Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 januari 2019

Beetje verdrietig

Gisteren was ik al vroeg uit bed. Nu ben ik dat meestal wel, maar ik wilde toch echt nog iets zien van de bloedmaan! Wat was het prachtig, en zo duidelijk met een heldere hemel. 

Toen ik het dagelijkse ochtendritueel achter de rug had (opruimen, wasmachine aanzetten, etc.) kleedde ik me snel aan, want er moest nog vers water naar de kippen.
Als het vriest halen we de emmers 's avonds weg en vullen we ze in de keuken alvast met water en zetten we ze klaar voor de volgende morgen.
Als het een beetje licht wordt, komen de kippen ook uit hun hokje en dan is het tijd om het water te brengen. Halverwege de morgen ga ik nog eens kijken, want soms is de bovenlaag dan al weer bevroren. En kippen moeten altijd water hebben, anders kun je het vergeten met de eieren...

Dus ik gisteren naar buiten met twee emmertjes en wat zie ik daar? 
Ik knipperde nog even extra met m'n ogen... ja hoor, daar zat Sterre op het kippengaas.


Gelukkig had ze haar skipak aan, maar ze keek verre van vrolijk.
- Ga je mee een stukje lopen? vroeg ik.


Nou ja, ze ging dan mee ... Knuffie achter haar aan slepend... (oh..., als Guus dat ziet...), maar halverwege zakte ze snikkend op de grond.


Nadat we een poosje gepraat hadden, kreeg ik Sterre zo ver dat ze met me mee ging en op een paaltje ging zitten. Ze keek al een stuk vrolijker!
Wat was nu het hele punt...? Ze was verdrietig omdat haar plannetjes in duigen vielen...
Toen wij vorig jaar in maart bezig waren met uitgraven en aanleggen van de moestuin en het omheinen van een stuk weiland, waren de poppen bezig met hun eigen ideeën uit te werken.


Misschien herinneren jullie je nog deze foto, met Nelis en Geert. Twee stoere mannen die de poppendames kwamen helpen met het bouwen van ... eh ... ja, ik dacht ... een schuurtje...
Maar nu blijken ze plannen te hebben voor een camping! Lieve help...
Tja, en zoals het vaak gaat; plannen genoeg, een frisse start, en zo langzamerhand loop je tegen allerlei problemen aan, zakt het enthousiasme en slaat de twijfel toe...

Ah, ik had toch echt met Sterre te doen! Ze blijft maar denken en denken, terwijl de andere poppen de hele camping al lang weer zijn vergeten en vrolijk verder fladderen...


- Maar kijk eens, Sterre... Er is hier toch plek genoeg?
- Gaan jullie dan een camping beginnen? vroeg ze meteen.
- Nee, wij niet hoor. Dat mag niet zomaar, daar moet je vergunning voor hebben.
- Echt waar? En hoe moet dat dan?

Tja, daar sta je dan... Weet je wat ik heb gezegd? Dat ik aan de burgemeester zou vragen of hij voor de poppen een uitzondering wil maken....

We liepen terug en kwamen langs de kippen. Als een aap klauterde Sterre in het gaas, Knuffie nog stevig vast onder haar arm.
- Elizabeth...?
- Ja...
- Wat kwam Leo vorige week doen?
- Leo?
- Ja, Leo... de boer...
- O..., dat is niet iets om vrolijk van te worden...
- Vertel het nou maar...
- Leo kwam vertellen dat hij de koeien gaat verkopen en dat hij het rustiger aan gaat doen. En dan komen er dus geen koeien meer in ons weiland...
- Oh, dat is erg...!
- Ja, dat vinden wij ook Sterre... En daar ben ik ook best verdrietig van....



Meer poppendag:
Akkelien (De Breimeisjes)
Amilishly
Anita (Juffrouw Ooievaar)
Angélique (Angélique maakt)
Corina (De Handwerktuin)
Jannie (Nappi.nl)
Jolanda (Filantrojopie)
Mariam (Mariam's Creations recycle & create)
Rita (Hobbyrita's blog)
Sandra (Beautiful Boardwalk)
Sandra (Blauw ruitje)

24 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat jullie geen koeienbuurmeisjes meer krijgen! Maar misschien verhuurt Leo het weiland wel aan een andere boer en komen er toch nog koeien of schapen op het land.👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het weiland is van ons en we hadden met Leo een overeenkomst. Dus nu moeten wij zelf een invulling gaan bedenken voor het land. We kunnen aan Piet, de schapenboer, vragen of er weer een paar schapen op kunnen grazen. Maar dan nog moet het land extra bemest worden en daar zorgde Leo altijd voor...

      Verwijderen
    2. Oh dan snap ik helemaal dat het een tegenvaller is! Misschien weet Leo nog een andere koeienboer die jullie land wil gebruiken (en bemesten)?
      Maar schaapjes zijn natuurlijk ook heel gezellig, al lossen die het probleem van de bemesting niet op....

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat er geen koetjes meer komen. Maarre ... een camping zie ik wel zitten. Kunnen we vast een voorboeking doen?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, maar wel een poppencamping hè.. Leuk dat we al een gegadigde hebben, maar de poppen moeten eerst maar eens aan de slag als ze toestemming hebben gekregen van de burgemeester!

      Verwijderen
  3. Het gebeurt veel dat de boeren stoppen en dat er minder koeien in de weide lopen. Maar... misschien komt er een oplossing binnenkort ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah wat jammer die koetjes waren toch echte vrienden. En wat nu...... het boeren wordt er voor de boeren niet makkelijker op. Misschien komen er andere dierenvriendjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb wel een goede idee Elizabeth. Wat denk je er van om wat pony's te gaan houden? Die kunnen altijd buiten staan als ze wel een stalletje hebben wat wind- en waterdicht is.
    Zo gezellig is dat, de poppen vinden het vast fijn om op hun rug te rijden, misschien met een wagentje er achter... plannen genoeg hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd jammer als fijne buren verhuizen. De situatie is weliswaar anders en toch wel vergelijkbaar.
    De campingplannen zijn natuurlijk fantastisch!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat jammer! Voor eigen geitjes (die wilde je toch graag?) is het vast te groot?
    Sterre krijgt vast haar camping wel. Gezellig als er allerlei poppen kunnen logeren bij ze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om de koeien zo vlakbij te hebben is wel heel erg gezellig. Jammer dat ze weggaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer ... maar gelukkig is Sterre er nog 👍
    De bloedmaan vond ik ook spectaculair 😍
    Fijne namiddag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw een poppencamping, tha dat vergt wel enige voorbereiding :)
    Wat jammer van de koeien, die ga je missen.
    Ik heb hier in de buurt goed contact met een schaap ;) ik breng hem bijna elke dag iets lekkers :)
    Laat je de oplossing weten? Fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh jammer van je koeienvriendinnetjes, maar je vindt er vast een andere goede invulling voor (alpaca's? dat was onze droom wat wel nooit zal gebeuren ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een poppen camping och het brengt wel leven op het erf, maar ze moeten natuurlijk wel zorgen dat ze een goed beoordeling krijgen van Zoover.
    Jammer dat de koeien vriendjes deze zomer niet meer terug komen ik hoop voor jullie dat er een leuke invulling komt van het weiland.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer van de koeien, was een mooie deal, jullie blij en de boer blij. Maar er komt vast wel een oplossing, niets overhaasten.
    Een poppencamping, wat een goed idee van Sterre. Er zijn vast heel veel poppen die willen komen kamperen bij haar. De burgemeester geeft vast wel toestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer dat de koeien weggaan. Nu maar hopen dat er nieuwe beestjes komen. Succes met de poppencamping.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, een poppencamping lijkt me ook wel wat, een mensencamping is niet niks. Dan heb vast niet genoeg aan een weiland... Of misschien een ezeltjesopvang? Dat is voor een poppen ook erg leuk. Of die alpaca's van Corina? Sterre moet maar wat geduld hebben, dit heeft tijd nodig. (maar een poppencamping kan ook wel in de achtertuin - kan ze toch plannen maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och wat jammer Elizabeth dat de koeien niet meer terugkomen,
    het was altijd zo gezellig met die nieuwsgierige koppen bij
    het hek, lekker even kwebbelen zo 's morgens vroeg. Wie weet
    dat er toch nog een boer in de buurt is die graag jullie stuk
    grond wil gebruiken voor koeien of schaapjes en de zorg voor
    het weiland op zich neemt.

    Die Sterre met Knuffie haha, ze zijn om op te vreten zo lief...
    weer een prachtig verhaal heb je geschreven.

    Fijne week verder..........

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Woonde ik maar wat dichterbij... dan kon ik aan je vragen of er een paard in kon staan :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een sippe ochtend voor jullie. Gelukkig kan Sterre zich gaan beraden op de camping. En voor jullie weet ik even geen oplossing , maar hopelijk komen er leuke dieren terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat jammer dat de boer stopt. Hopelijk kunnen jullie iemand anders vinden.
    En Sterre..... Die poppencamping word het volgens mij niet hoor. Want wie gaat er aan de slag voor jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...