook weer opgepakt, geïnspireerd door een andere challenge die ik deze week begonnen ben.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...