Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 oktober 2018

Groen met witte stippen

Hallo Noor, wat ben je aan het doen?
Nou, ik heb een plannetje... zou jij met me mee willen naar de kringloopwinkel?
O ja, dat wil ik wel.., maar dat kan vandaag niet. We moeten wachten tot morgenochtend, dan is de kringloop pas open.
Zullen we dan morgenochtend vroeg gaan, Elizabeth?
Vroeg..? waarom zo vroeg?
Eh ja... , als het lukt dan heb ik nog een heleboel te doen!
Je maakt me nieuwsgierig Noor...
Ik kan er echt nog niets over zeggen hoor, misschien hebben we wel pech!



De volgende morgen staat Noor al vroeg bij mijn auto.
Zullen we maar eens op de fiets gaan Noor? Het is maar een klein eindje en ik zou eigenlijk wat vaker moeten fietsen. En samen met jou vind ik dat veel gezelliger...
Nou, op de fiets lijkt me nu niet zo'n goed idee... Want als we slagen in de kringloopwinkel dan hebben we een probleem met het vervoer!
Lieve help, wat zou Noor toch van plan zijn?
Ik probeerde het voorzichtig te vragen, maar ze kon er niets over zeggen zei ze...



Klokslag vijf voor negen zaten we dus in de auto en precies om negen uur waren we bij de kringloop. En druk dat het daar al was! We moesten de auto zelfs een stukje verder zetten.
Ik pakte al een winkelmandje, maar Noor zei 'doe dat maar niet...'
Eerst keken we beneden rond, maar al snel wilde Noor de trap op naar boven.
In no time was ik haar daar kwijt. Maar na een tijdje hoorde ik haar roepen 'oh, kom eens kijken Elizabeth..'


Noor wees naar een groene kast ... en toen deed ze hem open ...



Dit is precies wat we nodig hebben, zei Noor stellig.
Zo, ik voelde hem wel hoor. En ik zei ook helemaal niets meer. Want ze heeft natuurlijk echt wel gelijk.
De kast mocht mee naar beneden en naar huis.



Noor vertelde het hele verhaal nog eens in geuren en kleuren aan Magda, die niet meer de trap op naar boven kan.
De kast werd van onder tot boven door Noor schoongemaakt en ik hoefde haar niets te vertellen, want ze wist wel hoe ze het doen moest.
En toen kwam de volgende vraag; heb je kledinghangertjes Elizabeth?
Ik schudde van nee en opperde dat de kleertjes ook netjes opgevouwen konden worden.
Maar Noor zei 'dan moeten we aan de slag en zelf hangertjes gaan maken...'

Tjonge... en nu zit ik maar te denken en te denken.. want hoe zal ik dat nu eens gaan doen?
Hebben jullie een idee?

18 opmerkingen:

  1. Die Noor toch, heb je ineens een mooie kast in je huis staan. Kleine hangertjes maak ik altijd van ijzerdraad met plastic hulsje er om heen, tuindraad, misschien dubbele draag voor de stevigheid. Als ze wat groter moeten zijn van hout of MDF met zo'n ronde schroefhaak er in geschroefd en dan het hout in een leuk kleurtje verven of blank beitsen, wel goed schuren tussendoor, zodat de houthaartjes weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat is een dame die weet wat ze wil! Succes, ik zie hier boven al een prachtige en uitgebreide reactie. O, en ik heb je weer toegevoegd in het rijtje linkjes van de poppendag ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ze heeft ook gelijk: kleren horen netjes opgeborgen te worden! En dan meteen maar doorpakken... Wat een geluk om die prachtige kast te vinden. Daar wordt elke pop toch blij van? Jullie treffen er ook mooi weer bij - kan er nog gelucht worden, als het nodig mocht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, het is te zien waar Noor vandaan kont, Saar is al precies zo! Nou Elizabeth, er staat he nog wat te wachten, ook wanneer je er geen zin in hebt, het gaat bij Sandra net zo! Ook Noor weet dus van aanpakken, goed gedaan Noor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Noor, de volgende keer als ik nog eens met Elizabeth ga shoppen, ga jij ook maar mee hoor. Je hebt een neus voor leuke dingen. En deze kast was heel hard nodig. Want kleren horen nu eenmaal in een kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil me er niet teveel mee bemoeien Noor, maar is het niet leuk (en netjes) om de kast van binnen even te "behangen" met plakplastic of mooi papier?
    En aan de buitenkant Misschien een leuk randjes op de deur maken van een mooi kleurtje verf. En dan een spiegel op de deur (buitenkant of Bonn r klant, net wat jij handig vindt) zodat je kan zien hoe je kleding wat je die dag aanhebt je staat......
    Jullie zijn goed geslaagd zeg, wat een mooie kast voor al je spullen (want ondanks dat ik veel "pimp" mogelijkheden zie, zie ik wel dat dit een kast is waar je blij van wordt.
    Kleding hangers, misschien van ijsstokjes maken? Of van verf roer houtjes?
    Succes, ik lees vast gauw het vervolg van deze klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Noor houdt je lekker bezig en heeft een lekker eigen willetje, dat mag ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was een geslaagde expeditie. Die Noor heeft er oog voor. Wat een hulp is zij, maar wel een met een willetje. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een handige slimme meid is die Noor. Zo'n bij-de-hand popje is natuurlijk leuk, maar ze moet niet elke dag met een plan komen.
    Mooi die kast om kleertjes in de doen.
    Zal eens kijken of ik nog poppen hangertjes over hebt bij mijn poppenspullen.
    Je hoort het nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja dat is een dingetje misschien even neuzen op pinterest. maar het is een mooi kassie Noor goed uitgezocht

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat en schattig jurkje heeft Noor. Is vast nieuw en speciaal voor deze dag aangetrokken.
    Ja die Noor weet wel waar ze zoeken moet en heeft een goed oog voor leuke dingen. Nu nog de hanger en dan kan kan ze alles netjes opruimen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel begrijpelijk dat Noor zo snel mogelijk naar de kringloop wilde, mooie kast gevonden! Kleerhangertjes zou ik je niet bij kunnen helpen, is er niet een handleiding poppen-kleerhangers te vinden op het wereldwijdeweb, misschien bij Pinterest?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch een heerlijk slim eigenwijsje Noor, en wat
    je in je poppenhoofdje had heeft goed uitgepakt.
    Het is een schattig kledingkastje waar alles mooi in zal passen.

    Je zou in het kastje ook een aantal stevige lijnen [waslijn b.v]
    achter elkaar kunnen spannen en dat met kleine knijpertjes alle
    kleertjes op hangen. Jurkjes en broeken en de truitjes mooi op de
    planken, vertel Noor, wat vindt je van dit ideetje???
    Geniet van je mooie kastje.................

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh.... Ik heb het idee dat er nog heel veel met deze gezellige kast gaat gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha. Ze heeft je al aardig in de tang, merk ik. Wie weet heeft pinterest een antwoord op je vraag. Veel succes met je kast:).
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met Noor is er ook meteen weer leven in de brouwerij :) Ze weet wel wat ze wil, maar je ze komt dan ook van Blauwruitje, daar woont Saar en die is precies hetzelfde :) Leuk hoor, goede tip van Blauwruitje om op Pinterest te kijken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...