Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 april 2019

Reflection ... Crea 5219



Vandaag heb ik een oud paard van stal gehaald!
Toen ik nadacht over "Reflection" kwamen begrippen als 'reflectie, terugkijken, spiegelen, bespiegeling, in de spiegel kijken' bij mij naar boven...
Je hebt de werkelijkheid, zoals de dingen gaan qua feiten en tijd. Maar als je terugkijkt naar die werkelijkheid dan is dat vermengd met je eigen gevoel. Daardoor kan iets zomaar voorbij zijn terwijl een ander het erg lang vond duren.
Wie zich in de natuurkunde bezig houdt met spiegelen, ervaart dat de spiegeling door invloed van licht korter of langer kan zijn.

Omdat ik vanuit deze gedachtegang iets wilde maken met spiegeling, herinnerde ik me deze aquarel die ik jaren geleden heb gemaakt. Het was een soort les uit een boek, waarbij je allerlei aanwijzingen kreeg. Wel een beetje voordoen-nadoen, maar daar kun je ook van leren.
Destijds was ik blij met het resultaat. Nu vind ik hem statisch en mis ik het sprankelende ...



Eigenlijk is het een beetje flauw van me om deze tekening te gebruiken. Maar ik had best een drukke week en vond dat het wel kon....
Zodra ik wat meer ruimte en tijd heb, wil ik nog wel een echte art journal maken over Reflection, want het is zo'n mooi en diep thema vind ik. Maar dan zal het wel meer de kant op gaan van 'bespiegeling/reflectie' ...

Meer over Reflection zien? Kijk dan bij:
Marjan Maakt
Knutselpret
Blauw ruitje
In de weer
Juffrouw Ooievaar
Made by Céline
De Breimeisjes
Breimeisjes-post

Het thema voor volgende week is 'Heart' ...


18 opmerkingen:

  1. Ik had zo nog een krijt tekening liggen en daar had ik ook nog even aan gedacht maar net als jij vond ik die van mij ook niet je van het. Blijft moeilijk, je hebt het meestal wel in je hoofd zitten hoe iets moet worden maar dan moet je het nog op papier zien te krijgen. Maar wat je maakte is wel degenlijk REFLECTION.
    Ik hield het deze week maar bij een foto omdat het ( ook net als bij jou ) een heel drukke week was en nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch en die foto kan perfect. Ik moest er wel ff over madenken dacht eerst ik sla hemover maar das ook weer geen optie haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan. En het geeft toch niet dat het een oud werkje is. Het past in het thema en daar gaat het toch om.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het wel een mooie aquarel, ik zou het niet kunnen. En reflectie is ook "terugkijken" dus ook naar oud werk en je hebt er nog lering uitgetrokken ook, want nu zou je het anders doen. Hoeveel reflectie wil je hebben? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ook de bespiegelende woorden en gedachten erbij, ik vind 't goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem prachtig hoor, lekker rustgevend....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poging 3 (op mijn mobiel kan ik niet reageren, nu maar op de tablet proberen...):

    Deze aquarel past prima!
    Zelf zijn we soms na verloop van tijd minder enthousiast.. op de een of andere manier 'reflecteert' het dan niet meer het tevreden gevoel dat we hadden direct na het maken, raar eigenlijk...
    Jij hebt in ieder geval ondanks alle drukte uitgebreid nagedacht over de opdracht 🙂.
    Fijn weekend, en hopelijk wat rustiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is mooi hoor zo leuk om de verschillen te zien bij hetzelfde thema.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het prachtig en een goed reflectie-project! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor jou was dit een bekend werk, maar voor ons is het nieuw en ik vind het mooi!!
    Wat een mooi woord voor volgende week...heart...nu al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind het eigenlijk een prachtige reflectie weergave, ook al kijk
    jij er na een aantal jaren nu weer anders tegenaan.
    Ik vroeg me al af of je na al die werkstukken vaan de afgelopen
    5 dagen of je nog de tijd kon vinden om vandaag nog iets nieuws
    tot stand te brengen. Wetende dat jij alles met veel diepgang
    benaderd en dat neemt behoorlijk wat tijd in beslag.
    Vind deze bijdrage zeker geslaagd!!!

    Fijn weekend en groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het geen vals spelen hoor, iedereen heeft nog meer te doen dan bloggen en je kunt maar een ding tegelijk, is mijn ervaring ;)
    Het beeld heel mooi reflectie uit, dus ik zeg geslaagd!
    Fijne koningsdag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is mooi hoor en je mag best smokkelen,wij kenden het niet dus niet te streng voor jezelf hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tuurlijk mag een beetje smokkelen. Ik vind het een mooie tekening en zie de weerspiegeling. Fijne Koningsdag.
    Groetjes Sandra

    PS ik zag dat 31 mei en 26 juli allebei hearing op het lijstje staat of heb ik nu zo verkeerd gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt! Had ik nog niet gezien... Bedankt voor het doorgeven en ik ga even met Marjan overleggen!

      Verwijderen
    2. Marjan de bedenkster? Misschien is listening een idee? Dat staat er nog niet bij.
      Groetjes Sandra

      Verwijderen
  15. Die had je goed bewaard en kan nu prima bij dit onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...