Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 september 2018

Nostalgia baan 4

Vanaf eind januari ben ik aan het haken aan mijn Nostalgia. De CAL van de originele versie, waarbij de blokken steeds herhaald worden, is al afgelopen, maar ik haak nog een poosje door.
Mijn blokken worden allemaal verschillend omdat ik geen zin heb om steeds dezelfde patronen te haken.



En dit is dan het geheel tot nu toe. Ik haak de tussenbanen wel volgens patroon en dat geeft een heel stuk rust in het geheel.
Mijn vierde baan zit er nu dus ook aan en er komt zeker nog een vijfde, en misschien wel een zesde baan!



Maar dan nu de foto's per blok van baan 4, met linkjes naar de patronen/inspiratiebron...


Geïnspireerd op het bovenste patroontje van deze Pin.



Ideetje voor dit blok vond ik hier.



Volgens dit rooster, maar wel iets smaller gemaakt



Dit blok viel toch anders uit dan het voorbeeld ...



En toen wilde ik eens iets anders...
Het trok lekker in, maar ik hoopte dat het goed kwam.
Hier zag ik het patroontje..


Ook de dropjes van Muster 9 werden wat anders dan gedacht...



Hier was ik even inspiratieloos en bedacht ik maar iets simpels.
En eigenlijk vind ik het best mooi in het geheel.



Inmiddels is de hele baan met vasten omhaakt volgens de originele beschrijving en zit hij via een tussenstuk aan de rest van de sprei.



Op naar baan 5!

20 opmerkingen:

  1. Mooi en inderdaad nostalgisch. Doet me denken aan toen ik je pas ging volgen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die verschillende blokken geven samen een erg mooi effect. Ik kan me zomaar voorstellen dat al die verschillende patronen leuk zijn om uit te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poehe wat een werk maar het wordt prachtig en ook best wel groot volgens mij. Haakse nog even.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het haakwerk is prachtig.
    Wat knap al die verschillende patronen.
    Wel even moeilijker dan het patroon aangeeft.
    Dochter haakt ook, maar via patroon dan. Mooi ook.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een klus, die wordt echt groot, maar ook heel erg mooi. Veel succes en plezier met de volgende baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed hoor, mooi haakwerk. Wat een klus om dat allemaal te verzinnen en je gaat zo snel! Daar kan ik nog wat van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het mooi! Een grote maar ook heel leuke klus denk ik zo. Fijn om iedere keer een andere steek te haken, lang genoeg om er goed in te komen en tegen de tijd dat het gaat vervelen is het blok al klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch mooi en wat een klus!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er ontzettend mooi uit. Ik geloof niet dat ik het geduld heb om zoiets groots ooit te maken, al vind ik het altijd fantastisch als ik een bed zie met zo'n prachtig sprei

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij wordt zo mooi. Ik mocht hem al bewonderen.
    En ik heb weer wat ideetjes bij je opgedaan voor een volgend blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het werk heeft een mooie, rustige uitstraling, ondanks alle verschillende patroontjes. Leuk om dat allemaal uit te proberen en op de goede maat te krijgen. Het wordt een prachtige sprei!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat wordt een hele gave sprei. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige deken! Leuk om zo de blokken op te zoeken. Wordt je deken persoonlijker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig,
    supermooi met al die verschillende patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi al die verschillende blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie blokken. En wat zal het prachtig zijn als alles straks aan elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er echt adembenemend fraai uit Elizabeth, wat een
    JUWEEL van een sprei gaat dit worden. En ik denk als ik
    het zo bekijk dat een zesde baan aan dit geheel het helemaal
    compleet zal maken. Echt fantastisch dat je alle bloggen
    verschillend maakt, best een hele uitzoekerij maar er zijn ZOVEEL
    patroontjes dat je de allermooiste naar eigen smaak kan uitzoeken.
    Het is echt een werkstuk waar je trots op kan zijn, PRACHTIG!!!

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...