Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 20 oktober 2016

Valkenburg

We zijn weer terug van ons tripje Valkenburg ...


Met het weer hebben we het reuze getroffen! Behalve dinsdagavond was het droog en we hebben ook nog vaak de zon gezien.


Valkenburg ligt aan de Geul en vanuit onze hotelkamer keken we op de Walramstuw. 


Het centrum is toeristisch en overal zie je eettentjes, restaurants en hotelletjes ...


Dinsdag zijn we naar het Drielandenpunt geweest. Je hebt daar een prachtig uitzicht op België, Nederland en Duitsland.



En mocht je daar een keertje zijn, dan kan ik je het appelgebak echt aan bevelen!
Natuurlijk hadden ze ook Limburgse vlaai...


Deze ezeltjes konden we ook uit onze kamer zien en ik heb er heel wat foto's van gemaakt.
Onderweg zijn we trouwens ook best veel ezeltjes tegen gekomen. Je ziet ze in België veel vaker dan in Nederland.


Prachtig bos in de omgeving van het Drielandenpunt en ook nog eens glooiend!


We zijn heel veel binnendoor gereden en ik had echt het idee alsof we in het buitenland waren.
Het doet een beetje Luxemburgs aan ...
Niet alleen de natuur, maar ook de bebouwing. Grote huizen, veelal hoog en beneden een inpandige garage, trapje naar de deur, rotstuin ...
En dan die leuke zijweggetjes, die zo schuin wegdraaien. Ook al vanwege het hoogteverschil .



Op de heenweg zijn we via België gereden en DH duikt altijd allerlei zijwegen in om in de middle of nowhere terecht te komen!
En zo kwamen we uit bij een militair oefenterrein. Heel toevallig werden we verrast door het oorverdovende lawaai van een heel laagvliegende helicopter die nog ging landen ook ...
Militairen eruit en even later er weer in. We hadden het zand in ons haar en oren zitten!


Wat niet zo leuk was, was de ruitschade aan de VW bus waar we mee reden. Dat was geen steentje, maar een kei of een kogeltje ... Ik zag het niet gebeuren, want ik zat te haken. Maar ik schrok me een rotje! 
De ruit is niet gesneuveld, maar het is een grote plek en er komen wel scheurtjes. We gaan er in elk geval wel naar laten kijken.


Ik heb een zwak voor bruggen en deze zagen we in België. We zijn er al eens meer overheen gereden.
Op de één of andere manier moet ik altijd aan de Tweede Wereldoorlog denken als we eroverheen gaan.


Op de brug nam ik nog lukraak een foto; ben er best tevreden over ...


En nu zijn we weer lekker thuis! We genieten er zo van om weer in en om het huis te 'rommelen'. 
DH is ook nog vrij en allerlei klusjes aan het doen. 
Binnenkort zal ik daar wat foto's van maken en ook van de tuin die langzamerhand in herfst-sferen komt ...


24 opmerkingen:

  1. Ik heb heerlijk meegenoten zo. Wat zijn er toch nog veel mooie plekjes in ons land.
    En ja, oost west, thuis best.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten, hoor! Ik ben alleen een keertje op schoolreisje in Limburg/ België geweest. Het lijkt me heerlijk om er zo een weekje rond te kijken. Het is echt een bijzonder stukje Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stukje buitenland in Nederland. De sfeer in de steden is ook zo anders. Fijne thuiskomst en geniet nog lekker van je vrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohh ben jij dat Elizabeth op die foto met omslagdoek?
    Ik denk altijd dat jij op die foto bij je blog staat. Een beetje een deftige dame dus :-)
    Prachtige omgeving daar zeg, net wat je zegt, beetje buitenland.
    Jij bent gek van bruggen en ik van chinook helikopters!
    Wat heerlijk als je die over je heen hoort komen en zo van dichtbij kunt zien!
    Vroeger toen Soesterberg nog een militaire basis was kwamen ze vaak over ons huis hier. Dan rende ik naar het raam om te kijken en echt waar, ik werd er helemaal opgewonden van! Ik mis ze echt die prachtige machines.
    Geniet maar lekker van je herfsttuin.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om even mee te kijken, krijg steeds meer zin in ons tripje. Het is ons meest favoriete provincie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Elizabeth dat jullie zo genoten hebben
    en ook goed getroffen met het weer. Vorig jaar
    zijn wij ook daar in de buurt geweest dus voor mij
    bekende beelden. Het is daar inderdaad prachtig.
    En net zoals je schrijft je waant je gewoon in het
    buitenland.

    Wat een mooi uitzicht hadden jullie ook zo op de ezeltjes.
    Maar thuiskomen is altijd heerlijk en al helemaal voor
    jullie nu in het nieuwe paradijsje.

    O ja, van de week ontdekte ik bij mijn volgers gadget
    dat jou pictogram opeens verdwenen was? Trouwens nog een aantal,
    snap daar helemaal niets van, vreemd hé
    Iemand kan weleens afhaken natuurlijk maar van jou denk ik toch niet dat jij je hebt afgemeld.
    Weet ook niet of je nu nog mijn posten te zien krijgt.

    Wens je alvast een fijn wekend toe.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben. Mooie foto's ook, zo kon ik ook fijn een beetje meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk verslag. Ik ben Limburgse en dus wat je over Limburg vertelt, dat was dicht bij ons, dus dat kennen we en nu woon ik in België en ook herken ik daar jouw dingen, zoals de vele ezels, wij rijden 2 keer per week over zo'n burg van de tweede wereldoorlog. De Baily brug heet die. Ik verbaas me iedere keer dat die niet doorzakt met al dat verkeer. Dat gaatje in de ruit kwam toch niet van een verdwaalde kogel van de militairen? Geniet lekker verder in jullie fijne huis. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was een geweldig en afwisselend uitje, aan de foto's te zien. En dan zo heerlijk thuiskomen... Super!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi tripje maar zeker ook heerlijk om weer thuis te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, die omgeving is daar zo ontzettend mooi! Prachtige glooiingen, veel groen ( nu nog mooier met bruin, oranje, geeltinten!) En rust, heerlijk! Jullie hebben een prachtige trip gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie omgeving, lekker zo een paar daagjes weg :)
    Maar ook naar huis gaan is altijd weer heerlijk.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van een supergaaf uitstapje Elizabeth. Voor mij heel bekend terrein want ik ben van geboorte Limburgse en mis de mooie dingen van daar wel heel erg. Wat jammer dat het met de autoruit gebeurde. Jullie zijn toch verzekerd hiervoor hoop ik?

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk genoten van uw verslag. Leek mij een uitstap die voor herhaling vatbaar is. Prachtige foto's trouwens!

    Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fijne week, alleen jammer van de ruit.
    Mooie omgeving daar, het lijkt mij heel bijzonder om op het drie landen punt te zijn.
    Dat appelgebak ga ik een keer proeven.

    Heerlijk om dan weer thuis te komen hè.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker zeg zo een paar dagen er tussenuit! Herfstvakantie? Hier is die bijna voorbij. Maandag gaan we weer maar eerst lekker weekend. Jullie ook fijn weekend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt super! Wat fijn dat jullie doorheen ons Belgenlandje gereden zijn ;-)
    Ps: Wat een flink stuk vlaai, njammie!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, fijn dat we mee mogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk allemaal! Ja, we zijn daar ook eens in de buurt geweest, prachtig inderdaad, heel "buitenlands" :-)
    Natuurlijk moet je laten kijken naar die ruitschade! Dat zit meestal in je autoverzekering! Dat wordt vast een nieuwe ruit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke trip!
    Enneh... ik heb ook zo'n man hihihi!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou, ik geloof dat ik nu weer aardig bij ben met lezen, hihi.
    Wat lief van DH dat hij je Valkenburg cadeau gaf op je verjaardag (en wat boffen voor hem dat hij óók mee mocht :-).
    Lekker hoor zo samen even weg na dit toch wel hectische jaar vol plannen, verhuizen en aanpakken.
    En niet alleen aanpakken in huis, maar ook nog op handwerkgebied: jeetje, je hebt niet stil gezeten hé ;o)
    Wat een schitterende foto van Ludo en Boofy die komt kennismaken. Boofy is volgens mij heerlijk nieuwsgierig, want ik zag hem ook al snuffelen bij moeder en kind kangoeroe.
    Leuk om weer je Mix 'n Matchdeken te zien. Je bent bijna klaar begrijp ik, nou ik vind het weer een juweeltje hoor. De kleuren blijf ik erg mooi vinden en de steken komen er prachtig in uit.
    De Double Trouble deken voor 2017 klinkt heel inspirerend, ik ben benieuwd of ik daar weerstand tegen kan bieden....
    Heermoes....ik had er ook nog nooit van gehoord. Dat zo'n plant zo gevaarlijk kan zijn voor de dieren. Heel begrijpelijk dat de boer wilde spuiten. Ik hoop dat het jullie lukt om er middels wieden van af te komen. Dat doet me ineens denken aan de 'kauwgom' op de tegels. Ben je daar al een beetje van af?
    Wat leuk om Dear Jane weer tegen te komen op je blog. Zo leuk om de blokken te zien waarvan ik er nu af en toe een denk te herkennen van het borduren. Mijn Jane heeft bijna twee maanden liggen wachten...ik hoop dat ze nog wat langer geduld heeft. Maar 'gelukkig' komt het slechte weer er aan, dan kan ik weer borduren :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk genieten was dat. Maar ook wel weer fijn om op jullie neiuwe stekkie terug te zijn...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klinkt als een leuke trip. Jammer van de ruit. En de bomen en het bos zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat fijn om er een paar daagjes op uit te trekken. Die ruitschade is minder!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...