Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 13 november 2019

Nature's Walk ... update

Terwijl ik in een heel rustig tempo de vierkanten haak van de Nature's Walk dwalen mijn gedachten heerlijk af. De patronen zijn niet moeilijk en dat geeft ruimte om een beetje te dromen en te fantaseren.

Al hakend maak je inderdaad een wandeling door de natuur en ieder vierkant heeft zo zijn eigen charme...
De vierkanten zijn gehaakt met Stonewashed van Scheepjes en haaknaald nr. 3,5.



De wandeling begon met "Gates", en inderdaad lijk je wel een soort van poort door te gaan, als je begint met deze schitterende CAL. (Kleur: Lilac Quartz 818)




Het tweede vierkant heet "Berries" en je kunt het je toch helemaal voorstellen in deze kleur...
(Lepidolite 830)



Nummer drie is "Buds" en dit kostte wel wat extra garen i.v.m. de andere patronen. Maar de knopjes staan toch op uitbarsten, of niet? (Tourmaline 836)



Toen kwam "Leaves" en die maakte ik een mooie herfstkleur ...Ik waande me in het bos, lopend op knisperende blaadjes ... (Yellow Jasper 809)



Het vijfde blok "North Star" is met grijs gehaakt. In gedachten liep ik buiten, donker en koud en een grauwe hemel waarbij de sterren ook wat bleek waren ... (Smokey Quartz 802)



Veel te snel kwam het laatste vierkant... "Flower" ... het lijkt wel een klavertje vier. Op de één of andere manier viel dit blok kleiner uit dan de rest. Maar ik las op Facebook en Ravelry dat iedereen daar 'last' van had... Wel jammer vind ik, en misschien haal ik ze nog wel uit en haak ik ze met een halve maat grotere haaknaald opnieuw. (Kleur: Corundum Ruby 808)

Deze 6 verschillende vierkanten heb ik inmiddels elk twee keer gemaakt in dezelfde kleur. Het is de bedoeling dat het er drie van elk worden. Maar ik vind het nooit leuk om hetzelfde achter elkaar te haken, daarom wissel ik steeds...



Intussen had ik ook al de bonus squares voorbij zien komen van de mensen die een garenpakket hadden besteld. Tjonge, wat zagen die er ook leuk uit!
Het is me gelukt om ze van de foto's op Facebook na te haken. Maar die bewaar ik voor de volgende update over de Nature's Walk...


17 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel mooie vierkanten, in mooi garen die geleid hebben tot een mooie ingebeelde wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blokken hebben allemaal een mooie naam. Het is leuk dat je beschrijft wat je dacht bij ieder blok. Fijn dat je de bonusblokken zelf hebt kunnen namaken aan de hand van de foto's, maar dat komt natuurlijk omdat je zo'n geroutineerde haakster bent.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, je beschrijft het heel beeldend, dus ik liep even gezellig mee :-)
    Heel benieuwd naar je volgende update!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk die verschillende blokken, mooie patronen, en Buds vind ik wel heel erg mooi, ik geloof ook wel dat dit patroon een woleter is;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk al je verschillende blokken mooie kleuren.
    Dat woord weer een mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken, net wat hobbyloes zegt, de Buds is heel erg mooi!
    Wat zal dat straks worden als al de blokken aan elkaar zitten, wauw dat gaat prachtig worden.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kun je toch heerlijk wegdromen of nadenken tijdens het haken of ander handwerk. Zo herkenbaar. Jammer dat die ene kleiner uitvalt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blokjes zijn daten heerlijk dat je gedachten zo met de blokjes meegaan. Zo heerlijk wegdromen met een handwerkje, zo fijn is dat. Ik denk dat dit een pracht van een deken wordt, zulke mooie kleurtjes gebruik je ervoor. Ben nu al benieuwd naar je update.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker om zo je gedachten te laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig. En wat had je er romantische gedachten bij. Wat zal dat straks heerlijk dromen als je onder je dekentje zit op de bank of buiten in de veranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig lezend komen er mooie blokjes in beeld.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk al bezig zijnde wat te dromen en te fantaseren, ik denk ook
    dat het echt bij jouw karakter heel sterk aanwezig is. Je beleeft de
    dingen heel intens en dat is een prachtige eigenschap. Het is toch
    geweldig zoals je hier de gedachten die je bezig houden kan
    omschrijven terwijl je heerlijk aan het haken bent aan de blokken,
    en dat door de patronen en de kleuren en natuurlijk door die
    heerlijke fantasie die je bezit.
    Het gaat een fantastisch mooi geheel worden!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat je zo weg kunt dromen bij het haken. Ik vind het prachtige kleuren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk om je gedachten heerlijk te laten dwalen! En dan ben je nog heel creatief bezig! Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enige blokjes. En wat een leuke kleuren gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleurcombinatie. En lekker hoor beetje meditatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kleuren en worden mooie blokken!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...