Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 juli 2016

Poppendag met Donald Duck

Foto van amigurumies.blogspot.com 


Wat goed dat jullie vanaf onderstaande foto zomaar konden zien dat ik Donald Duck aan het haken ben!


Intussen heb ik alle onderdelen gehaakt. Het is een heerlijk werkje voor zo even tussendoor ...
Ik heb een Spaans patroon gebruikt, gewoon omdat het enige gratis patroon was dat ik kon vinden.
En het valt alles mee; een vertaalschema er bij en google translate ... Zo kom je een heel eind.
Het in elkaar zetten van de onderdelen vind ik minder leuk ...

Maggie

Het poppenvolkje vindt het niet zo leuk dat ik opeens een knuffel aan het maken ben. Ze hadden liever gezien dat ik voor hen een nieuw outfit zou maken. 
Gelukkig hebben ze afleiding genoeg, sinds ze naar buiten mogen en hun gang kunnen gaan. Het is me een stelletje hoor ..., ze duiken overal op!

Morgan


Barbera

Wat ze niet weten, is dat ik nog een vestje aan het breien ben. Dat heb ik 2 maanden geleden al opgezet en tussendoor brei ik daar wat naaldjes aan. Het is echt zo'n bep-breiwerkje waar je je hoofd niet zo bij hoeft te houden.

Suzanne


Het is een patroontje van Ravelry en het wordt vanaf de hals gebreid. Omdat ik dunnere wol en naalden gekozen heb dan aangegeven stond, was het nog een beetje een verrassing hoe groot of klein het zou uitvallen. Ik schat nu dat het voor een jonge baby is, dus Biene is er weer goed mee.


Als het vestje af is, zal ze het wel een keertje willen showen!
En nu ga ik kijken of er meer poppennieuws is bij:


19 opmerkingen:

  1. leuk duckje en ja dan zijn de poppekes een beet jaloers ha ha ik snap dat wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een vervelend klusje, het inelkaar zetten van de onderdelen na het breien of haken.
    Maar even doorzetten en dan is dat ook weer klaar.
    Het vestje ziet er an leuk uit mooie kleur.
    Wat fijn dat het poppenvolk zich ook goed vermaakt rond het huis.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ja, van diezelfde Spaanse blog heb ik Garfield gehaakt. Het haken viel inderdaad wel mee, maar 't in elkaar zetten vond ik ook een hele puzzel. En ik had het Spaans niet helemaal goed begrepen, want toen ik Garfield in elkaar puzzelde bleek dat ik aan één oogbol genoeg had. Ik had er twee gehaakt :-)
    Succes ermee!
    En wat fijn dat je poppen weer los kunnen gaan, haha!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had Donald niet herkent aan de onderdelen hoor, maar wat is het een schatje geworden!!!!
    Zou er bijna verliefd op worden :-)
    Heerlijk dat je popjes weer hun eigen gang mogen gaan na de verhuizing.
    Hopelijk vinden ze allemaal hun draai in het nieuwe huis en tuin.
    Als ze maar niet te dicht bij de koeien komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt vast een mooie Donald :-)
    Maar het vestje wordt ook beeldig, mooi kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het in elkaar zetten is even een werkje, maar wel leuk het wordt dan steeds meer een echte Donald Duck :) Leuke kleur voor een vestje. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog talen leren ook, onder het haken, haha. Wordt mooi. Die Biene boft maar. Houdt ze allemaal tevreden, die poppen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn natuurlijk ook echte Donald kleuren. En die poppen moeten maar eens even geduld hebben. Als je nu ook gelijk een handje helpen in de tuin zou natuurlijk super fijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leukerd is jouw Donald Duck geworden. Mooi kleurtje ook het vestje voor Biene. Die boft maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je Donald Duck is heel leuk geworden.
    In elkaar zetten is altijd veel werk.
    Maar het resultaat is perfect.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij wordt ENIG Elizabeth, ben benieuwd of Donald
    inmiddels al half voltooid is of misschien wel verder???

    Haha, kijk die lieve poppenkinders zich toch eens heerlijk
    uitleven, eindelijk weer de vrijheid proeven.
    Zie jou al struinen met een arm vol poppen om deze leuke
    foto's te maken, gelukkig is het inmiddels wat koeler, hihi.

    Het vestje ziet er al veel belovend uit, en prachtig van kleur.
    Kijk al uit naar het eindresultaat.

    GENIET!!!!

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Donald Duck is altijd mijn favorietje geweest, klinkt inderdaad als een leuk tussendoortje. Je gebreide vestje wordt super met die mooie kleur!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vlijt....zo veel waar je aan bezig bent!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk! Donald Duck..laat me denken aan mijn kindertijd. Ik had een Donald Duck, zo'n piepding en ik stampte daar tot ieders verveling de hele dag tegenaan en het piepte dus hierdoor ook de hele dag. Mijn familie moet wel gek zijn geworden van mij en mijn Donald Duck ;-)

    Het in elkaar zetten/afwerken vind ik ook niet het leukste.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Donald Duck is en blijft ook mijn favoriet. Ben ook altijd blij als het werkje in elkaar staat want is altijd een gepriegel en een gepuzzel.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had ook een patroontje voor een poppenvestje maar waaaaaar?
    Kan het nu niet zo snel vinden maar ga nog verder zoeken.
    Volgens manlief moet het in vakje B liggen haha.
    Donald ziet er leuk uit hoor die is goed gelukt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die poppen zijn soms toch een echte plaag, gelukkig kunnen ze nu wat buiten vertoeven, ze hoeven niet jaloers te zijn omdat je een knuffel haakt! En dat vestje ziet er prachtig uit, heb het al uitgeprint, maar hopelijk past het voor mijn baby born.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben ook geen fan van in elkaar zetten... Dan zou ik me maar wát graag af laten leiden door de poppen! :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend gaaf die Donald:)! Leuke blog heb je trouwens, kom hier net voort eerst een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...