Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 4 oktober 2018

Tafellaken van theedoeken



Een paar jaar geleden stuitte ik op een leuk idee in een oude Ariadne.
Je koopt een paar theedoeken, versiert ze met kruissteekjes op de hoeken en zet ze met de boerenhemdensteek aan elkaar...



Ik denk dat we nog niet eens op onze nieuwe stek hier woonden, toen ik er aan begon.
Gelukkig kocht ik destijds wel voldoende theedoeken ..., tien stuks...


Het heeft een hele tijd in de kast gelegen, maar in de zomermaanden heb ik het weer opgepakt en het was nog een flinke klus uiteindelijk...
Want nu we zo'n fijne tafel hebben voor buiten, wil ik graag een tafellaken hebben.
En dan zo af en toe de tafel netjes dekken met blauw serviesgoed ... Ik heb nog niet zo heel veel, maar de kringloopwinkel heeft een goede klant aan me.



Eigenlijk ben ik ook een muts hoor.. Want als we dan de tafel netjes hebben gedekt, roep ik weer 'niet morsen ..., die vlekken gaan er niet meer uit ...!'
Waarop mijn mannetjes elkaar vragend aankijken en de schouders ophalen... ja, waar is een tafellaken anders voor...?


Gebruiken jullie nog een tafellaken?

23 opmerkingen:

  1. Ik mis af en toe een groot tafelkleed. Ik vind dit een prachtidee. Ik ga theedoeken kopen! Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor. Heb er zelf ook eens ene gemaakt.
    Wel een prachtig idee van de theedoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zeker heb ik tafelkleden! Ik ben niet zo van de place-mats . Ik heb zelfs zo'n zelfde blauw/witte ruit als jouw theedoeken. Ik denk, dat de stof bij Ariadne vandaan komt. De bedoeling was, dat je erop borduurde, niet aan toe gekomen. Maar na 37'jaar gebruik, nog steeds mooi. Alleen, die vlekken, hé? Terechte opmerking van de mannen!
    Dit idee is erg leuk, je kunt het zo groot maken als je wilt. En dan de zoektocht naar de mooiste theedoeken....
    Nu lekker snuffelen naar leuk blauw serviesgoed. Ook zo leuk om te doen! Het is nu al een plaatje, zó gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee hoor. Maar ik gebruik al jaren geen tafellaken.
    Juist dat knoeien, en de vlekken, dus na een paar dagen weer in de was, en dan moet je het ook nog strijken...
    Ik gebruik placemats van plastic :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om het af te zien. En nu maar lekker gebruiken. Sommige vlekken willen er na het wassen nog wel eens uitgaan in de zon. Ik gebruik altijd een tafellaken.
    Enne...... voor extra servies wordt nog gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een héél leuk idee, juist omdat het zekd un elkaar gezet is.
    Nee, ik gebruik nooit een tafellaken, onze tafel is makk erlijk schoon te vegen en ik heb al was genoeg, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi idee en gezellig ook.
    Ja wij dekken altijd de tafel met een tafelkleed.
    Heb ook wel geborduurd.
    Ook een met boerenbont motieven.
    Wassen doe je geregeld, dus hup tafelkleed er ook bij.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, muts! Ik ben er net zo een. Ik heb CONTINUE een tafelkleed op tafel liggen anders komen er krassen op mijn tafel en de placemats die mijn moeder speciaal voor mij heeft gequilt wil ik niet gebruiken want dan komen er vlekken op.
    Ik vind jouw tafelkleed erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooo, zo kan het dus ook... Toen wij onze tafel lieten maken konden we kiezen voor een used uiterlijk, moesten we wel 90 euro extra betalen... Haha, wij dachten dat de tafel wel vanzelf gebruikssporen zou krijgen en jawel hoor... Toch ook een beetje jammer!

      Verwijderen
  9. Mooi tafelkleed en misschien een idee, je kan doorzichtig tafelzeil kopen, als je dat er overheen doet blijft je tafelkleed netjes en je transparante zeiltje neem je af met een doekje. Zo gebruik ik soms de geborduurde tafelkleden van mijn moeder nog wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee! En ik gebruik tafelkleed heb een echte knoeierd. Heb wel verschillen de lijkt mij heel werkt wat je heb gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijkniet alleen met heel bijzondere dagen maar dit is wel een tof idee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jazeker, ik ben wel van de tafellakens. Eén heb ik speciaal voor het ontbijt, want met ontbijten maak je de minste vlekken. Maar die logica snappen ze niet hier in huis. Een tafelkleed hoort gewoon bij de maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, voor het ontbijt hebben wij ook een speciale... En die gebruiken we alleen in het weekend als we lekker de tijd hebben om te ontbijten. Een prachtig tafellaken uit Frankrijk met kippen erop!

      Verwijderen
  13. Haha. Ik gebruik alleen bij hoogtijdagen een tafelkleed want ja die vlekken. Voor de rest gebruiken we placemats of een zeiltje. Ik ben helemaal fan van je kleed. En blauw servies uiteraard....
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb het ook hoor, het staat heel gezellig, maar die vlekken.... Ik gebruik daarom vaak placemats, maar een tafellaken staat wel heel gezellig. Ik vind het trouwens een ontzettend leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee. Wij hebben een 2 mtr lange tafel, eerst moeilijk tafelkleed te vinden, maar als ik toen dit wist van theedoeken aan elkaar, had ik het meteen gedaan. Prachtig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vind het een geweldig idee dit fraaie tafellaken gemaakt
    van theedoeken, zo lief met alle borduursels erop.
    Zelf gebruik ik ook altijd tafelkleden. Voor buiten fleurige
    rood, wit en blauwe ruiten. Voor binnen verschillende soorten
    ook geborduurde, ik wissel af en toe. En met de kerstdagen pak
    ik echt uit, haha. En de vlekken, ach wat maakt het uit, inderdaad
    daar is een tafellaken ook voor, en de was doet wonderen.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi ook ik heb die oude ariadne nog zelfs. Jahoor wij gebruiken altijd een tafellaken, ik ben rond de 50 en gewoon zo opgevoed. Hier roepen de mannen hetzelfde, maar het is eigenlijk alleen echt rood wat je er soms niet uitkrijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach zo herkenbaar, je bent blij dat het mooi is geworden leuk staat en dat wil je graag zo houden. Natuurlijk mag er gemorst worden maar toch ook weer liever net.
    Ja en mannen begrijpen dat soms niet helemaal wij hun trouwens ook niet altijd!
    Fijn weekend
    Marg

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat grappig een theedoekentafellaken. Het ziet er mooi uit. Ik gebruik geen kleed, ik heb een zeil en dat bevalt me goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook wij gebruiken altijd een tafellaken. ( geen tafelkleed, zei mijn moeder altijd, want een kleed ligt op de grond).
    Zelfs als de kleinkinderen er zijn, wordt de tafel gezellig gedekt. En ik strijk ze niet altijd hoor.
    En als ze te vies zijn, dan gooi ik ze weg, en met een leuke lap heb ik snel weer een nieuwe gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...