Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 25 februari 2016

Granny squares haken

Veel moeite kost het niet en veel tijd ook niet ...
't Rolt zomaar van je haaknaald.



Stichting Koude voetjes deed een oproep voor het maken van dekentjes of vierkantjes voor dakloze kinderen in Rotterdam. Zij hebben geen vaste slaapplek en nu is het plan gemaakt om elk kind een eigen dekentje te geven, in samenwerking met het Leger des Heils.



Er liggen nog zoveel bollen en kleurtjes Saskia garen van de Wibra, en ook nog bollen van de Hema op onze zolder. Dus de krat werd naar beneden gehaald en ik ging aan de haak!
Simpele basisgranny's ... heerlijk ontspannend om te doen, verstand op nul en de poes op schoot ...



Het plan was eerst om gewoon een stapeltje te haken, maar later dacht ik 'Waarom niet gelijk een dekentje er van maken?'
Maar dan begint het geschuif en gepuzzel om de hoek te kijken. En dan word ik weer zo kritisch ...
'k Ben er dus nog niet uit. Misschien toch alleen maar een stapel granny squares ...


26 opmerkingen:

  1. Wat een mooi project! Al denk ik dat er buiten Rotterdam nog veel meer dakloze kinderen zijn die ook graag een deken willen. Ik ga eens kijken wat ik nog heb.

    Groetjes,
    Joke


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om zo iets te kunnen betekenen voor een ander!
    Niet te kritisch zijn joh, gewoon plezier hebben in het haken ;-).
    ( hahaha, makkelijk gezegd voor een ander). Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi project! Ja, dat is even een dingetje.... Ik houd het ook bij lapjes. Te veel andere projecten!
    Maar inderdaad: granny's haken is super ontspannend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je zoiets wilt doen, Elizabeth. Het zal zoveel voor die kinderen betekenen, iets persoonlijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed doel. Mooie Granny's. Misschien toch alleen een stapel! Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn om aan zo'n mooi project mee te werken.
    Als je een grote stapel granny's hebt is het puzzelen ook wel leuk.
    Succes!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien vinden kinderen dat juist wel leuk zo al die kleurtjes door elkaar.
    Kan me goed voorstellen wat je bedoelt hoor, maar kinderen zijn waarschijnlijk minder kritisch dan wij quiltsters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk en de al oeroude granny's doen het nog steeds goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor je eigen gemak zou ik gewoon een stapeltje granny's doen....
    Laat een ander maar kritisch zijn dan!
    Denk je nu werkelijk dat die daklozen kijken of het wel bij elkaar past?
    Kan het hun schelen of de kleuren bij elkaar passen of dat ze juist vloeken!
    Als ze maar warm zitten!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, je hebt al een hele stapel. En zoals we konden lezen, krijgt het project een vervolg en misschien wordt het ook uitgebreid naar andere steden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een tof project,
    fijn om je wolresten op deze wijze te kunnen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi project is dit ook weer. En je hebt al een hele stapel gehaakt. Die met die hartjes zijn ook erg snoezig.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat het ook wordt; het resultaat is nu al mooi. Dus kant-en-klaar-deken of lapjes; altijd goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Blij maken maakt blij :)
    Wordt leuk hoor. Ik heb het ook gelezen en ga ook meedoen. Alle beetjes helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed bezig zeg! En ja, dat kritisch worden.. herken ik wel. Maar volgens mij kunnen al jouw grannies gemixt & gematcht worden en staat het altijd wel goed!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dakloze kinderen??? Dat is toch wel heel erg, wist niet dat dit ook al voorkomt in Nederland. Fijn dat je je hiervoor inzet. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent goed bezig! Wat zou het mooi zijn als Koude Voetjes zo'n succes wordt dat het over het hele land verspreid actie kan ondernemen. Misschien dat ik ook aan de granny's ga.....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi stapeltje al, en leuke kleurtjes.
    Ik maakte meteen maar een dekentje. Roze en paars kan toch heel goed.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blokjes voor een goed doel. Lief dat je op deze manier bezig bent.
    De vele kleurtjes maakt het dekentje juist heel bijzonder.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat lief van je, je hebt al een hele stapel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk project, je hebt al een hele stapel. Dat wordt vast een heel mooi dekentje. Ik ga granny's leren haken in mijn derde les en verheug me er nu al op. Lijkt me zo leuk haken. Laat je ons ook nog het eindresultaat zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat is een mooie manier om restjes te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vreselijk kinderen die geen dak boven hun hoofd hebben, daar draait je hart toch van om! Vreselijk

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vreselijk kinderen die geen dak boven hun hoofd hebben, daar draait je hart toch van om! Vreselijk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...