Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 3 januari 2018

Pffffftttttt..

Ja pffffffffffffftttt..., waar zal ik beginnen..?
Eerst maar eens met jullie in alle opzichten een gezegend 2018 te wensen!

Foto van internet 

Buiten stormt het (en ik ga straks nog even foto's maken) en dat kan soms ook zo in je leven zijn.
Velen maken aan het einde van het jaar de balans op, maar ik kom er meestal een beetje achteraan..
Dus vandaar ook die figuurlijke storm, want naast al het mooie en het fijne en het goede dat we kregen in het afgelopen jaar waren er ook heel andere dingen die er soms flink in hakten om het zo maar eens te zeggen. Bomen die omgingen, vooral figuurlijk. En het lijkt wel alsof die zaken altijd zwaarder aanvoelen dan alle zegeningen.
Maar zo is de balans niet!



De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om het illustratiemateriaal opnieuw te ordenen.
Dat valt nog helemaal niet mee, want waarop selecteer je het?
Ik denk vaak vanuit kleur, maar ook vanuit sfeer, of jaargetijden, of onderwerp ...
Er is groot en klein illustratiemateriaal...


In 2015 was ik er ook al (voor de zoveelste keer) mee bezig geweest. En toen had ik uiteindelijk gekozen voor onderwerpen en een omslagblad van A2 formaat waarop ik gemakkelijk alles kon noteren... (Natuur: strand, bos, woestijn - Techniek - Mode - Voedsel - Interieur - Tuin)
Maar toch voldeed dit niet helemaal.
In een grote map had ik ook nog materiaal dat gesorteerd was op kleur, uit de periode van mijn Creatief Dagboek.
En eigenlijk moet ik dus een mix maken, maar hoe doe je dat?
Ik ben begonnen vanuit kleur te denken en daarop te sorteren. Bij elke kleur horen ook een aantal opvallende onderwerpen, bv bij blauw ... lucht, zee, bergen, winter ...
Maar ook bij wit en grijs is er winter te vinden.. zie je wel hoe lastig het is?
Op deze manier zijn er een aantal kleurmappen gemaakt.



En dan houd je nog materiaal over dat heel illustratief is of waarop veel kleine details staan en die ook echt bij een onderwerp horen en niet zo zeer bij een kleur... Nou, daar zijn dan de witte A-2 vellen weer goed voor.
Het is nog niet klaar, maar ik ben wel lekker op weg!



En dan buiten... ik deed net m'n rondje...

De containers zijn allemaal omgewaaid..

en het afval ligt deels in de sloot ..

Deze bleek gelukkig niet van ons dak te komen ..

Spulletjes van het trapje gewaaid, trapje zelf ook om..

De terrasstoelen van de buren gaan ook op de loop...



Nou, de kipjes blijven vandaag maar gewoon binnen. Stel je voor dat je ze met de wind worden mee genomen! Het is hier nogal vlak en open en alles roetsjt  over de grond. Best gevaarlijk voor ze.
Of je zou ze een helmpje op moeten zetten..., maar dan nog ...




17 opmerkingen:

  1. Een lastig klusje dat ordenen. Ik heb deze week mijn Pinterest borden opnieuw geordend, dat vond ik ook erg lastig. Maar ja als je dan eenmaal een goed systeem hebt dan is dat heerlijk. Ja die wind he, hier in het oosten en in de stad valt het wel mee. Ik zag het trouwens al helemaal voor me die kippen met een helmpje op. hahahaha. Ik wens jou ook een heel goed 2018 toe.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, nee, hou die kippen maar binnen! Misschien een klein ommetje aan de leiband? :-)
    Die illustraties ordenen...oef, wat een werkje! Ik had mappen per onderwerp en alfabetisch, per seizoen en per kleur . Zat er in het ene mapje al te veel, dan rangschikte ik het bij het andere. Maar een tijdje geleden heb ik alles weggegeven aan een schooljuf die ik kende. Misschien had ik er jou ook een plezier mee kunnen doen? Dat bedenk ik nu pas! Maar dan had je misschien nóg meer sorteerwerk.... :-)
    En die balans, zucht, da's altijd moeilijk. Bij mij komen ook altijd eerst de negatieve dingen in mijn gedachten op. Tja, zolang we óók naar de positieve dingen kijken, zit het nog wel goed zeker?
    Een heel fijn, gezond en blij 2018 gewenst Elisabeth!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, succes met sorteren!
    En o, o, wat een storm! Ook hier. En het is de dag dat de containers geleegd worden, dus je snapt het al: allemaal omgewaaide containers in de straat!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een job dat sorteren! Succes! Zojuist ben ik terug gekomen van een wandeling. Drie kwartier heb ik het weer getrotseerd en het was heerlijk. Nu zit ik even met een kopje thee. Zo dadelijk weer wat steekjes. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig waren de groene bakken hier geleegd voordat de zo hard begon te waaien. Voordat je het weet heb je een troep van jewelste, zeker met plastic afval. Het is wel mooi weer voor het sorteerwerk. Je bewaard vaak te veel, tenminste ik wel. Eens in de zoveel tijd de bezem er door. Succes en het is een goed begin. Nog de beste wensen, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ordenen en sorteren goed om te doen op zn tijd. En ja wat een storm ik was nog even op de fiets naar dorp. de heenweg was ik er zo maar de terugweg ik stond bijna stil. ja hou jij de kippetjes maar lekker binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was lopend een paar boodschappen gaan doen (lekker na dagen van binnen zitten) en nét op tijd weer binnen vóór de regen en harde wind serieus begonnen te worden. Gelukkig geen containers omgegaan, maar in de buurt wel een flinke boom. Het lijkt nu (avond) een beetje minder te zijn, gelukkig.
    Ik sorteer mijn inspiratiepapieren op thema: mensen, teksten, dieren/natuur en dan nog mapjes met onderwerpen als: structuren, per kleur en vormen. Dan is er een mand(je) met "nog uit te zoeken" (daar zit van alles in, en is de plek waar ik het eerste in ga rommellen.
    Nu en dan gooi ik van alles weg, maar het aanvullen ga altijd door. Veel te leuk, toch?
    Succes, het is een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het was zeker onstuimig buiten. Ik moest er doorheen met de fiets, dat was echt soms best eng.
    En in je hoofd en hart kan het absoluut ook stormen. Best knap als je zelf stukjes van de storm kunt laten inbinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je ijverig bezig Elizabeth, een behoorlijke klus
    om alles zodanig te ordenen dat je het bijna blindelings
    kunt pakken als je aan de slag wilt. Met een schone lei
    beginnen in 2018.

    Het was zeker onstuimig vandaag, hier in het noorden hield
    ik mijn hart vast maar gelukkig staan alle grote bomen nog
    keurig overeind. Bij jullie ging het ook goed tekeer als
    ik het zo bekijk. Goed idee om de kipjes maar binnen te
    houden want anders had je ze langs zien vliegen, ohhhhh.

    OP naar een mooi creatief jaar.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOk voor jou de beste wensen met veel geluk maar vooral veel gezondheid.
    het was mij het windje wel he. Hier in het Oosten was het wat minder maar de beelden op de tv. waren uit andere delen van het land wel anders.
    Veel succes met het ordenen het lijkt mij een hele klus.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker ordenen, dat ruimt op, ook in je hoofd :)
    Tja voorjaarsstorm, ik ben benieuwd naar je foto’s
    Ik wens jullie een heel goed jaar, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ordenen dat helpt vaak om daarna weer zin te krijgen. Ik denk dat de natuur gisteren ook een beetje aan het ordenen was maar bij jullie lijkt het wel meer dan bij ons. Goed 2018 en dat het dit jaar slechts hier en daar wat takjes afknappen en geen hele bomen omgaan. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt het mooi verwoord. En lekker aan het ordenen. Wat zal het heerlijk zijn daar bij jou op de zolder met die storm.
    Ik zie wel dat je genoeg te ruimen hebt buiten. Ik denk dat je morgen weer overnieuw kunt beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik begin altijd vol goede moed te ordenen, maar halverwege krijg ik altijd weer zoveel ideeën dat ik maar ga freubelen en komt er niets meer van het ordenen en opruimen terecht... Fijn 2018 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wens je een mooi 2018 met hopelijk minder figuurlijk omgewaaide bomen!
    Het opruimen van creaspullen valt inderdaad niet mee... voorheen veranderde ik ook nog wel eens, maar het gevolg was vaak dat ik daarna niets meer kon vinden. Nu probeer ik de vlagen van 'reorganiseren' voorbij te laten gaan 😊.
    Ja wat een storm hé: als je buiten woont merk je daar veel meer van dan in de bebouwde kom. Maar gelukkig hebben jullie geen grote schade opgelopen.
    Hebben jullie 4 bakken voor het afval? (wij hebben er 3).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooi en gezond 2018, Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat het een beetje bij een nieuw jaar hoort; storm buiten en storm in ons hoofd.
    Hier namelijk ook heel herkenbaar. En dan kan ik alleen maar denken aan alle dingen die ik nog ‘moet’ doen en niet aan alles wat ik al (goed) gedaan heb...
    Dat de wind onze muizenissen maar uit het bolleke waait!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...