Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 januari 2018

Cosy deken


Op tweede Kerstdag haakte ik de laatste toer voor de rand van de Cosy woondeken.
Wat een plezier heb ik beleefd aan het haken van deze deken. Leuke steken, mooie blokken en alles even stoer in reliëf...
De vierkanten zijn gehaakt met Royal van Zeeman en de maat haaknaald varieerde van 4,5 tot 6.
Ik kwam wel wat groen garen tekort, maar Albèrtje hielp me uit de brand!


Wat een stapel is het hè... Het zijn dan ook 35 blokken...
Ik bewaarde ze in dit mooie doosje


Maar dat paste op het eind niet zo goed meer...
Dus ik legde alles maar in stapeltjes op tafel


En toen had poes ook een leuk plannetje ...


O, maar als vrouwtje met de lapjes gaat spelen, dan wil ik ook mee doen...


Maar het kwam gelukkig allemaal goed.



De rand heb ik iets anders gehaakt dan in het patroon stond omdat het begon te krullen. Mijn rand bestaat uit 1 toer vasten, 1 toer halve stokjes en nog een toer vasten.


En nu is het wachten op de Nostalgia...
Weet je dat ik gewoon een beetje in een gat viel?
Gelukkig lagen er nog wel wat dingetjes om af te maken ...


45 opmerkingen:

  1. Oooh, wat mooi en wat gezellig!!
    En die kleuren.....prachtig gewoon.
    Je rand is mooi, het krult helemaal niet.
    Héél veel plezier ermee, maar dat gaat lukken, zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super, wat mooi gemaakt! Genieten, groet Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is die mooi geworden! Prachtig gewoon! Ik zag net bij DinahCreatief ook al een Cozy deken langs komen, weer heel anders door een andere kleurenkeuze, maar net zo prachtig. Het zet me aan het denken, zal ik er misschien ook eentje gaan maken? Wel heel leuk met al die verschillende steken. Hm, even over nadenken, ik heb al zoveel andere plannetjes en tijd is nu eenmaal beperkt.
    veel plezier van je deken en een goed weekend.
    Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, deze deken is ook al zo mooi. Zag hem net ook bij Dinah. Hele mooie kleuren en de rand is goed gelukt zo. Veel plezier ermee, als je poes hem tenminste niet inpikt 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is hij prachtig! Ik snap dat je in een soort gat viel. Dan heb je een tijd met plezier gehaakt en dan is het ineens af. Heb ik ook meestal.
    Wat een malle poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt een SCHOONHEID geworden, prachtig die robuuste
    patronen en de kleurcombinatie is ook SUPER!!!
    Lijkt me zeker een gekke gewaarwording als het ritme van
    maken opeens voltooid is, dan mis je gewoon wat voor je gevoel.
    Een deken waar je heel trots op mag zijn.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig mooi geworden.
    En je gaat voor de nieuwe deken eind januarie.
    Succes.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow die is prachtig geworden Elizabeth. Daar kun je met recht trots op zijn. Heel erg mooi! Ik ga lekker met je meekijken met de nostalgia deken. Altijd leuk om andervrouws werk te bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat is die mooi geworden. Was al zo benieuwd naar alle andere dekens van de Cosy cal. Lekker stoer is die en het is jou gelukt om alle vierkantjes goed aan elkaar te maken. Ook de lichte kleur die je gebruikt hebt voor het aan elkaar haken vind ik erg mooi. Jou deken is weer een hele andere geworden dan die van mij. Dt maakt zo'n CAL ook zo leuk.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi!! Ik snap dat je even in een zwart gat viel... Maar terwijl je viel had je wel een schitterend uitzicht hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw... Wat een schitterende deken is dit geworden; de kleuren, de structuren,alles!!!
    Geniet er maar lekker van! En dan dadelijk op naar de Nostalgia.
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allereerst de beste wensen voor dit jaar.

    Het dekentje of deken..is adembenemend mooi! Zou 'm zo willen hebben want van zoiets moois word ik hebberig ;-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je deken is heel mooi geworden. Een heel werk en leuk om al die verschillende haaksteken te gebruiken. De rustige kleuren vallen ook bij mij in de smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige deken is het geworden, en de kleuren..ook zo mooi!
    Geniet er van, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, heel mooi, Elizabeth! Prachtige kleuren heb je gebruikt, het is een fantastisch geheel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig deken, mooie kleuren heb je gekozen.
    Ik ben ook begonnen aan de cosy deken maar moet nog wat lapjes haken. Eerst een ander deken afwerken. Ik zal je tip onthouden om de rand eventueel anders af te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. MOOI geworden, echt prachtig. Knap hoor, je begint het jaar goed met een afgewerkt project.
    Veel plezier van je mooie dekn en jij in een gat vallen, dat geloof ik niet ;)
    Groetjes Anit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geworden, patronen en kleuren. Zonder ‘hulp’ was het vast niet gelukt. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie deken! En wat heb je de blokken mooi aan elkaar gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is het een prachtige deken geworden, mooie kleuren en patronen. Nu kun je er fijn van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige deken. Zo groot en mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb maar een paar woorden "wat een prachtige deken". ik vind haar echt geweldig. Wat fijn dat je er nog een paar bollen met de goed kleur bijgekregen hebt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw! Schitterend deken in prachtige kleuren. Is een echt kunstwerk geworden.Geniet van dit mooi deken met volle teugen!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Mooi van kleur en mooie uitvoering! En wat is dat toch met die poezebeesten, altijd in dozen en op stapeltjes liggen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wow je hebt hem af !!!!!!! geweldig mooi is ie geworden. Je bent sneller als ik :) Ik heb wel al ze op de goede volgorde liggen klaar om aan elkaar te haken maar gek ....ik zie er een beetje tegen op. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Maar oke ik ga er van de week aan beginnen ( beloofd )

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wouw wat een prachtige deken is het geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt een prachtige deken van hele fijne kleuren. Is hij om weg te geven of om lekker zelf te houden? Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, deze deken houd ik zelf. Hij is ook helemaal in onze woontinten gemaakt en hij staat er zo mooi!

      Verwijderen
    2. Hoeveel bollen heb je hiervoor gebruikt? Ik wil hem ook gaan haken.

      Verwijderen
    3. Ik gebruikte 2 bollen van 100 gram per kleur, maar bij de materiaalopgave van het patroon wordt meer geadviseerd...

      Verwijderen
  28. IK las dat De vierkanten zijn gehaakt met Royal van Zeeman en de maat haaknaald varieerde van 4,5 tot 6. maar welke patronen ziijn dan met welke maar dikte gehaakt. de Originele zijn 4-4.5-5

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb niet bijgehouden welke maat haaknaald ik bij welk patroon heb gebruikt. Het was vaak een beetje uitproberen... Met welke maat krijg je het beste resultaat, ook qua afmeting..
      Je manier van haken heeft daar ook veel mee te maken.

      Verwijderen
  29. Hoi Elizabeth.
    Ben al even op zoek naar een deken om te haken en kan deze van jou maar niet uit mijn hoofd zetten. Kan ook geen mooiere vinden. Hoe kom ik aan het patroon??
    Vriendelijke groeten Inge Sperber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een mooie deken! De patronen zijn van Jolanda's Knutsels en kun je vinden via de link in de eerste regel van dit blogbericht. Je komt dan op de blog van Jolanda en als je naar beneden scrolt in haar berichten kom je alle patronen tegen!

      Verwijderen
  30. Ik vind het een prachtige deken , maar kan het patroon niet vinden , zoals hierboven beschreven staat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt de link bovenin dit blogbericht gebruiken en daar staan alle berichten van Jolanda onder elkaar. Maar je kunt ook rechts in de blog naar beneden scrollen en zoeken naar COSY WOONDEKENS CAL/ COSY AFGHANS CAL , daar staan de patroondelen ook.

      Verwijderen
  31. Ik heb alles al doorgescrold maar kan ook het patroon niet vinden. Is er iemand die de link met patroontjes heeft en dan kan couperen en plaatsen? Dat zou super zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb alles al doorgestroomd maar kan ook het patroon niet vinden. Is er iemand die de link met patroontjes heeft en dan kan couperen en plaatsen? Dat zou super zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marjon, ik heb de link aangepast... Als het goed is, kom je nu exact bij de Cool en Cosy woondeken en de patronen. Het begint met deel 8, en loopt af als je naar beneden scrolt...
      Hier nogmaals de link (moet je even kopiëren/plakken) https://scrapselsvanjolanda.blogspot.com/search/label/cool%20n%20cosy

      Verwijderen
  33. Wat een prachtige deken. Ik vind de manier hoe de blokken aan elkaar gezet zijn heel netjes en mooi. Mag ik even vragen wat de totale afmeting van de deken is en wat de afmetingen per blok zijn?

    Groetjes en nogmaals complimenten voor deze deken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn blokken zijn 24x 24 cm, maar dat kan per haakster iets verschillen. Ik heb 5 x 6 blokken aan elkaar gezet en mijn deken meet 122 bij 146. Maar je kunt natuurlijk meer of minder blokken maken en zo de maat van je deken aanpassen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...