Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 april 2020

Stamps ... Crea5220 (week14)

Zo... dat gaat mij niet meer gebeuren, dacht ik vorige week vrijdagochtend.
Ik bedoel; ik wil niet meer in de stress schieten omdat de uitwerking van Crea 5220 mij op m'n nek zit...
Ik ben geen laatste-moment-mens.

Dus ondanks het mooie zonnige weer, begon ik die ochtend al vroeg met de enorme puinhoop een beetje op te ruimen zodat ik beter kon werken. Er liggen nu overal stapeltjes die nog wel verder opgeruimd moeten worden, maar dat doe ik in delen tussendoor.



Laat ik eerst een mijn stempels tevoorschijn halen, dacht ik. Oef... eigenlijk wist ik niet dat ik er zoveel had... Ze lagen dan wel grotendeels bij elkaar in één laatje, maar ik gebruik vaak alleen de dagenstempels en wat bloemetjes...



Tijdens de douche had ik er al over nagedacht of ik 'realistisch' of 'abstract' zou gaan werken met mijn stempels. Ik kies toch maar voor het eerste, want bij de meer grafische onderwerpen wil ik graag abstract.


De bladzijden werden grotendeels met gesso bedekt, waar ik een paletmes voor gebruikte om een wat rommelig effect te krijgen. Met het klosje heb ik dat hier en daar nog wat versterkt met draaiende bewegingen.
Toen de gesso droog was, ben ik met aquarelverf de lucht  en de bergrand als horizon gaan maken in verschillende tinten blauw.


Na het drogen begon ik met de stempels van mijn keuze; vogels en takjes...
En dan komt het moment van 'hoe nu verder... en is het wel leuk...?'


Een poosje de boel laten liggen helpt eigenlijk altijd.Met het stukje steel van een stempel heb ik de tak in stukjes gemaakt en de voorgrond kon nog wel wat struikgewas gebruiken.
De vogels en de begroeiing is lichtjes met kleurpotlood gedaan.

Meer over "stempels" zien? Kijk dan bij:
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Nel

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!



14 opmerkingen:

  1. Of het wel leuk is, dat hoef je je niet af te vragen, het is het is niet alleen leuk, het is ook mooi.
    Wat heb jij veel stempels zeg ! Daar kun je wel mee uit de voeten !
    Fijne mooie grote werktafel trouwens.
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, een prachtig voorjaarstafereel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die eerste foto alleen al, ik ben jaloers, hihi. Wat heb je een heerlijke voorraad! Grappig eigenlijk dat we soms van iets waar we een heleboel van hebben, toch maar een deel gebuiken.
    Het idee om de gesso met een paletmes aan te brengen, ga ik van je lenen. Van de week kwamen de door mij (bijna twee maanden terug) paletmessen binnen. Ik ben benieuwd hoe ik het vind werken.
    Je achtergrond is er mooi gewerkt door geworden.
    De vogels en de begroeiing maken er een mooi schilderij van. Ik vind het een werkstuk dat perfect in deze tijd past; de vrijheid van de vogels dat is iets waar ik nu naar verlang...
    Ook straalt het geheel een mooie serene rust uit, dat is ook iets waar ik naar verlang (in mijn hoofd dan).
    Ik vind het heel mooi geworden, Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. W0W, wat werkt dat prachtig zeg de aquarelverf op Gesso, mooie erg
    mooie diepte heb je bereikt zie echt een bergrand in de verte.
    Wat een zalige tafel vol met stamps, lijkt me nog moeilijk om dan
    een keus te maken. Mooie vogel stempels en struikgewas heb je gebruikt.
    Vind het een PRACHTIG eindresultaat Elizabeth, inderdaad het straalt
    rust en vrede uit en dat hebben we allemaal nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden! Gelukkig had je genoeg keus uit stempels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice your work table! It is a soothing image! The swallows also come here.Take care of you!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enorme hoeveelheid stempels heb je, fijn, dan sla je je hand niet gauw op een lege plek hè.
    Heerlijk als je er vroeg aan begint, dan kun je het op je gemak uitwerken, helaas was ik het vergeten, dus was het haastwerk geworden.
    Het is supermooi Elizabeth, zo rustig en vredig met die zwaluwen en takken, het lijkt wel een Japans schilderijtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er een heleboel mooi gemaakt weer. Jullie kunnen er wat van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat mooi! Zou dit ook op stof kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi plaatje, heerlijk om zoiets vrolijks in deze sombere dagen te zien. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou dat ik hebben.... naar zo'n lege witte bladzijde kijken en me afvragen, hoe nu verder??
    Wat nou zeg, die vogels op tak, om blij van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij kunt een winkeltje beginnen ;) wat een stempels!
    Mooi de zwaluwen, de vogels en de kleuren ,het groen echt voorjaar :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat mooi gedaan met de zwaluwen. Ik vind het een pracht pagina. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele mooi uitwerking van het woord. Ik houd wel van dit soort prenten.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...