Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 mei 2020

Triangle/driehoek ... Crea 5220 (week 22)


Deze keer hoefde ik niet lang na te denken over het onderwerp van deze week. Een tijdje terug had ik een paar ideetjes genoteerd. Maar nu ik aan de slag wilde, was er geen enkele aarzeling.


Met smal washi tape maakte ik een heleboel driehoeken op beide pagina's.



Bijna had ik weer wat blauwtjes en groentjes gemengd, maar ik had er nog net op tijd erg in. 
Je kunt niet altijd je voorkeurskleuren kiezen...
Bewust koos ik nu kleuren die we niet als onderwerp hebben op de lijst van Crea 5220.
Heerlijk vakjes vullen... zo ontspannend...!


Aquarelverf is snel droog en heel voorzichtig trok ik de reepjes washi tape er weer af. De meeste lijntjes zijn mooi strak, een enkele wat minder...

Ik heb nog overwogen of er 'meer' bij moest, bv een accentuering of kleine doodle driehoekjes in de uitgespaarde witte lijnen. 
Maar meestal krijg ik spijt van zoiets en het zou het glacé -achtige effect teniet doen. Dus ik heb het gewoon zo gelaten.


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Petra
    -  Nel


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!



20 opmerkingen:

  1. Mooi, de kleuren vind ik ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je kleuren hebt gekozen die niet op de lijst stonden! Deze techniek is leuk om te doen en het effect is altijd weer een verrassing en mooi. Bij het lezen van je bogje realiseerde ik me ineens dat we hele mooie achtergronden maken, maar dat die vaak niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen doordat er nog van alles en nog wat bovenop komt. Net zoals nu bij dit werk; het is heel mooi en ik vind het zelfs rustgevend om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel speels, leuk! Mooie kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden Elizabeth!
    Met zwarte of donkergrijze lijnen ertussen was het net glas in lood geworden!
    Fijne Pinksterdagen.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd fijn als je van te voren al een idee hebt. Hoeft niet altijd hoofdbrekens te kosten toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It's true! You chose beautiful colors! A good design also for a patchwork quilt.
    Good Weekend!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo is het weer een kunstwerkjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi doorlopend geheel is het geworden, de twee bladzijden
    zijn helemaal samengesmolten. Mooie kleuren heb je gebruikt, en
    wat een goed idee om dat in eerste instantie met washi tape vorm
    te gaan geven. Lijkt me heerlijk zo'n week dat het zonder strubbelingen
    verloopt. Vind het een zeer geslaagde uitwerking geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je heel creatief bedacht.
    En de kleuren.... zó mooi samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een mooi ontwerp voor een stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi is dat zeg, leuk patroon voor een glas-in-lood quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tinten, anders dan anders. Mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De kleuren spreken me erg aan. Hoe krijg je met aquarel-verf dat glacé effect? Bij mij is dat altijd dof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bij mij ook best dof hoor, ik denk dat het de lichtval op de foto is.

      Verwijderen
  14. Leuk geworden. Toen ik jou driehoeken zag moest is denken aan onze kleindochter van 12 die afgelopen week haar T shirt afplakte in willekeurige driehoeken en ze later ging bewerken met verschillende kleuren textiel verf. Het eind resultaat wat net als bij jou werkstuk geweldig leuk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi geworden. Het lijkt wel een glas in lood.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het een mooie uitvoering van het woord. En wat fijn dat het nu in een keer lukte.
    Op naar het volgende woord.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is altijd zo fijn om te zien hoe bij jou het werk in uitvoering gaat.
    Heerlijke en mooie warme kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi resultaat alweer! Aan creativiteit ontbreekt het jou echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi is dat zeg, leuk patroon voor een glas-in-lood quilt.

    Mega888
    SaGaming

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...