Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 januari 2018

Dat pikken we niet!

Vorige week had ik veel van m'n papier en illustraties geordend en het kon natuurlijk niet uitblijven om daar ook even mee te spelen...


Bij het doorbladeren en scheuren uit de tijdschriften trokken deze advertenties m'n aandacht. Een passend achtergrondje was snel gevonden. Ik heb een hele map met gelli prints in allerlei kleuren, en dat is toch prettig ...


In de map 'dieren' vond ik nog meer kippenplaatjes en na wat schuiven kon ik me wel vinden in deze indeling. Jammer dat de foto zo ontzettend akelig belicht is, maar ja... kunstlicht in de avond hè...


Maar zo is 't ie dus uiteindelijk geworden. De randjes heb ik accenten gegeven met een bruine viltstift. Aan de okerkleurige print hoefde ik niets mee te doen, het zijn net veren...
Ik maakte de print destijds met een papieren gevouwen waaiertje.

En als je dan tòch lekker bezig bent!

Ik had ook wat plaatjes bij elkaar gelegd rondom het thema water. De waterdruppeltjes linksboven op de collage vormden de aanleiding, ik vond ze zò sprekend...



En dit werd de achtergrond voor de blauwe watercollage...


Ook hier wat accentjes met een blauwe stift, meer was niet nodig.



Tenslotte scheurde ik wat groene stroken en ik vond nog een bijpassende achtergrond die ik eerder met de gelli plate had gemaakt. 


Even proberen... zoiets misschien?


Ik twijfelde nog wat... Meestal laat ik de boel dan een dagje of wat liggen.
Eigenlijk vond ik deze collage nog niet af, maar nu ik hem op de foto zie...


12 opmerkingen:

  1. knap hoe je dat allemaal knipt en plakt ziet er gezellig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, wat doe je dat mooi! Daar ben je wel even mee bezig geweest, denk ik. Het ziet er erg leuk uit, en ik denk dat het ook een heel ontspannend werkje is om te doen. Hm, gauw weg klikken, voordat ik dat ook ga uitproberen komend weekend. Ik heb al zoveel hobbies, en er blijven ook bij mij maar 24 uur in een dag zitten, helaas!
    Ik wens je alvast een heel goed weekend!
    Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoe al die kleuren per thema bij elkaar komen. Het lijkt me heerlijk ontspannend om daar lekker mee aan de slag te gaan. Zeker op een grauwe, grijze dag in Januari. Met al die kleurtjes gaat gewoon de zon schijnen. Fijn weekend, groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan inspiratie ontbrak het je in elk geval niet. Lekker om zo te rommelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat ben je heerlijk bezig Elizabeth, het ordenen van
    vorige week werpt meteen vruchten af. Ze zijn stuk voor stuk
    zeer geslaagd geworden en de laatste waarover je dacht nog
    niet helemaal klaar mee te zijn die vind ik SUPER zo.
    Zou daar niets meer aan doen.
    Heerlijk dat getuttel met allerlei fraaie papier soorten en
    je kan er zo heerlijk je fantasie in kwijt. En daar ontbreekt
    het jou zeker biet van, hartstikke leuk is het geworden.

    Heel fijn weekend.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaja ik ben nog nuchter hoor, biet van??? haha moet natuurlijk
    zijn niet aan.....
    groetjessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo laten, die laatste, is goed zoals hij is... Ze zijn allemaal goed gelukt, zo zit je lekker te werken. Heerlijk bezig geweest, volgens mij. Ik ben benieuwd naar de volgende werkstukken 🤓

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blije kip eieren, die koop ik ook meestal.
    Wat een prachtige collage heb je gemaakt, kan zo een reclame zijn in een blad. Blije kip er onder en de eitjes vliegen de winkel uit.
    Want snavels er af??? Dat pikken we niet!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezellige blog
    zie mooie werkjes die ik ook graag doe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent weer lekker bezig. Het zijn weer ware kunstwerkjes geworden, vooral die van de kippetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat spelen met papier, dan denk je nergens anders meer aan :)
    Ik heb dat met quilten en vilt :)
    Fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oe... die laatste groene spreekt me erg aan, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...