Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 14 januari 2019

Little birds


Op de één of andere manier zit ik in de vogeltjes-periode... Ik kan er geen genoeg van krijgen!
En toen ik op internet verschillende collages zag waarbij er tekstpapier werd gebruikt, ben ik eerst maar eens druk geweest met kranten verven...


En natuurlijk is het ook leuk om stukken tekst uit een oud Engels boek te gebruiken...


Nu heb ik dus bijna in alle kleuren van de regenboog tekstpapier op voorraad om te gebruiken als achtergrond (liefst op z'n kop of dwars) of om mee te scheuren of vormen uit te knippen.


Tussendoor maakte ik vreselijk slechte foto's met m'n telefoon (die wil vaak niet scherp stellen..), krijg je toch een idee van hoe ...

Een achtergrond vond ik nog lastig. Ik had eerst een advertentie afbeelding op het oog die heel groenig was en wilde het afgeknipte deel links op de fles plakken, maar het was het toch niet helemaal...


Uiteindelijk koos ik voor een stuk designpapier uit de voorraad!





De vogels heb ik bijgewerkt met aquarelpotlood (nat gemaakt) en dat deed ik ook bij de takken en een aantal bladeren.


27 opmerkingen:

  1. Echt leuk. Kan ik ook vast wel eens wat mee in de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg gewoon zin om ook eens wat te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vogels op een tak. Is toch heerlijk om lekker met iets bezig te zijn. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weer een art-journalblogje! Ik heb er mijn tablet voor aangezet zodat ik al je foto's goed kon bekijken.
    Wat een geweldig idee om krantenpapier te verven! Ik zie de gesso in de hoek staan, heb je daar de kranten (en het Engelse tekstvel) mee voorbewerkt? Daarna verdunde acryl? Of heb je het anders aangepakt?
    Het groene vel met de fles wijn is erg mooi, ik snap dat je daarmed aan de slag wilde. Maar dat komt vast een andere keer van pas, het designvel dat je nu hebt gebruikt, laat de vogeltjes en de tekst mooi uitkomen.
    Ik vind het ddn schitterend resultaat!!
    En uh.... mag ik het dee van de geverfde kranten van je overnemen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar natuurlijk mag jij dat ideetje overnemen... Ik heb het ook weer ergens gezien, dus...
      Die gesso stond er toevallig. Het ligt een beetje aan de soort acrylverf hoe dekkend het resultaat wordt. Soms is het juist ook leuk om de verf wat te verdunnen; krijg je weer een ander effect... Gewoon even proberen!

      Verwijderen
  5. Is schattig geworden! Ziet er zo zomers uit, krijg direct nog meer zin in het voorjaar, en dat alle vogeltjes dan weer zo mooi gaan fluiten en zingen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En vandaag hoorde ik ze ook al echt fluiten toen de zon even scheen...!

      Verwijderen
  6. Wat een leuke collage. Mooie kleuren. Wat leuk dat je het papier gevoerd hebt. Als “lapjesmens” verf ik wel stof, maar dat je papier ook kunt verven was nooit bij me opgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi geworden en je hebt het mooi opgelost met designpapier.
    Schattige vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker bezig hoor. Het is niet mijn ding, maar leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fjiet fieuwww!! (Mijn imitatie van een vogeltje dat onder de indruk is)
    Laat nog maar meer vogeltjes voorbij komen, ik kom ervan in de lentesfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo is het leuk met die achtergrond erbij. Die echte foto past daar gewoon niet bij. Je hebt het goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, jij bent ook lekker aan het spelen met papier. Spelen met verf is niet mijn ding, maar wie weet komt dat ook nog eens. Ik ben wel gek op vogeltjes i bomen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend, hier zitten echt uren lekker bezig zijn in. Je bent wel heel creatief aan het nieuwe jaar begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee en zo mooi uitgevoerd met die vogels!!
    Het lijkt wel wat op scrapbooken, dat kan ook zo mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige vogeltjes, maar ook de trui van Guus ziet er geweldig uit.
    Zo lief om voor een kleinkind te breien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig en wat een mooie werken maak je en dat va .papier kunstig hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het eind resultaat is fantastisch geworden Elizabeth, de
    achtergrond die je uiteindelijk koos is perfect bij het geheel.
    De vogeltjes vliegen als het ware uit de voorstelling.
    Wat zal je er weer veel plezier aan beleefd hebben om dit tot
    stand te brengen, het is een heerlijk proces om een bezig te zijn
    en ondertussen [bij mij tenminste] kan je zo fijn nadenken over
    dingen, heb jij dat ook???
    Echt GESLAAGD!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat creatief en wat een geweldig resultaat Elizabeth, het doet me aan mijn moeder denken die borduurde altijd allerlei vogeltjes want ze was en is dol op vogels. Handwerken gaat echter niet meer, ze is 97.
    Zelf houd ik het bij het voederen van vogels in de tuin en soms lukt het me er een goede foto van te maken, maar dat valt niet mee.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig resultaat. Je zou het kunnen afdrukken, dan heb je mooie kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vogeltjes zijn altijd zo mooi en leuk! Heerlijk zo bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is dit leuk zo met de vogeltjes .Het lijkt me heerlijk als je zo creatief kunt zijn en zo rustgevend

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...