Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 maart 2019

Kleine boekjes

Op dit moment ben ik helemaal in de ban van kleine boekjes pimpen. Ik zag bij CreaChick één en ander voorbij komen en was meteen enthousiast!

Ik laat jullie even zien welke pagina's ik afgelopen week maakte...








Veel spulletjes heb je er eigenlijk niet voor nodig, en je kunt het heel eenvoudig houden.
Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, dan zie je steeds meer dingen die je gebruiken kunt!
En o ja, ik waarschuw je... het is zeer verslavend!

De boekjes op de foto hieronder komen van de Action en de Hema, en sommige boekjes had ik nog liggen. Omdat ik ga plakken in de boekjes, is het handig om niet zo'n dik boekje te gebruiken.

1. Een boekje om in te werken - ik gebruik A6 formaat ( ansichtkaart)


Het is leuk om foto's uit tijdschriften te knippen en te gebruiken, maar soms zijn ze glimmend, of juist mat, of wil je liever het tijdschrift heel houden.
Daarom print ik tegenwoordig veel plaatjes, of kopieer ik. Als je een goede kleurenprinter hebt, dan is het aan te bevelen.
Ik verzamel veel op dit Pinterestboard en via kopiëren/plakken (en de juiste afmetingen) verwerk ik ze dan naar keuze in een Word-bestand dat ik print. Het is handig om meteen wat witruimte om de plaatjes te laten.

2. Plaatjes - printen of uit tijdschriften (let op formaat)


En dan heb je nog wat papier, een schaar, lijm en schrijfmateriaal nodig. Restjes zwart papier en bruin inpakpapier passen overal bij en zijn heel handig. Een witte marker op zwart papier geeft een krijtbord-look en de zwarte fineliners gebruik ik heel veel voor randjes en markeringen.

3. Overige materalen

Dit is de basis, maar bij mij kwamen al snel de papierblokjes uit de kast, en de stempels... en de washi-tape. Je kunt dit heel voordelig bij de Action kopen.


4. Papierblok, stempels, washi-tape


Ik gebruik de boekjes om dingen in te schrijven die ik wil onthouden; (bijbel) teksten, quotes, gedachten, ideeën...
Volgende keer laat ik zien hoe je zo'n pagina maakt, hoe je de bladzijden kunt opbouwen en invullen.

18 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig. Wat een leuke bladzijdes heb je gemaakt. Ik ben nu al nieuwsgierig naar de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, helemaal in mijn straatje! Wat een leuke pagina's heb je gemaakt. Die tip over het uitprinten, via Word, ga ik onthouden. Handig! Heel benieuwd naar je volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo mooie spreuken te onthouden. Zelf heb ik een spreukenboekje waar ik spreuken in opschrijf, daar zitten en al heel veel in.
    Die spreuk die ik hier zie (Doen wat je leuk vindt....) komt daar zeker ook in.
    Toch lijkt het me fijner werken als je kleine boekjes koopt met een spiraalband, dan is het niet erg als de pagina's dikker worden door het plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een voordeel van een spiraalband Floor! Maar er kleven ook weer nadelen aan, en dat is dat je niet over het midden heen kunt werken...

      Verwijderen
  4. Het ziet er allemaal heel leuk en inspirerend uit. En dankzij jou geknip en geplak ben ik ook weer aan de slag gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, geweldig gewoon, wat een prachtige pagina's heb
    je gemaakt, krijg er helemaal zin in als ik dit allemaal bekijk.
    Op je Pinterestboard heb je een zeer fraaie verzameling, en ik
    heb twee afbeeldingen daar van je gepind.
    Dek dat ik binnenkort ook eens iets ga proberen te maken.
    Heel leuk om al deze informatie te lezen, bedankt!!!

    Groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verrassend wat je er allemaal van maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn hele ontspannen klusjes.
    He kan jezelf er helemaal in verliezen 😊.
    Erg leuk en meteen de boekjes in gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat mooi gedaan.
    Sommige foto's herken ik uit de bladen.
    Ik ken creachick ook.
    Ik ben ook een knipper, plakker, schrijver alleen deed ik dat in verschillende schriften/boekjes nu doe ik alles in 1 dat dat is zoveel fijner.
    Ik noteer het weer, wat ik gedaan heb, wat ik nog moet of wil doen, mooie films of series die ik gezien heb, quotes, prachtige liedjes die ik hoor, de plantne die ik nog wil voor de tuin of al heb, nou ja je kan het niet verzinnenof ik schrijf het en het is zo leuk. fijne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! En wat een heerlijke uitgebreide uitleg in dit blogje!
    Je hebt helemaal de smaak te pakken, ik proef je enthousiasme tussen alle regels door.
    Zal ik...??? Nu nog maar even niet. Want ik ben óók een boek aan het maken, maar dan een grote waarin knipsels en zo bewaard kunnen worden. Ik kwam er een tutorial van tegen op YouTube...
    Misschien lukt het me om morgen een blogje te maken zodat je kunt zien wat ik bedoel.
    Maar die kleine boekjes vind ik ook reuze leuk, dus wie weet!
    Creachick kende ik niet, dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er leuk! Uit. Ik kan mij voorstellen dat het verslavend is.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Krijgt elk boekje zijn eigen thema. Leuk idee. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er prachtig en heel inspirerend uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. daar ben je lekker druk mee heel erg leuk weer een nieuwe hobby erbij :))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige boekjes heb je gemaakt, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...