Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 8 april 2020

Druk bezig ...

We zijn de laatste weken hier flink op dreef met van alles en nog wat...
Zodra het natte weer voorbij was, zijn we buiten druk bezig.
De schuur moet nog verder worden afgebouwd...

We hebben aan de linkerkant balken bevestigd voor een 'balkon'. Het is de bedoeling dat er een buitentrap komt en in de nok van de schuur een groot luik om spullen op de zolder te kunnen brengen.



Een kijkje aan de binnenkant... Omdat er veel staanders nodig waren voor de stevige constructie hebben we de raampjes ook maar smal gehouden. Anders hadden we balken door moeten zagen ...


En zo ziet het geheel er dan uit (foto hiernaast). Er komt nog een wand met deuren erin zodat het linkerdeel van de schuur afgesloten is.

En zo kijken we vanuit ons huis achter op de schuur.
We hebben extra breekpuin laten komen en ook links nog een verhard gedeelte gemaakt omdat het gras in de herfst en winter best nat is. Nu kunnen we beter rond de schuur rondrijden en bv de aanhangwagen parkeren.




Nadat DH het snoeiwerk had gedaan in de tuin, zie dit blogbericht, werd het voor mij de hoogste tijd om de handen uit de mouwen te steken in de tuin!
Ik ben behoorlijk geschrokken van wat de Helleborus heeft aangericht in de voortuin. We hadden blijkbaar een erg vasthoudend soort, want de hele border was overwoekerd!


Links (grijsgroene blaadjes) een stuk van de bodembedekker en meteen rechts ernaast woekerend Helleborus... Van een afstandje zie je helemaal geen verschil...





Hele kluiten met jonge plantjes kwamen los...
als ik ze per stuk had verkocht was ik nu stinkend rijk geweest!
Ik deed ongeveer een vierkante meter op een dag; ook onder de grond zaten er legio... Even met het harkje door de grond en je kwam er zoveel tegen!


Ik was dus helemaal klaar met de Helleborus en DH heeft alle planten eruit gehaald!
En nu probeer ik elke dag even de border te checken en eruit te plukken wat ik weer zie opkomen...
Ook in het grindpad blijft er overal onkruid tevoorschijn komen. Binnenkort gaat er een extra laag split op, en hopelijk wordt het dan wat minder.


Gelukkig is er ook nog wel wat plezier te beleven aan de tuin, al moeten we daar hard voor vechten. Ik kocht wat nieuwe plantjes en ik hoop dat ze snel groeien om de lege plekken te vullen!



Dit is onze Skimmia in de achtertuin... en die is me toch groot geworden! We gaan haar flink terug snoeien, want anders raakt de verhouding een beetje zoek.


De eerste weken in deze Corona tijd waren erg rustig, weinig bezoek... Maar àls er iemand kwam, dan zaten we dus zo...
De laatste dagen zitten we ook in de boomgaard, waar altijd wat meer wind te voelen is.


Met dit plantje ben ik heel blij! Ik heb het twee jaar terug gekocht, vooral omdat ze zulke mooie blauwe bloemetjes heeft. Het is "Heavenly Blue" (Lithodora diffusa), ook wel Steenzaad genoemd. Het schijnt een beetje lastig plantje te zijn, maar hij doet het gelukkig erg goed bij ons.


Oudste zoon heeft een boompje weg gehaald in zijn tuin en bedacht dat ik de knot wel leuk zou vinden als decoratie... Ja, ik zie er wel wat in... maar moet nog even bedenken wat ik er nu precies mee ga doen!


We genieten ook van de prachtige bloesem aan de fruitbomen.


En dit? Ik ben bang dat het echt niks meer wordt... Er komt geen enkel katoenplantje boven de grond piepen...
Alle inspanningen ten spijt... Ik heb alles uitgeplozen wat er te vinden en te lezen valt... Misschien is het gewoon slecht zaad geweest. Ik ga nog wel een mailtje schrijven naar de leverancier met mijn verhaal. En misschien moet ik maar een paar plantjes gaan kopen i.p.v. zaadjes...




Sinds twee weken hebben we ook weer schapen lopen in het weiland. Er zijn 6 moederschapen en 12 lammetjes. Ze zijn helemaal niet bang en intussen piepen de kleintjes regelmatig tussen de planken van het hek door en dartelen ze in de boomgaard. Nog even en er staat er eentje in de keuken...


18 opmerkingen:

  1. Je zult raar opkijken als je plotseling een lammetje in huis hebt!
    Dochterlief is eens met haar fjord de keuken in komen lopen!lol. Die vond dat prima en wilde niet meer weg want ze zag de fruitschaal staan.
    Jullie hebben blijkbaar goede grond voor de helleboris want zo erg zaaien ze zich hier niet uit.
    Prachtige schuur!!!
    Gezellige zomeravond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, staat er een lammetje achter je te bedelen. Dientje heeft de buurman ontdekt, want dan krijgt ze een stukje worst. Ik hoop niet dat de helleboris in onze nieuwe tuin niet van dezelfde soort is. Ik ben benieuwd wat je met de boomtop gaat doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat lief, die schaapjes! Zo vrolijk en onbezorgd.
    Vervelen hoeven jullie niet, tsjonge wat is er veel te doen. Het ziet er voor ons allemaal zo mooi uit op de foto's, maar daar is natuurlijk veel werk aan vooraf gegaan. Gelukkig valt er voor jullie ook veel te genieten, zoals van de schaapjes. Gaan ze zelf weer terug naar het weiland of moeten ze daarin gestuurd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels gaan ze zelf weer terug hoor! De moederschapen vonden het eerst maar niks, en lieten zich luid horen, maar ook dat is over...:)

      Verwijderen
  4. Wat wordt de schuur mooi, ben benieuwd als het af is. Leuk zeg, die schaapjes, gezellig als ze bij je binnen komen toch ;-) Zo jammer van de katoenzaadjes. Bij mij in de tuin komt ook veel onkruid op tussen het split, terwijl er een antiworteldoek ligt :O
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen





  5. Een lammetje in de keuken??? Oeps, als dat maar goed gaat :-(
    Ze zijn schattig, dus ze moeten maar in de wei blijven.
    Dus geen zelf geweven katoenen stoffen voorlopig bij jou. Ach, het was leuk geprobeerd, maar soms gaat niet alles zoals het gaan moet.
    Ook die Helleborussen zijn niet zo braaf. Dit gebeurd als je de uitgebloeide bloemen niet op tijd weghaalt, ik krijg er ook steeds meer in de tuin.
    Prachtig die schuur, als de nood aan de man komt, kan je het altijd nog verhuren als vakantiehuis.
    Mooie laarsjes heb je daar staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, dat is een goeie tip van je Floor! Ik knip die bloemen er dus nooit uit, want ja.. ze staan nog best mooi!

      Verwijderen
  6. Het is echt een gigantisch project waar jullie mee bezig zijn maar wat
    wordt het fantastisch Elizabeth. Mooi te zien ook hoe je er van huis
    tegenaan kijkt.Ik kijk er van op dat de Helleborus bij jullie zo woekert,
    Zelf heb ik jaren geleden een aantal planten gekocht en ze laten ook elk
    jaar een paar bloemen zien maar dat is ook alles. Jullie grond is daar
    blijkbaar zeer geschikt voor. ben een beetje verliefd op je schattige laarsjes.
    Dat blauwe plantje Lithodora diffusa heb ik ook staan en doet het hier ook
    zo prachtig, en blijft ook gewoon het hele jaar bloeien, geweldig gewoon.
    Zo jammer van je katoenplantjes, hoop voor je dat het eens gaat lukken.
    En de schapen en lammetjes weer voor de deur is een feestje, wat zullen
    jullie daar weer van genieten, zo leuk.
    Heerlijk blogje weer........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige schuur. En wat een gedoe, al het onkruid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemaal Wolletjes Wit. Van mij mogen ze in de keuken. Jammer van die katoenzaadjes. Groeide het maar zo goed als onkruid. Wat heb je leuke vrolijke laarzen aan in de tuin. Jullie schuur is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie schuur krijgen jullie, zo handig om alles op te bergen. Lastig zeg, die woekerende helleborus, vind de plant in bloei prachtig, maar om het dan maar overal te hebben…. Zo gezellig weer die schapen met lammetjes in de weilanden. Erg jammer van je zaadjes, was ook zo benieuwd. Je laarsjes vind ik prachtig, zo gezellig om te dragen denk ik, je gaat met plezier je stappen in de tuin zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat woon je toch héérlijk!!!! Een landgoed is natuurlijk een hoop werk (ik herinner me dat ik daar af en toe niet blij mee was ;o), maar je bent wel lekker de hele dag buiten en het wordt mooier en mooier. En wat bof je met je nieuwe buren! Ik ben echt jaloers hoor.... lammetjes kijken is zó leuk en kan niet lang genoeg duren. Gezellig dat ze de boomgaard in komen om even te kijken hoe het met jullie gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief al die lammetjes en de schapen zijn al geschoren zie ik. Lijkt mij wat vroeg maar de zonne warmte is ook vroeg dit jaar. Geweldig wat krijgen jullie een mooi onderkomen want het woord schuur is niet de goed benaming. Jij hebt last van de Helleborus hoe krijg je het voor elkaar bij mij in de tuin staat er nog een en de rest is in de loop van de tijd langzaam maar zeker "ja waar heen"dat weet ik niet maar niet meer terug te vinden in de tuin.
    Je hebt leuke laarsjes dan wordt werken in de tuin ook wel heel erg vrolijk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan wel een miniplantje naar je opsturen hoor Marga...! Of een stuk of 10...

      Verwijderen
  12. Heerlijk de lammetjes :) echt genieten
    Hier ook zo'n plantje, weet echt niet wat het is, het groeide onder bij de Annebellen
    Als ik er aan trek/trok, trek ik een heel netwerk van wortels mee.
    Zeker heel druk bezig, maar wel leuk ook denk ik en anders stop je toch even ;)
    Wat een prachtige schuur, daar gaan jullie veel plezier van hebben.
    Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie zomaar leuk serviesgoed ( kopjes ofzo) tussen de takken van die boomstronk. Lekker fleurig toch?
    En wat een klus, die schuur, maar wat wordt het toch mooi. Jullie wonen daar prachtig zeg.
    Fijne Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke plek hebben jullie. Geniet er met volle teugen van in deze rare tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig die schuur. En de lammetjes zijn helemaal geweldig schattig. Met die Helleborus was je echt wel stinkend rijk geworden. Zo prijzig dat die plantjes zijn. Hopelijk heb je ze niet op de composthoop gesmeten? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...