Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 februari 2016

Sterre doet een boekje open

- "Goedemorgen dames ...
   Ja, we zijn een beetje laat vandaag, maar het is vakantie!
   En dan nemen we het er lekker van. Vanmorgen kregen we ontbijt op bed en
   Elizabeth kwam er gezellig bij".
- "Nou ja, gezellig ???"



- "Axel, wil je mij dat kussentje even aangeven?"
             ...................
  "Hé, waar zit jij met je gedachten?"
- "Eh..., vroeg je wat?"
- "Ja, of je asjeblieft dat hartjeskussen wil pakken voor mij ..."
- "O ja, dat zal ik doen ... Sorry, ik was even in gedachten ..."



- "Hihi, je leek wel stoned Axel! Ik pak het wel even voor je Barpje...."
- "Dat vind ik niet aardig van je, Sterre. Ik voelde me gewoon niet zo fijn".
- "Maar wat is er dan met je?"
- "Tja, hoe zal ik het zeggen ... Het is mijn plekje gewoon niet hier zo bij jullie.."
- "Wat zeg je nou, Axel! Vind je het bij ons niet leuk?"
- "Ik vind het naar om te zeggen, maar ik mis het om buiten te zijn, de bomen en het springen en rennen met andere eekhoorntjes ... En toen ik gisteren dit hoorde in het nieuws, kreeg ik zo'n heimwee. Ik heb er gewoon een zere buik van".



- "Maar Elizabeth, kan jij daar niet wat aan doen? Axel kan toch ook gewoon naar buiten?"
- "Ja Barbera, dat kan ook wel maar er zijn hier maar weinig bomen. Pasgeleden zijn er nog een paar omgezaagd en alle bosjes zijn inmiddels ook gekapt. Er is weinig leuks te beleven voor Axel buiten.
Of jullie zouden mee moeten gaan!"
- "Wij? Alles is buiten vies en nat ..., denk eens aan mijn kleding! En wat moeten we buiten doen?"
- "Als het zomer is, dan kan het wel! Weet je nog van toen, Elizabeth?"


- "Ja, dat was heel leuk Sterre... allemaal gezellig bij elkaar!"
- "Hé, ik zie Mieke en Lenja en Liselotte. Anke staat ook op de foto ... Ik heb ze al heel lang niet meer gezien! Wonen ze niet meer bij ons, Elizabeth?"
- "Nee, ik heb ze ingepakt in een doos en ze zijn nu in de loods."
- "Waaaaaaaaaaaaat?"
- "En jullie gaan er ook naar toe!"
- "Waaaaaaaaaaaaat?"

- "Er gebeuren hier vreemde dingen! Vertel ons nu maar eens wat er aan de hand is ...."


- "STERRE ...., blijf van dat boekje af! Geef hier.....................!"
- "Nee, dat doe ik niet. Ik doe dit boekje open!"


- "Oh ..., kijken .... oh .... wat is dat?"
- "Dat lijkt wel .... Muk muk, dat vind ik leuk, muk muk .... muk ..."


- "Het is mij helemaal duidelijk wat je van plan bent, Elizabeth! Kom maar hier ... Axel en Barbera ..., dan zal ik het jullie eens van A tot Z haarfijn vertellen..." 


Meer poppennieuws bij:


ik hoop maar dat ik niemand vergeten ben te noemen,; ik ben helemaal van streek ....


27 opmerkingen:

  1. Dat snap ik best! Wat spannend allemaal! Ik ben benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend! Er gaat toch geen einde aan de poppenverhalen komen door ze op te bergen hé? Nee Elizabeth...dat kan niet hoor. We zijn erg gesteld op hun verhalen ;-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk nog steeds dat jij gaat verhuizen, Elizabeth. Of heb ik het mis? Jij kan de spanning er wel inhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe krijg je trouwe volgers........ Gewoon elke week het verhaal spannender maken!
    Spannend hoor!
    Tot volgende week.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij zou misschien beter een boek vol poppenverhalen schrijven Elizabeth, het zou je nog afgaan ook en je zou vast heel veel succes hebben ermee zoals jij een verhaal spannend kan houden zeg!!! Jullie zijn precies heel wat van plan, maar wanneer deze plannen onthuld zullen worden blijft nog een vraag.... en dat je van streek bent begrijp ik volkomen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaat er gebeuren? Spannend hoor..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ja, nu weten de poppen meer dan wij. Maar je kunt ze toch zomaar niet in dozen gaan stoppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh spannend ga je verhuizen ?? mooi blogje weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We denken nu allemaal zeker te weten dat je gaat verhuizen. De popjes weten het nu, wanneer mogen wij het horen? Volgende week toch wel....
    Misschien wel een huis bij een bos, zodat Axel lekker door de bomen kan rennen.
    Spannend hoor, ik kan niet wachten tot volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Muk, muk, muk....oh ik heb zeker niet goed opgelet op school want ik versta deze taal niet! Opnieuw zal ik geduldig wachten, maar oh wat is dat moeilijk, pruttel, pruttel, pruttel.....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. NEEEEEE!!!!!! Ik denk dat ik maar een tijdje niet meer op je blog kom, want je vertelt maar steeds de ontknoping niet en ik kan het niet meer aan, de nieuwsgierigheid wordt echt ondragelijk, Elizabeth! De hele week kijk ik al uit naar dinsdag, denkende dat je dan e.e.a. uit de doeken doet, maar nee hoor! Argh! En nu wil je de poppen én Axel in een doos stoppen! Dat arme diertje voelt zich al opgesloten in het huis, laat staan in een doos, dat kun je echt niet maken hoor!
    (Ow, wat zal jij je bescheuren nu, hahaha, en dan heerlijk verder bedenken hoe je het verhaal nog meer kunt rekken)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Elizabeth
    Ik doe ook mee met poppendag grts Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt het vervolg. Ik heb een idee, maar wacht geduldig af. Let wel op dat je straks alles weer terug kunt vinden. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Spannend!! Gaat Axel verhuizen, gaan jullie allemaal verhuizen? We zullen zien :) Groetjes en veel succes met alle plannen. Let wel god op met inpakken, poppen hebben een eigen willetje, misschien kunnen ze beter los op de achterbank in de auto. Kun je bij het in en uitstappen tellen of ze er nog steeds allemaal zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan niet tegen geheimzinnigheden......... Wat gaat er gebeuren? groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kunt er wel een kwis van maken. Een klein prijsje voor de persoon met het goed antwoord ach misschien breng ik je op een idee. Vind het wel heel knap dat de lieve poppen kinderen nog steeds hun mond kunnen houden. Je hebt ze vast heel erg goed instructies gegeven.
    Kan mij voorstellen dat je bij het lezen van al die reacties die vissen naar wat er nu echt gaat gebeuren heerlijk zit te gniffelen.
    Zou ik ook doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh nee hè, weer een week wachten! Denk toch ook al een tijdje dat je gaat verhuizen (gillende buren), maar nog geen ontknoping! Nou ja, er zit niets anders op dan uitkijken naar volgende week...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sjongejongejonge... Alweer een cliffhanger! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge ik kwam er pas zojuist toe om de poppenverhalen te lezen en had zo gehoopt op een ontknoping, maar nee hoor weer een week wachten. Zucht...... Je maakt het veel te spannend Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een gezellig blogje over popjes , en zo leuk dat je me volgt :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat spannend, ben benieuwd naar het vervolg
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...