Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 december 2018

Babbeltje op vrijdag

Wat is het somber en nat vandaag... Ik had plannen om vandaag eens goed alles met nat af te nemen en te poetsen, maar het is gewoon te donker!
Dan maar even een blogberichtje maken ... toch?

Gisteravond viel het me op dat er opeens veel huizen kerstverlichting hebben gekregen.
Ja, de Sint is weer het land uit ... al vieren sommige mensen het vanavond pas.
Helaas vieren wij het de laatste jaren geen Sinterklaas meer; de mannen hebben er geen zin in.
Ik vind het echt jammer, het is zo leuk om voor elkaar bezig te zijn met gedichtjes en surprises... en alle gezelligheid eromheen..
Onze zoons vieren het bij hun wederhelft thuis, daar kunnen ze niet onderuit komen...
DH weet wel een beetje dat ik het mis.


's Avonds kwam er opeens een pakje tevoorschijn; dat had Sinterklaas 's morgens vroeg al gebracht zei hij. Ik lag toen nog lekker in mijn bed.
Excuses voor de wazige foto... maar het glas van mijn telefoonlens is beschadigd ...
We hebben toch gezellig samen chocolademelk zitten drinken uit de nieuwe dubbelwandige thermoglazen. 


De poppen hebben ook hun Sinterklaasfeestje gehouden, en daar heb ik wel van genoten. Ze hadden rijmpjes en tekeningen voor elkaar gemaakt en hielden verstoppertje op zolder.
O ja, die zolder is weer opgeruimd hoor! En die man was DH dus... Als hij klust draagt hij een zwarte overal en dat baardje was zwaar overdreven hoor... hij heeft alleen maar een beginnend ringbaardje, dat hij steeds weer afscheert...


De volgende wazige foto (het glaasje moet nog vervangen worden door oudste zoon..) laat zien dat ik de afgelopen dagen stevig aan het breien ben geweest. Een truitje voor Guus... en inmiddels ben ik al een stuk verder.


Een paar dagen terug keek ik vanuit het keukenraam naar buiten en zag ik dit bij de heg...
Eerst dacht ik even dat het misschien gehageld had en dat het in dit hoekje nog was blijven liggen. Maar ik had niets gehoord en de temperatuur was veel te hoog voor hagel. Ik liep naar buiten en toen zag ik dat er een heleboel witte veren lagen!
Meteen dacht ik aan de kipjes...; maar die zijn bruin en grijs.. Voor de zekerheid ging ik even tellen hoor. Gelukkig, ze waren allemaal in leven!
Ik denk dat het de veren zijn van de witte eend die hier vaak rondscharrelt met een bruine en een groene... We hebben een heleboel kleine appeltjes liggen op een hoop en daar smullen ze elke dag van. Mijn theorie is nu dat er een roofvogel die witte eend heeft gepakt...
Maar het is mij een raadsel waarom hij dan de eend binnen de heg vilt!


Inmiddels is het iets lichter geworden... Maar het waait en regent nog steeds en de lucht is grijs en grauw... Ik vond bovenstaande foto nog die DH eind oktober maakte. Ja, zo'n lucht zie ik eigenlijk liever en dan mag het best lekker koud wezen...
Maar alles op z'n tijd hè... 
En daarom ga ik nu toch maar een sopje klaarmaken en die poetslap hanteren!


26 opmerkingen:

  1. Ik hou vast aan het excuus dat het te donker is voor die poetslag. Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik snap het wel... maar ik kan toch niet elke donkere vrijdag dit excuus hebben?

      Verwijderen
  2. Ik ben aan het werk en heb nu even pauze.
    Gezellig samen met jou, want ik lees je berichtje en het lijkt net of ik hier niet alleen zit om mijn broodje te eten.
    Wij deden dit jaar GEEN sinterklaas met lootjes en gedichten, maar hebben het dobbelspel gespeeld. Erg leuk en een echte aanrader, wie weet krijg jij jou mannen nog zo ver.
    Wel heel erg lief van DH dat hij toch een pakje voor je had!!
    Poets ze, ik ga ook weer aan het werk .
    Enne.....bedankt voor de gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In plaats van sopjes, zijn wij vanochtend aan het opruimen geslagen. Nét een ochtend ervoor... Lades uit de boekenkast leeggehaald en opnieuw ingericht. Veel weggegooid en een heel tevreden gevoel. Wat een ruimte: er kan een los ladekastje naar het atelier! Wat leuk , dat de poppen wel aan Sinterklaas gedaan hebben. Leuk, dat ze het zelf opgezet hebben.

    Nu nog het raadsel van de witte veren....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja.... Sinterklaas, wat was dat toch leuk vroeger toen ik kind was en ook jaren hier met onze eigen kinderen.
    Maar ja 3 mannen in huis, die hadden er geen zin meer in.
    Maar dat die van jullie het wel bij de schoonfamilie vieren, dat vind ik wel erg sneu voor jou.
    Gelukkig kreeg je nog een pakje.
    Met de kerstverlichting wacht ik ook nog even hoor.
    Al die witte veertjes in de tuin.... dat heb ik ook eens gehad, en in het park zie ik vaak van die hoopjes.
    Zelf denk ik aan tortelduifjes die gevangen zijn door een kat.
    Dus wie weet is jullie buurkat (die nu gefrustreerd is doordat ie niet meer naar binnen kan bij jullie) nu op duivenjacht geweest.
    Zielig hoor... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik vanmorgen Dientje uit liet, 7.15 uur, dacht ik dat het zo wel lichter zou worden. Ik had dus geen verlichting aan de hondenriem gedaan. Helaas het lichter worden liet lang op zich wachten. Ik hoop dat je gepoetst hebt wat je wilde. Na een afspraak om 8.30 uur en enkele boodschappen heb ik mijn hexen gepakt en zit een onderdeel aan het middenstuk te naaien. Fijne dag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo na ons warme eten en de afwas even blogjes lezen. Echt donker ook hier hoor.
    Maar we maken gezellig lichtjes in deze donker dagen toch.
    Sinterklaas dit jaar voor het eerst over geslagen. Iedereen had het druk , werk verhuizen enz.
    Beetje kaal dat wel, maar vooral de mannen ook hier vonden het een goed idee.
    Dus geen surprises bedenken, en gedichten maken.
    Vanmorgen ons boompje in de kamer, zo ga ik hem versieren
    Gezellig zo een praatje hier met jou.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief dat je een pakje kreeg, maar ja, je was ook dit jaar weer erg lief (denk ik).
    Ik heb een keer een sperwer op mijn heg gehad, vlak onder mijn slaapkamerraam, hij was een duif aan het verorberen. Er was heeeeeel weinig overgebleven na deze lunch, zelfs geen botjes, alleen enkele veertjes, veel minder dat dit. (Was wel heel gaaf om het beest te zien zo dichtbij)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als guus straks wat ouder wordt mag je vast wel weer Sinterklaas vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bang dat z'n papa één keer wil genoeg vindt... Maar ik kan Guus natuurlijk gemakkelijk aan mijn kant krijgen t.z.t....

      Verwijderen
  9. Ja, Sinterklaas, ik ben er ook dol op! Gelukkig hebben we het ook dit jaar weer kunnen vieren met mijn familie.
    Ik lees dit allemaal tijdens mijn theepauze, ik heb net ook het een en ander gepoetst in huis en mag zo gaan breien van mezelf :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na een lange autorit even blogjes lezen.
    Sinterklaas kon het toch niet laten een kleinigheidje te brengen zie ik. En wie weet komt hij in de toekomst wel weer langs.
    Die veertjes.... Waarom zou een roofvogel zijn gevangen prooi meenemen als hij/zij het rustig kan verorberen op de plek van vangen. Een eend is toch een hele kluif om de lucht in te krijgen.
    En toch nog lekker gepoetst vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er is flink gepoetst vandaag... kan ik er volgende week weer een beetje gemakkelijk over denken...

      Verwijderen
  11. Gelukkig toch nog een pakje gekregen toch.
    Ja al die gezelligheid in december zo heerlijk he.
    Wij vieren ook geen sinterklaas meer helaas.
    Maar dit jaar toch weer de zak met kado,s neergezet bij de buren voor hun kleine kinderen en flink op de ramen getrommeld...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, Sinterklaas, wij vieren het ook niet meer, ik heb ook 3 mannen die het niet willen vieren en nog geen schoonfamilie van de jongens te zien. Dus maar samen met hubbie warme chocomelk gedronken (net als jij) en hij bracht een banketletter mee van zijn werk. Weemoed :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch nog een beetje sinterklaas. Hier komt de goedheiligman ook niet meer langs, hoewel....
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat DH je nog verwende. Hmmm...... lekker, chocolademelk.
    Die poppen waren wijs dat ze wel Sinterklaas vierden. Is toch heel gezellig met elkaar.
    Ik denk dat er iemand een duif heeft zitten oppeuzelen bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gekke is wel dat ik de witte eend niet meer zie... DH dacht ook meteen aan een duif! Mijn katten waren in elk geval binnen!

      Verwijderen
  15. Wat een lief cadeau heb je gekregen Elizabeth, toch een klein
    beetje een Sinterklaas gevoel. Vond het vroeger ook altijd zo
    gezellig, alle moeite die je voor een ander deed om iets moois
    te kopen en er dan een passend gedicht bij te verzinnen, en niet
    te vergeten het heerlijk bezig zijn met de surprises. Straks gaat
    dat zeker weer opbloeien denk ik als Guus iets groter is.

    Wat ben je met een bijzonder fraai vestje bezig, ben heel benieuwd
    als het voltooid is, Guus boft toch maar ment zo'n lieve oma die
    van alles en nog wat maakt. Het boek lijkt me ook heel erg leuk.
    En dan al die veren....jakkie het zal toch niet dat die brute buurt
    poes die eend te pakken heeft gekregen, of misschien een roofvogel.
    Heb ook wel vaker bergen veren gevonden in de tuin en dat waren toch
    katten die vogels te pakken hadden gekregen, nare dingen altijd.

    Geniet van een fijn weekend in je propere huisje ;-))

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De donkere dagen tijd voor lichtjes in huis .gezellig zo n onverwacht pakje van de sint.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was inderdaad guur buiten en donker, binnen moest de verlichting aan. Mooi moment dus om de kerstspullen naar beneden te halen en gezellig de boel in kerstsfeer te brengen op de klanken van kerstliedjes op Sky Radio.
    Nou was ik al een tijdje in kerststemming hoor; hier wordt ook geen Sinterklaas gevierd en op de (meest buitenlandse) handwerkpodcasts die ik volg, zijn al heel veel kersthuizen te zien en dat werkt toch aanstekelijk. Ik wilde zelfs al kerstbladzijden maken in mijn art-journalingboek, maar het lukt me nog om dat nog even vooruit te schuiven 😉.
    Wat heb je een leuk boek gekregen van DH, staan er erg spannende dingen in?
    Het truitje voor Guus schiet al lekker op. Ga je iets inbreien op het voorpand?
    En dat poetsen? Ach dat komt vanzelf weer 😂😂.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super dat jullie toch een beetje Sintgezelligheid in huis hebben gehaald.
    Uiteindelijk gaat het toch om samen genieten?
    En Sinterklaaslekkers... ;-)
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig ziet het er uit en lekker verwend. Zitten er bij jullie veel roofvogels? Hier zitten ze in de wijk en verschalken nog wel eens wat.
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een sombere dagen hadden we, hè. Nog een paar dagen en dan is het 2019. Ik wens je fijne dagen en een goed 2019!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...