Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 februari 2016

Fair Isle ... knipbies

Eind november vorig jaar liet ik voor het laatst m'n Fair Isle breiwerk zien. Ik zat toen een beetje in een impasse, omdat ik niet wist of en hoe ik verder zou gaan...
En toen kwam er een hele leuke reactie en die had tot gevolg dat het breiwerk een dekentje zal worden voor een lief klein achterneefje!

Rand 13 werd er ook nog aangebreid en toen was het welletjes. De kleurtjes raakten één voor één op en de afmeting was goed zo.
Langs de plaats waar de schaar er in moest, heb ik gezigzagd met de naaimachine:


En toen kwam de schaar er aan te pas. Ik had er al zo vaak over gelezen en vond het ook niet eng meer. Die zigzag-steekjes zaten werkelijk door alle steken en draadjes heen; dat kon niet mis gaan.


Het lijkt van tevoren veel erger dan het is. Het is gewoon een hele leuke ervaring!


Spannend om de achterkant voor het eerst goed te zien ... Maar het is niet overal zo netjes hoor ....


Er moeten ook draadjes worden afgehecht!


En wat is het heerlijk om dan de voorkant als een lap te zien in z'n geheel. Ik moet nog even op zoek naar een flesje Eucalan waardoor het breiwerk blijvend in model blijft en het ook niet meer prikt.
Intussen ben ik de randen aan het breien. Niets bijzonders hoor, gewoon een eenvoudige lichte bies want ik wil de aandacht niet van het breiwerk afleiden.
Volgende keer meer!


29 opmerkingen:

  1. Spannend, het moment dat de schaar er in gaat maar het resultaat is een prachtig dekentje, waar het achterneefje heerlijk warm mee blijft.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat is dat prachtig geworden, Elizabeth! Dat wordt een blikvanger in een kinderbedje! (nou ja... na het neefje dan, natuurlijk) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elizabeth, welkom in de geknipte steekwereld :-)
    Wat is het inderdaad leuk hé om je werk open te klappen na het knippen!
    Het breiwerk kan je dan eigenlijk pas echt goed bewonderen en wat ziet het er mooi uit. Ach die paar draadjes aan de achterkant zijn zo weggewerkt en dan nog 'even' de randen.
    Ben je al weer een beetje opgeknapt?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, die randen zitten een beetje tegen ...
      Alleen de poppen waren ziek, Marjan!
      Ik gelukkig niet.

      Verwijderen
    2. Oh gelukkig dat alleen de poppen ziek waren!
      Wat jammer dat de randen tegenwerken....

      Verwijderen
  4. Hahaha, jij hebt het nu ook ontdekt: Breiwerk doorknippen is LEUK!!! Ik blijf het een van de leukste momenten vinden!! Dan zie je pas goed hoe groot je breiwerk wel niet is en hoe mooi de achterkant!!
    Wel superleuk dat je er zo'n goede bestemming voor hebt gevonden. En Samuel en zijn moeder zien er beiden naar uit als ik het goed heb gelezen :-).
    Fijne dag nog, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt het helemaal goed Nelleke!
      En ik vind het ook zo ontzettend leuk dat het dekentje naar hen toe gaat...

      Verwijderen
  5. wat een lef om er in te knippen ik lees het ook vaak bij Marjan maar zover ben ik nog niet wel heel mooi geworden om jaloers op te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je dekentje ziet er heel mooi uit, leuk die gekleurde strepen. Het is ook wel iets voor een jongentje die stoere kleurtjes.
    Dat knippen lijkt me doodeng ondanks jouw geruststellende beschrijving. Fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij durft. Ik vind het geweldig om te zien dat dames zomaar een schaar in hun breiwerk zetten. En wat voor een breiwerk echt heel mooi allemaal.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtig breiwerk.

    fijn weekend,
    joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi breiwerk , een lief dekentje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je nu weet wat het gaat worden! Een super bestemming! Succes met afronden van dit project!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi breiwerk. Een geweldig dekentje. Nu de rand nog. Zijn de poppen al opgeknapt? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi... Ik kan niet wachten om het af te zien met rand.
    Ga je het voeren?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh mooi!! En wat fijn dat je nu een goeie bestemming hebt gevonden. Dat maakt het ineens veel leuker werken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Snap niet zo goed waarom het eerst aan elkaar genaaid zit en daarna wordt doorgeknipt, of was het aan elkaar gebreid?
    Ik zie toch een soort van naad op de eerste foto.
    Maar mooi is het! Leuk dat er nu een heel apart dekentje van gemaakt wordt.
    Nog "even" de randjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is in het rond gebreid Floor, dat gaat een stuk gemakkelijker als heen en weer als je een motief wilt inbreien...

      Verwijderen
  15. Wat leuk dat je er een bestemming voor hebt gevonden. Het is juist zo mooi. Wat zal het straks mooi zijn met de rand erom.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, daar krijgt iemand een wel heel erg mooi dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Maar dat doorknippen, brrr wat eng.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is ie leuk en dapper doorgebreid de mijne ligt in een hoekje ,en weetje ik rijg /weef de nieuwe draadjes meteen inelkaar en brei verder geen af hechten meer ,misschien iets voor de volgende keer .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel erg mooi!! Nu graag een workshop in NH, kan ik het ook leren..;)
    Je achterneefje zal blij met je zijn, misschien nu nog te klein, maar later zeker!! Groet, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In een woord *P*R*A*C*H*T*I*G*. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig geheel is het geworden, ik vind het heel dapper om zo te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het wordt zo mooi, maar dat knippen lijkt mij doodeng!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Knippen in breiwerk is zo tegennatuurlijk, ik weet niet of ik dat zou durven. Maar zo te zien is het goed gegaan. Zou toch zonde zijn. Ben wel benieuwd naar het eind resultaat, krijgen we nog wel te zien toch?

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...