Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 februari 2019

Water ... Crea 5219

Wat een heerlijk onderwerp... Water!
Water is een eerste levensbehoefte en het is daardoor kostbaar. 
Water lijkt zo gewoon, maar is zò bijzonder...
Zonder water (en licht); geen leven...



Ik begon met het maken van twee afdrukken m.b.v. de gelli plate, die ik wat onregelmatig met blauwe verf had ingerold.
Voordat ik het papier erop legde, had ik nog rondjes gestempeld op de plate. Daardoor kreeg ik papier met soort bubbels. 


Ik ben gefascineerd door de kringloop van water en ook van het weer en alles wat daar mee samenhangt.
En hoewel ik nog wel wat andere mogelijkheden rondom het thema water heb afgewogen, vond ik toch dat ik voor de kringloop moest gaan.

De ijsberg heb ik met gesso gemaakt en voor het grondwaterdeel vrij droge acrylverf.
Dat zonnetje was een toevallige oranje vlek in de afdruk (restje op de gelli plate), dus die kon ik goed gebruiken.
Voor de extra accenten van de bubbels en de regen en de sneeuw gebruikte ik m'n zwarte aquarelpotlood en een witte marker.



De witte strook vond ik een beetje storend over komen van een afstandje en daarom besloot ik daar de titel te schrijven.



Meer zien van week 7 Crea 5219 over Water ?
  - Marjan Maakt (en Jittie)
  - Blauw ruitje
  - In de weer
  - Knutselpret


Het onderwerp voor volgende week is Love ...


13 opmerkingen:

  1. Ha mooi gemaakt ik gokte al op iets blauws🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooi werk is het weer geworden, vooral dat waterige komt er heel goed uit. Leuk dat je het oranje vlekje om kon toveren tot een zonnetje, daar wordt je dan heel blij van.
    Ik zie op verschillende blogs dat er gewerkt wordt met de gelli plate, dat geeft wel mooie resultaten. Heb je daar een cursus in gevolgd ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen cursus in gevolgd hoor... Maar ik experimenteer graag en via internet krijg je zoveel ideeën!

      Verwijderen
  3. Wat een mooi effect heb je gekregen met de gelliplate 👍🏼.
    De zon is inderdaad precies op de goede plek terecht gekomen. Dat is het leuke van art-journalen vind ik: soms gebeurt er iets onverwachts en daar mag dan een creatieve oplossing voor gevonden worden.
    Ook leuk vind ik het verschil in structuur tussen de gesso-ijsberg en de droge arylverfgrond, goed bedacht!
    Je hebt een mooie en educatieve creatie gemaakt 👍🏼
    Volgende week Love, leuke opdracht weer. Veel plezier ermee en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi al dat water, hoewel ik momenteel meer van de zon geniet :-)
    Maar zoals je al schrijft, zonder water (en zon!) geen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Elizabeth ik heb niet zoveel met papier maar bewonder wel al het moois wat je ervan maken.
    Heel fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig goed bedacht weer Elizabeth, werkt echt heel mooi zo'n
    gelli plate, en je bent echt heel creatief, geweldig om te zien.
    Letterlijk de kringloop van water!!!

    Heel fijn weekend wens ik je,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tekening! Water blijft mij ook fascineren.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt de kringloop mooi weergegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap hoor en dat alles dan weer op zijn plaars valt, goed bedacht om het water daar te zetten.
    Ik had van alles bedacht, maar ik was moe en het ontbrak me aan tijd.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geworden weer druppels en water

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...